reklama

Načo sú nam trendy?

Myslím trendy všeobecne, v móde,v autách a hračkách detských aj dospeláckych. Trendy nás vedú ku konzumnému správaniu. Nútia nás nakupovať a o chvíľu tie isté veci zase vyhadzovať  a znovu nakúpiť ďalšie. A tento prístup sa dosť škaredo podpisuje na stave nášho životného prostredia.Rýchle striedanie trendov je pomerne nový  výmysel. Keď si vezmete históriu obliekania, jednotlivé štýly obliekania sa udržali sto, dvesto rokov aj viac. Móda sa menila len veľmi pomaly. Preto si môžeme v múzeu pozrieť ako sa ľudia obliekali v období gotiky, baroka, renesancie. V 20. storočí sa tieto obdobia jednotlivých módnych štýlov začali skracovať, ale vedeli sa udržať aspoň desaťročie. Vieme si predstaviť 30. roky alebo 60. roky, ako sa ľudia obliekali. No v súšasnej dobe je prapodivné to, že striedanie trendov sa zrýchlilo tak, že hračky ktoré ste kúpili ďeťom minulé leto už nie su v kurze a s oblečením a ostatnými vecami je to podobne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Trend je hra, ktorú nás naučili hrať predajcovia. Oni z toho majú zisk, ale čo z toho máme my? Plný byt vecí, ktoré nakupujeme a zahadzujeme, zničené životné prostredie z ktorého vyplýva aj naše chatrné zdravie. A väčšina z nás je aj 16 hodín denne v práci, aby sme udržali krok s trendami. Už nie sme v práci preto, aby sme uživili deti, ale aby sme uživili, trendy-hračkárske a módne koncerny, mobilných operátorov, výrobcov techniky a všetky životne dôležité zbytočnosti. Hračkársky priemysel doslova zneužíva bezbrannosť detí voči reklame. Deti nevnímajú, že reklama je len biznis, oni tej reklame naozaj dôverujú. Veľa rodičov sa obáva, že ak dieťa nebude mať také hračky aké sú práve v móde, tak ho rovesníci odmietnu a z neho vyrastie outsider s obrovskou traumou s detstva. Je to podľa mňa zbytočná obava, lebo my sme so súrodencami zažili takéto detstvo. Neboli financie na to, aby sme mali také hračky a oblečenie ako deti naokolo. Áno, museli sme sa vyrovnať s tým, že niektoré veci jednoducho nikdy nebudeme mať a zažili sme neraz aj výsmech zo strany rovesníkov ale táto skúsenosť mi po duchovnej stránke strašne veľa dala. Človek si uvedomil úplne iné hodnoty a nie je tak fixovaný na hmotné veci. Je to veľmi oslobodzujúci zážitok. A ak by bola šanca prežiť takéto detstvo ešte raz, určite si to zopakujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak na čo sú nám trendy? Na nič. My ich nepotrebujeme, ale oni potrebujú nás. Teda konkrétne potrebujú naše peniaze. Z ich strany je to taká láska z rozumu. My nemusíme byť otrokmi trendov. Môžeme byť pokojne antitrendoví. Otázka je, či máme na to guráž. Keď chceme byť slobodní, musíme byť neposlušní. Nenosiť uniformu, ktorú nám na toto leto predpísal nejaký návrhár, či dizajnér. Prečo by ste nemohli nosiť sveter po babke, keď sa vám páči? Mimochodom staré veci majú oproti novým veciam niečo navyše. Majú svoj príbeh, majú dušu. Prečo by ste nemohli jazdiť na starom aute, keď ho máte radi? Reklama nám nemusí hovoriť, čo potrebujeme a čo musíme mať aby sme boli spokojní. Niekedy sa stačí trochu stíšiť, upokojiť, pozrieť sa do srdiečka a zistíme, že to čo naozaj potrebujeme nemusíme nikde kupovať.

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu