
Iná vec je, keď freemail používa drobný živnostník, ktorý má celkom iné starosti ako je e-mailová adresa, iná keď ho používa firma s miliónovým obratom a desiatkami obchodných partnerov. Zvlášť keď má zaregistrovanú doménu, funkčné www-stránky, ale na nich svieti kontakt firma-riaditel@zoznam.sk.
Vlastná doména vašu firmu reprezentuje. Keď niekto vidí adresu vasafirma@vasafirma.sk alebo meno.priezvisko@vasafirma.sk, môže očakávať, že na adrese www.vasafirma.sk nájde o vašej firme a jej službách viac informácií. A keď už vie, čo ponúkate, je šanca, že sa raz stane vaším zákazníkom. Ale čo sa dozvie z adresy vasafirma@gmail.com? Správne, nič. Časť potenciálnych klientov môže dokonca takáto adresa odradiť.
Pritom riešenie je celkom jednoduché a pre malé firmy (do 10 e-mailových účtov) dokonca bezplatné. Ak máte vo firme trošku nadpriemerne počítačovo zdatného človeka, nastavenie služby Google Aplikácie hádam zvládne. Ak nie, aj na Slovensku sú firmy, čo vám to urobia. Aj s migráciou pošty z pôvodných e-mailových účtov je to robota max. na niekoľko hodín. Získate kvalitné e-mailové riešenie na populárnej platforme Gmail, s 10 GB priestoru pre každé e-mailové konto (v platenej verzii 25 GB), integrovaným antivírusom a antispamom. Ku svojej pošte môžete pristupovať cez webové rozhranie z ktoréhokoľvek počítača pripojeného na Internet, alebo, ak vám je bližšia práca s e-mailovým klientom (napr. MS Outlook, Mozilla Thunderbird a pod.), môžete ho tiež používať. Gmail podporuje protokoly POP3 aj IMAP. Jednotlivé e-mailové účty môžu mať aliasy (viac e-mailových adries priradených k jednému účtu - bez vplyvu na cenu služby) a nastaviť sa dá dokonca aj doménový kôš. To znamená, že e-mail bude vašej firme doručený aj vtedy, keď odosielateľ urobí chybu v prvej časti adresy (pred @).
Ako bonus k e-mailu dostanete Kalendár Google, webové úložisko Disk Google s integrovaným online kancelárskym balíkom Google Dokumenty, internetový komunikátor Google Talk, videokonferencie Google Hangouts a množstvo ďalších služieb. Nemusíte ich používať, ale ak dokážete využiť výhody, ktoré vám cloudové riešenie ponúka v oblasti produktivity a tímovej spolupráce, môže to byť dokonca vaša konkurenčná výhoda. Pojmu "cloud" sa nebojte, veď ak ste doteraz používali freemail, už ste vlastne v cloude pracovali. Ešte raz pripomínam, že do 10 e-mailových účtov vám toto všetko Google ponúka zdarma. Nepotrebujete žiadny mailserver so všetkými jeho nevýhodami, tieto starosti prenechajte expertom z Google.
Ak náhodou ešte nemáte zaregistrovanú vlastnú doménu, to je záležitosť niekoľkých minút a ročného poplatku vo výške niekoľkých euro.
A čo so starými e-mailovými adresami? Žiadny problém, obchodným partnerom pošlete informáciu o zmene a poštu prichádzajúcu na pôvodné adresy si jednoducho presmerujete. To by aj freemail mal zvládnuť. Alebo samotný Gmail použijete ako e-mailového klienta, ktorý bude "vyberať" poštu z vašej pôvodnej schránky. Následná výmena vizitiek vás hádam nepoloží...

V prípade, že vám 10 e-mailových účtov nestačí a platená verzia Google Aplikácií vás neláka, alebo dávate prednosť službám od Microsoftu, môžete si pre svoj firemný e-mail vybrať aj platformu Hotmail (resp. ponovom Outlook.com). Služba Windows Live Admin Center vám umožní bezplatne získať až 500 Microsoft účtov, samozrejme opäť s vašou vlastnou doménou v názve. V porovnaní s Gmailom ide síce o menej prepracované riešenie, ale v počte bezplatných adries nemá konkurenciu.
(Článok bol prevzatý zo súkromného blogu autora: http://lubomirstulajter.wordpress.com/2012/09/08/freemail-vo-firme/)