Vždy keď sanejakou chybou v matrixe ocitnem v modro-žltom obchode švédskehopôvodu sa márne snažím spomenúť si ako presne znie to neskutočne logickézdôvodnenie zlepšovania služieb tým, že tácku s nedojedenými zvyškamičohosi vypraženého uložím na jej miesto. A takisto márne sa snažímpochopiť pôvod kliatby bezodného pohára. Ak by ste náhodou nikdy neboliv tomto obchode, ale čítali si len rozprávky Tisíc a jednej noci,mohli by ste prísť k presvedčeniu, že ide o pohár, z ktorého sabez prestania leje nejaká tekutine. A to by bola chyba ,pretože opak jepravdou. Do tohto pohára môžete naliať toľko koľko chcete, teda, lepšiepovedané koľko vypijete. Zaplatíte raz a pijete nekonečne krát.
Ak by ste sachceli pustiť do pozorovania tejto kliatby, zaujmite postavenie sediacehostrelca niekde blízko čapovacích strojov. Pozorovanie začína v momente,keď si vyhliadnete obeť, ktorá si kupuje nevýrazný pohárik s objemomnejakých 2 dcl za bezkonkurenčných 25 Sk.
Prvá cesta vašejobeti (samozrejme ak ste našli tú správnu) vedie k spomínanému čapovaciemustroju, kde sa občerství prvým pohárom ľadovo vychladeného pseudo-džúsu, alebokonkurenčnej bublinkovej žbrndy. Letmý pohľad obete dookola vám prezradí, že sachystá ďalší útok na automat. Druhý pohár mizne v útrobách výraznepomalšie. Vaša obeť odchádza za zaslúženým obedom. Chvíľka oddychu pre Vás ajpre obeť. Potrava sa trávi a je časna ďalšiu dávku nápoja – keď už je to zadarmo, tak nech aj bok vyvalí – ako savraví tam u nás. Tretí pohár už treba vypiť na dva krát - predsa len ajhrdlo má svoj rozum. O čo studenšie je hrdlo o teplejší je úsmev natvári obete. Ešte jeden pohár a je to. Obeť odchádza so spokojným úsmevomna tvári a dobrým pocitom pri srdci ako šikovne oj***la tento systém.
Dobrý pocit jeto, s čím má . zákazník z obchodu odchádzať, takže sa podarilo. Spokojnémuzákazníkovi totiž ani len na um nepríde, že zatiaľ čo si myslí, že on vybabrals obchodom, v skutočnosti vybabral obchod s ním. Kým on vypilsvoje 4 poháre, teda svojich 8 dcl za 25 sk, za tú istú cenu mohol maťv bežnom obchode liter výrazne kvalitnejšieho džúsu či minerálky. Obchod,ktorý svoje nápoje kupuje vo veľkých množstvách na tom zarába ešte navyše ajuplatnením úspor z rozsahu. To znamená to, že ak kúpite veľa, dajú vámnižšiu cenu za kus.
Áno,v bežnej reštaurácii by zaplatil za 2 dcl džúsu ešte viac, ale o tomto nie je.
Kedysi dávno somvidel, ako do čapovacích džúsových automatov nalievala pani zamestnankyňa obsahz litrových krabíc bežne dostupných v obchode.A v bublinkových automatoch tiekli originálne bublinkové žbrndy. Keďsom tam bol naposledy ako obeť, po džúse mi v ústach ostala chuť niečohopráškového a každá druhá bublinka už mala nad sebou dve bodky. Už mi aniten dobrý pocit neostal ...