Súdny spor ako marketingová inovácia?

Svetovo uznávané IT spoločnosti už dlhší čas bojujú rôznymi spôsobmi o prvenstvo a to čím ďalej tým absurdnejšími spôsobmi. Kedysi bol na prvom mieste zákazník s jeho potrebami, ktoré sa snažili spoločnosti naplniť najmä novými atraktívnejšími funkciami produktu či vzhľadom. Teraz, ako sa zdá, sa na prvé miesto dostáva snaha o zastavenie predaja konkurenčných výrobkov prostredníctvom súdnych sporov. Z hľadiska podnikania môžeme hovoriť o takzvaných marketingových inováciách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V poslednom čase sme mali možnosť sledovať sériu súdnych sporov najmä medzi spoločnosťou Samsung a Apple - lídrami v predaji smartphonov- ktoré na seba doslova sypali žaloby týkajúce sa patentových práv. Samsung však túto situáciu využil a prekvapil šikovnými marketingovými ťahmi.

V Austrálií, kde Apple podalo žalobu na Samsung kvôli podobnosti tabletu Galaxy Tab 10.1 s produktom Apple iPad 2, Samsung v časopise The Sun-Herald uverejnil cez celú stranu reklamu s textom „The tablet Apple tried to stop", ktorý bol umiestnený nad obrázkom tabletu. Touto reklamou výrazne upútali pozornosť na svoj produkt. Navyše, v deň príchodu smartphonu iPhone 4S od firmy Apple do obchodov si v Sydney vedľa pobočky Apple zriadili provizórnu predajňu, kde predávali svoj konkurenčný produkt Galaxy S 2 za cenu 1,5€. Týmto dobehli Apple a vykompenzovali si svoje straty plynúce zo súdneho sporu.

Martina Marčeková

Martina Marčeková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som stvorenie milujúce umenie a všetko, čo je krásne a milé. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáživot v dnešnej dobe

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

316 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu