Určite nie je fér voči miestnym, ako aj vodičom, ktorí bežne po diaľniciach a rýchlostných komunikáciách nejazdia, aby si kvôli pár kilometrom kupovali diaľničné známky. Dalo by sa predpokladať, že by to vyriešila dodatková tabuľa „Úsek bez úhrady“. Situácia však na to nie je vhodná. Jedna tabuľa (v oboch smeroch) je tam totiž navyše: Dopravná značka vyznačujúca rýchlostnú komunikáciu. Lebo takej komunikácie tam niet. Obchvat Oždian bol vybudovaný iba v polovičnom profile, čiže ide o obojsmernú, aj keď vcelku modernú cestu. No takých máme na Slovensku desiatky KM (napr. niektoré úseky cesty medzi B. Bystricou a Breznom), len pri nich chýba značka akou sa pýši zmienený obchvat. Čo chcela týmto skutkom dokázať Slovenská diaľničná spoločnosť okrem výberu mýtneho?!
Keďže tento lapsus sa akosi neponáhľa nikto odstrániť, obchvat plní úlohu iba čiastočne. Lebo, pochopiteľne, každý bez diaľničnej známky jazdí cez obec Ožďany po pôvodnej ceste. Na margo toho mám preto návrh. Čo keby na všetkých úsekoch ciest, ktoré ako tak spĺňajú parametre polovičného profilu rýchlostnej komunikácie, boli tiež osadené príslušné dopravné značky vyžadujúce jazdu iba s diaľničnou známkou. Určite by to prinieslo nemálo koruniek, pritom náklady na takýto „mýtny systém“ budú minimálne. A možno by sa to zaobišlo aj bez výberového konania, zatiaľ aj bez mýtnej polície. Zároveň chcem príslušné orgány ubezpečiť, že za tento nápad nechcem ani korunu, dokonca ani poďakovanie. Naopak, ja ďakujem našim cestárom. Predovšetkým za poznanie, že na Slovensku ešte všetky cesty vedú do Kocúrkova. Niektoré dokonca bez úhrady.