Nerozhodnosť je pri kúpe nehnuteľnosti zlá výbava

Poznám kupujúcich, ktorí obišli veľký počet nehnuteľností a stále sa nevedeli rozhodnúť. Poznám ale i takých, ktorí ich navštívili pár, ale dokázali povedať áno. Podľa mňa sú šťastnejší tí druhí. Ideálna nehnuteľnosť totiž neexistuje. Čím viac nehnuteľností návštívite, tým viac si budute uvedomovať nedonalosť ponúk. A zatiaľ, čo sa rozhodujete, nehnuteľnosť, ktorá sa najviac blížila vášmu ideálu, vám môže prekĺznuť pomedzi prsty. Treba si jednoducho stanoviť kritéria, z ktorých nezlavíte a ostatné sú len otázkou kompromisu. Nebáť sa rozhodnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: www.agbeat.com)

Najväčším nepriateľom kupujúceho je často on sám. Na začiatku je to neochotou prispôsobiť kritériá výberu realite na trhu, neskôr pohodlnosťou pri hľadaní od stola alebo predpojatosťou pri obhliadkach. Najväčším nepriateľom si však je v momente, keď je potrebné definitívne sa rozhodnúť.

Časy, keď musel kupujúci pod tlakom rastúcich cien urobiť instantné rozhodnutie, inak o nehnuteľnosť prišiel, sú síce za nami, neznamená to však, že dnes podobný osud nehrozí. Stále sa pomerne často stáva, že kupujúci po obhliadke pre neho zaujímavej nehnuteľnosti zaváha a predbehne ho preto iný záujemca. Je totiž samozrejmé, že nadpriemerné nehnuteľnosti majú viac ako jedného záujemcu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iný pomerne častý prípad je, keď kupujúci chodí na nekonečný rad obhliadok, pričom mnohé zvažuje na kúpu no nikdy sa k žiadnemu definitívnemu rozhodnutiu nerozhýbe. Takýto kupujúci zvyčajne po dlhom hľadaní kupuje, v jeho očiach príliš kompromisnú ponuku a je dlhodobo i tak nespokojný. Má totiž až príliš veľa mätúcich informácií.

Ponuka nehnuteľností na trhu je v danom čase obmedzená a ak kupujúci absolvoval istý počet obhliadok nehnuteľností, viac či menej vyhovujúcich jeho kritériám, má o aktuálne ponuke už veľmi realistický prehľad. Jeho rozhodnutie, keď narazí na zaujímavú ponuku môže byť teda rýchle a informované. Má istotu aj pri rokovaní o podmienkach obchodu, pretože pozná ním priradenú hodnotu vybranej nehnuteľnosti a nehrozí mu “kognitívna disonancia” teda pocit rozčarovania a pochybností nasledujúcich po kúpe.

SkryťVypnúť reklamu

Skúsenosti hovoria, že niekoľkodňové zvažovanie pre a proti, za účasti širšej rodiny, priateľov a odborných poradcov, máva často za následok žiadne, neskoré či neuspokojivé rozhodnutie. Dobre informovaný kupujúci nemá prečo váhať. Triezve zváženie parametrov nehnuteľnosti oproti kritériám výberu, jej porovnanie s tým, čo už videl a to všetko zvážené počas jednej, často neprespanej, noci sú na rozhodnutie viac než dosť.

Rýchle a suverénne rozhodnutie kúpiť je aj v očiach majiteľa nehnuteľnosti alebo zastupujúceho realitného makléra signálom, že rokuje so serióznym partnerom, ktorý vie čo chce. Podmienky celej transakcie a celá iniciatíva v rokovaní sú potom v rukách kupujúceho, čo vedie k výhodnejšej a aj príjemnejšej kúpe.

Martin Čapo

Martin Čapo

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V roku 2004 založil, a do dnešného dňa, vedie realitnú kanceláriu RIEŠIME BÝVANIE s pôsobnosťou na rezidentnom trhu v Bratislavskom regióne. Je autorom realitného manuálu Kupujeme/Predávame nehnuteľnosť. Sedem rokov bol arbitrom relácie TV Joj Nové bývanie. Pravidelne prispieva do rôznych médií­ na tému reality a zúčastňuje sa ako hosťujúci prednášajúci na fakultách Ekonomickej Univerzity. Od apríla 2013 je viceprezidentom Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu