
Vždy, keď vyžadujeme zodpovedne odvednú robotu, kvalitný výrobok, či záruku dobre vykonanej práce, vyhľadáme služby profesionálov. A už sme asi navykli na to, že profesionál je synonymom kvality.
Vlastne presne to som spravil aj ja, keď som zistil, ze mi na objektíve prestal fungovať zoom. Sám neviem prečo. Len tam vo vnútri začalo čosi hrkať, tak som predpokladal, že sa uvolnilo čosi, čo prenášalo otáčavý pohyb ringu na vysúvací mechanizmus teleskopu.
Kontaktoval som teda jediný profesionálny servis v Česko-Slovensku. Odpoveď som mal zo servisu v podstate okamžite a pri najbližšej ceste som už niesol objektív do servisu - vraj najprv na diagnostifikáciu, teda určenie chyby a ceny opravy. To bolo začiatkom Júna. Keďže som ale na prázdniny odchádzal a objektív si chcel zobrať so sebou, mojou prioritou bolo, opraviť to čo najskôr.
Z informácii priamo zo servisu ale 25 denný deadline do môjho odletu nemal byť žiaden problém. Otázne by to vraj bolo len vtedy, ak by bola chyba aj na zariadení na redukciu vibrácii (VR). To by bolo potrebné opravu uskutočniť v Nemecku a už by sa to nestihlo. Našťastie ale všetko ostatné (vrátane VR) bolo plne funčné, čo som si otestoval ešte doma.
Všetko teda vyzeralo 'profesionálne', len som netušil, že 'horor' práve začína.
1. V pondelok odovzdávam objektív do servisu, vo výdajnom centre (na radu technika s ktorým som komunikoval) zadávam požiadavku na rýchlu opravu do 25 dní (v prípade prioritných opráv pre členov 'vraj' garantujú tri dni).
Mám si teda zatelefonovať na druhý deň...
2. Predsa len som im nechal deň navyše a v stredu som vyzvedal výsledky diagnostifikácie. Priskoro! Objektív v podstate nestihol ešte ani nikto prebrať z výdajného centra. Tak som to opäť posúril a výsledok: Vraj do konca týždňa.
3. Druhýkrát teda zisťujem v piatok. Opäť ale priskoro. Vraj nestíhajú a diagnostifikáciu spustia až začiatkom ďalšieho týždňa... Ok, veď ešte stále ostáva viac ako dva týždne.
4. Koncom ďalšieho týždňa si už naisto zisťujem výsledok (na fakt, že som mal byť začiatkom toho týždňa telefonický informovaný sa asi zabudlo)... Na mail nikto neodpovedá. Skúšam telefonovať. Neúspešne. Vraj ma operátor na zákaz nemôže prepojiť k technikom. Necham aspoň odkaz a na druhý deň mi zvoní telefón: Že sa ospravedlňujú, vraj majú plno práce, ešte sa na to nikto nestihol pozrieť. Určite ale budúci týždeň. Opäť teda prosím, aby ma o priebehu podrobne informovali.
5. Nasledujúci týždeň samozrejme neprišiel zo servisu ani jeden mail, ani jeden telefonát. Servis akoby neexistoval.
6. Prešlo celých 25 dní a na žiaden z mailov som ani nedostal odpoveď. V servise na objektív kašlu... Cestujem teda do USA, samozrejme bez objektívu. Dokonca aj bez informácie, čo s ním je.
7. Niekoľko mailov a ani jeden telefonát z USA nespravili nič. Dokonca u nikoho v servise ani nenavodili nápad odpísať aspoň na jeden z mailov.
8. Koncom júla (teda po dvoch mesiacoch) volám druhýkrát zo Seattle. A napodiv, stále nič. Ale že teda oni pošlu objektív do Nemecka a tam sa to určite spraví
(v Prahe sa to samo spraviť akosi nechcelo...)
9. Tak, 13. augusta konečne mail zo servisu s výsledok diagnostifikácie. Nutná výmena vnútorných prstencov. Cena za opravu 25 260 Kč s DPH. Mimochodom, to je o cca 2000 Kč viac, ako úplne nový objektív s extra trojročnou zárukou navyše.
10. Konečne, 16. septembra sa mi dostal objektív do ruky. Samozrejme neopravený (žiadosť o opravu som stornoval), čo viac, asi ani nedotknutý. Vážne pochybujem, že ho niekto rozobral a vôbec pozrel, kde je chyba (vo vnútri to stále hrká ako predtým, a nikto nevie, čo).Za tri mesiace práce došla parta vyškolených profesionálov na výsledok, ktorý v podstate s aspoň základnými vedomosťami o konštrukcii objektívov dedukuje ktokoľvek hneď pri prvom pohľade naň.
Opäť si to teda budem musieť raz spraviť sám. Budem to mať aspoň rýchlejšie, možno aj kvalitnejšie. A čo hlavne, určite lacnejšie.
Zvláštne, a kdesi som čítal, že profesionál je hrdý na svoju robotu...