Na úvod predostieram, že sa necítim v danej problematike zbehlý. Privítam oprávnenú kritiku podloženú argumentmi .Očakávam, že nebudú invektívy, aj keď ich nachádzam u mnohých diskutujúcich a musím uznať, že v tom nadobudli bohužiaľ až virtuozitu.
Hovorí sa o privatizovaní železničnej dopravy. Prečo treba privatizovať? Ale najprv treba počkať a nastrkať do nej čim viac prostriedkov. Ako to, že Rakúsku sa oplatí kúpiť a dospieť k trvalým ziskom. Veď predsa na kúpe chcú zarobiť. Či nie je možné aby vláda dosadila schopný domáci manažment a kontrolovala jeho činnosť? Veď čo urobí" strategický investor". Vyjedná u vlády najnižšiu možnú cenu a všetky možné úľavy a podmienky. Následne prepustí asi 5000 ľudí. Väčšina z nich prejde na sociálne dávky. Nadnárodná spoločnosť má možnosť prehnať financie cez zahraničnú ekonomiku a vykázať také príjmy, aké sa jej hodia.
Že Kargo nemá výkony? Kamióny ktoré robia cez Slovensko tranzit, by sme mali prevážať nákladnými vlakmi. Šetrili by sa cesty, zlacňovala doprava, zvyšovala bezpečnosť na cestách a na svoje by si prišiel aj environment. A Kargo by malo výkony.
Polohou sme v srdci Európy .Mali by sme ťažiť zo svojej polohy a zarábať na doprave. Progresívny mýtny systém by mohol byť jedným z dôležitých zdrojov na výstavbu a údržbu ciest. Veď aký je súčasný stav. Celé súpravy kamiónov otláčajú koľaje do ciest ktoré nie sú pre nich stavané, v snahe uniknúť pred platením mýta. A to nielen domáce, ale najmä zahraničné. Kto tým najviac trpí a kto zaplatí opravu? O chvíľu budú naše cesty horšie ,ako tie rumunské z ktorých sme si robili posmech.
Vysoké mýto sa odrazí v cene dopravy a teda aj tovarov ak budú kamióny presmerované na pre nich určené cesty. Ale do spoločnej štátnej kasy prispejú a j zahraniční užívatelia ciest.
Druhé sa má privatizovať letisko. Ale najprv do neho treba vraziť prostriedky a keď bude sfunkčnené, tak predať .Rakúsko ho môže z prestížnych a konkurenčných dôvodov následne odstaviť.
Na google si môže každý overiť gazdovanie vlády, ktorá dovolila nebankovým subjektom ich činnosť ktoré ruinovali bankovníctvo. Ozdravenie bánk stálo daňových poplatníkov 110 miliárd korún. Následne sa predali za 5O miliárd. Dnes zahraničiu patriace banky zdierajú svojich klientov nezmyselnými poplatkami nezvyklými vo vyspelých krajinách.
Pri socializácii štát všemožne dokazoval nevýhody súkromného hospodárenia. Jeho právny rámec ubíjal napríklad kontigentami súkromných roľníkov. Nakoniec ľudia pod tlakom okolností hospodárili na spoločnom. Teraz prevládajú opačné názory, že len súkromný sektor je schopný konkurencie a vie prinášať zisk. Mýlime sa, ak si myslíme, že máme trhové hospodárstvo. Tým ,že štát vytvára právny rámec podnikania činí naše hospodárstvo zmiešaným.
S bázňou sa dívame na pokrokového podnikateľa Baťu pre ktorého v socializme nebolo pochopenia ,pričom dosahoval vynikajúce výsledky v podnikaní a dodnes jeho firma funguje..Ale neďaleké Slušovice, tiež na Morave,,na čele s predsedom Čubom pochoval kapitalizmus, len čo prišiel v Československu k moci. Tento zázrak v podnikaní musel uhnúť z cesty, len preto,, že bol stvorený v inom zriadení
Moje osobné presvedčenie je, že ak vláda, za podpory médií chce zničiť podnik, alebo osobu, tak má na to všetky páky a nepomôže ani akože nezávislé súdnictvo. Prečo však nepôsobia najmä pozitívne?
Najnovšie sa dal počuť minister poľnohospodárstva, ktorý chce presadiť možnosť predaja pôdy zahraničným uchádzačom. V Maďarsku to údajne zákon nedovoľuje. Ale ruský cár predal Aljašku Američanom....Urobil dobre? Komu?