Ako nám Galko u Braňa Závodského zamlčal niektoré fakty k stíhačkám, Švédsko je totiž neut

Rýchly blog ku Galkovému vystúpeniu v rádiu expres. Už od začiatku mi bolo podozrivé ako dlho sa v našich končinách aj českých ututláva, že Švédsko je neutrálna krajina a bola neutrálna aj počas druhej svetovej vojny

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

aj keď podľa toho kto akurát vyhrával.

Už od začiatku mi bolo podozrivé ako dlho sa v našich končinách aj českých ututláva, že Švédsko je neutrálna krajina a bola neutrálna aj počas druhej svetovej vojny aj keď podľa toho kto akurát vyhrával. Dlho mi nebolo jasné, prečo Češi ich vzali len do prenájmu, predsa každý nasledujúci politik môže zmluvu zrušiť. Precedensov na zrušenie nevýhodných 10 ročných zmlúv máme dosť. Neutralita totiž neznamená len to, že sa do ničoho nepletiete, ale že v obchode na nevojenský materiál nikoho nediskriminujete a nemôžete tým pádom nikomu dodávať útočné zbrane. Takže ako to, že ich Češi a Maďari majú? Majú v zmluve, že sú len na mierové účely. Potom aká suverénnosť Slovenska ak o prípadnom nasadení bude rozhodovať švédsky parlament? To znamená, že je nemožné sa baviť o JAS GRIPEN ako plnohodnotnej náhrade MIG-29. Potom sa vôbec nebavme o nákupe stíhačiek, ale o sprievodných lietadlách. Nebavme sa o ozbrojených silách, ale o patrolujúcich silách. Ostatné pokryje systém S-300.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Galko tvrdí, že sa len predlžuje drahý servis, že to budú robiť tí istí. Z publikovaných informácií vieme, že to bude buď približne rovnako alebo drahšie. Pán Galko neuveriteľne si protirečíte. Pretože to isté bude predsa pri JAS-GRIPEN. Úplne to isté. Zopakujme si, že MIG 29 ako aj JAS-GRIPEN by mali vykonávať iba patrolu, tak v tom prípade je úplne jedno akú zastaranú techniku MIG-29 má. K tej zastaranej technike okrem iného zabudol povedať, že je kompletne zmodernizovaná a štandardizovaná na spoluprácu s NATO. Navyše pri výcviku treba počítať s väčším opotrebením motora, pretože ho budú používať relatívne nováčkovia, takže tá cena bude aj dvoj aj trojnásobne vyššia. To tu vyzerá, že niekto už má dohodnutý obchod na odpredaj MIG-29, tak ako na staré nepotrebné AK-47, ktoré sa nakoniec predali za euro kus, však pán Galko. Teda ak nové stíhačky nekúpime ušetríme dvakrát. Raz na kúpe a raz na odpredaji.

SkryťVypnúť reklamu

zopár faktov:

MIG-35 je len pod americkým sankčným listom, nie však NATO. Zamieňať NATO a USA, to je Kotlebova rétorika.

MiG-35 používa otvorenú architektúru a MIL-STD-1553 bus (military standard published by the United States Department of Defense), to znamená, že to je niečo ako telefón android, každý si tam môže namontovať čo chce. Tak ako do MIG-29 NATO komunikačnú techniku.

Grécko kupuje ruskú techniku, Turecko kupuje systém S-400, Poľsko vynovilo staré MIG až do 2029, Chorvátsko vlastní takisto MIGy-29.

Najmä tí Chorváti sú zaujímaví, pretože sa im podarilo nakúpiť hrdzavejúce ukrajinské MIGy-21 a tie naše by im teraz prišli celkom vhod, takže ak mám pravdu, že ide o kšeft, tak im ich v rámci bratskej pomoci lacno odpredáme. Za províziu pre niekoho?

SkryťVypnúť reklamu

Stále sa tu hovorí, že potrebujeme stíhačky z iného bloku ako je ruský, lebo Rusko je hrozba a však ich majú všetci ostatní naokolo. Ibaže žiaden bipolárny svet už neexistuje. Spýtajme sa napríklad Američanov na Guatemalu.

Keď máme míňať, postavme juhu a východniarom Hyperloop z Košíc do Bratislavy za 30 minút. Viete si predstaviť aký dopad by malo na preferencie strany, ktorá by to uskutočnila?

https://www.youtube.com/watch?v=DO-AHvzjXKY

ľubomír drinka

ľubomír drinka

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak je niekto jediný kto môže, tak musí.Ak môžete, tak píšte. Zoznam autorových rubrík:  Právomeranie rýchlostiobjektívna zodpovednosťSPPMeranie hmotnostiSúkromnéNezaradenéštatistika nehodovosti

Prémioví blogeri

Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková

43 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
SkryťZatvoriť reklamu