Dobrý marketing pomáha pri predaji. Vedia to aj záujemcovia o predaj nehnuteľnosti. Preto je jedným z ich kritérií výberu realitného makléra jeho marketingový potenciál. Chcem však upozorniť na najčastejšie chyby pri výbere podľa tohto parametra.
Často sa stáva, že predávajúci posudzuje makléra podľa mylných marketingových charakteristík. Ide napríklad o množstvo nehnuteľností, ktoré má v ponuke alebo rozsahom inzercie, ktorými svoju ponuku prezentuje. I tu platí, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita.
Ako prvé je nutné vysvetliť omyl týkajúci sa množstva ponúk. Nie je fyzicky možné, aby jeden maklér kvalitne obslúžil stovky ponúk. Ak má maklér skutočne urobiť pre ponuku všetko, aby sa predala a má to urobiť dobre, vyžaduje si to čas. S množstvom ponúk v jeho portfóliu klesá počet hodín, ktoré môže práci na každej z nich venovať. Jednoduchou skúškou správnosti je, ak si počet pracovných hodín (povedzme, že je maklér neuveriteľne pracovitý a pracuje 60 hodín týždenne) vydelíte počtom jeho ponúk.
Výsledné číslo Vám napovie, koľko času môže vašej nehnuteľnosti venovať maklér, ktorý má 30 a ktorý má 200 ponúk. Veľké množstvo ponúk znamená, že maklér viac hrá na štatistickú pravdepodobnosť úspechu ako na istotu - „Čím viac ponúk, tým väčšia šanca, že niečo predám". Na rozdiel od zásady - „čo vezmem do ponuky, to predám".
Rozsah použitej reklamy tiež môže dať mylnú predstavu, že viac znamená vyššiu šancu na úspech. Viac realitných portálov, viac strán inzercie a pod. Aj keď na celkovom rozsahu reklamy záleží, oveľa dôležitejšie je napríklad umiestnenie, aktualizácia a prevedenie.
V prípade tlačenej reklamy je preto dôležité, aby inzerát vašej nehnuteľnosti nebol v záplave iných ponúk makléra, so zlou fotkou a nedokonalým textom. V prípade internetovej reklamy je dôležité, aby bol váš inzerát dostatočne aktualizovaný a správne napísaný tak, že ho zachytí aj záujemca, ktorý rýchlo prehliada stovky inzerátov nehnuteľností.
Dobrý realitný maklér si viac dáva záležať na kvalite práce, ktorú robí na každej jednotlivej nehnuteľnosti. Kvalita prezentácie každej jeho nehnuteľnosti je pre neho dôležitejšia ako celková prezentácia jeho ako makléra.