Prečo prekonávame švajčiarske diaľnice len cenou známky?

Švajčiarsky sen sa rozplynul a dialničná známka je len kvapkou v mori plošného zdražovania, ktoré sa na nás valí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Ale aj tak.

Skok zo 60 na 90 eur je priveľký. Zabolí mnohých Slovákov.

Švajčiari, ktorí zarábajú viac ako päťnásobok toho čo Slováci, platia za ročnú diaľničnú známku 41 eur. To nie je ani polovica ceny, ktorú zaplatíme u nás. Kvalitu diaľničnej siete v Alpách s tou pod Tatrami radšej ani nebudem porovnávať.

Obrázok blogu

Pamätám si debaty predchádzajúcich vlád o zámere zvýšiť cenu ročnej známky. Tá napokon vďaka ministrovi Doležalovi zdražela z 50 na 60 eur – a už vtedy to bol výrazný skok. Zvýšiť cenu chcela aj vláda Ľudovíta Odóra. Plán počítal s navýšením príjmov o 27 miliónov eur, napokon sa k jeho realizácii nedostali. Ficova vláda teraz odhadla zvýšenie príjmov z mýta až na 45 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najhoršie je, že žiadna z vlád za posledných 20 rokov nedokázala prijať skutočne efektívne opatrenie. Tým by bolo odstúpenie od nevýhodnej zmluvy so súkromným prevádzkovateľom mýta, firmou SkyToll. Jej ročný zisk postupne dosiahol výšku neskutočných takmer 100 miliónov eur. Tohto parazita minulý rok nahradila firma CzechToll. Jej zisky sú na úrovni 64 miliónov eur ročne. A majiteľ? Ten istý Otesánek, ktorý nikdy nemá dosť – miliardárska rodina Kellnerovcov. Práve na týchto tokoch Slovensko za uplynulé roky zbytočne prišlo o miliardy.

Tieto chýbajúce financie sa odrážajú na zlom stave cestnej infraštruktúry u nás.

SkryťVypnúť reklamu

Slávne neprepojenie diaľnic D1 x D4.
Slávne neprepojenie diaľnic D1 x D4. (zdroj: NDS)

Zdraženie diaľničnej známky o 50 percent nie je nič iné ako ďalšia facka, ktorú vláda vlepila ľuďom. Za čo vlastne? Za nič. Toto je presne ich štýl vládnutia. Na jednu stranu robia zo seba ľudomilných hrdinov, ktorí rozšírili nespoplatnené úseky diaľnic na obchvaty miest. Na druhú stranu vás zoderú z kože za to, že na tú diaľnicu predsalen vstúpite.

Vláda ide konsolidovať. Hrubo, bezohľadne a skokovito. Nevýhodné štátne zákazky si naďalej žijú svojím životom, predražené projekty sa budú naďalej realizovať. Skoro nič sa však nebude dokončovať, aby dojenie štátu neprestávalo tiecť smerom k „našim ľuďom“.

SkryťVypnúť reklamu

Štát bude chudobnejší a takí budeme aj my, obyčajní obyvatelia tejto krajiny. Všetko, čo treba k bežnému životu, bude drahšie. Zbohom, švajčiarsky sen!

To je cena za vlády populistov a mafie.

Martin Pekár

Martin Pekár

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  897x

Som členom strany Progresívne Slovensko. Už roky pracujem na manažérskom poste v oblasti dopravy a doprava na Slovensku ma zaujíma, ale aj trápi. Preto v strane vediem pracovnú skupinu DOPRAVA a svojimi článkami by som sa chcel vyjadrovať k rôznym problémom a celkovému stavu dopravy v našej krajine. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu