reklama

Dúbravský mesačník 3 a pol

Ospravedlnenie starostovi Dúbravky RNDr. Martinovi Zaťovičovi k vyjadreniu o zrušení linky 27 a polemika k jej zrušeniu.

Dúbravský mesačník 3 a pol
Konečná pre linku 27. Pre údajný nedostatok zdrojov táto linka v Dúbravke končí. (Zdroj: Matej Nagy)
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ospravedlňujem sa pánovi starostovi za nepresnú informáciu. V Dúbravskom mesačníku číslo 3 som uverejnil nasledujúci informáciu: "Ruší sa aj autobus číslo 27. Podľa starostu naň mestská časť prispieva 75 000,-€ ročne, ale takú položku som v rozpočte nenašiel a nie je to ani medzi faktúrami." Informáciu som čerpal zo zápisnice komisie územného rozvoja zo dňa 16.januára 2023 a zle som si ju interpretoval. Tu je presná citácia: "Pán starosta informoval členov komisie o zámere zrušiť linku č. 27 v mestskej časti. Podmienkou zachovania predmetnej linky je jej financovanie z rozpočtu mestskej časti a predstavuje čiastku cca 75 000,- EUR."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starosta mi však nahral a teraz musím odraziť loptičku na jeho stranu. Faktom je, že linka číslo 27 už po Dúbravke nejazdí. Aká bola snaha o jej zachovanie? Komisia bola dňa 16.januára 2023 a linka číslo 27 prestala jazdiť 13.februára. Predpokladám, že starosta bol o pláne zrušiť linku 27 vopred informovaný a to v takom predstihu, že mohol do toho ešte zasiahnuť. Minimálne tým, že by navrhol sumu, ktorú údajne chcelo mesto do rozpočtu a o jej zachovaní/nezachovaní nechal rozhodnúť poslancov (rozpočet sa schvaľoval na zastupiteľstve 31.januára 2023). Som presvedčený, že hoci komisia navrhla riešenia a podmienky za akých by mohla byť linka 27 zachovaná, už o jej neexistencii bolo rozhodnuté.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo vnímam zrušenie linky 27 za nešťastné riešenie? Dá sa viesť polemika o vyťaženosti daného autobusu. Na druhej strane si myslím, že mestská hromadná doprava je služba občanom, nie komerčný biznis plán. V čase, keď som bol poslanec, snažil som sa o zachovanie prírodného prostredia na Devínskej Kobyle. Jediná asfaltová komunikácia, ktorá vedie na úpätie Kobyly vedie z Dúbravky a cez pekné víkendy býva extrémne vyťažená (viac ako 100 vozidiel za hodinu). Následne vozidlá parkujú pozdĺž cesty, ale aj na priľahlých lúčkach alebo na okrajoch lesa.

Parkovanie na vojenskej ceste k Devínskej Kobyle
Parkovanie na vojenskej ceste k Devínskej Kobyle (zdroj: Matej Nagy)

Ak by linka 27 ostala zachovaná a cez víkendy by jazdila k Oáze pokoja, určite by bola dostatočne vyťažená. A zároveň by sa dalo hovoriť aj o obmedzení dopravy na vojenskej ceste. K tomu treba napísať, že by sa aj zvýšila bezpečnosť chodcov, či cyklistov na danej komunikácii, ako aj na Plachého ulici, kde kvôli zlému stavu chodníka musia rodičia tlačiaci kočík ísť len po cez víkendy veľmi frekventovanej ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Schody na Plachého, cez ktoré sa s kočíkom nedá chodiť. Táto komunikácia vedie do rekreačného prostredia Devínskej Kobyly.
Schody na Plachého, cez ktoré sa s kočíkom nedá chodiť. Táto komunikácia vedie do rekreačného prostredia Devínskej Kobyly. (zdroj: Matej Nagy)
Matej Nagy

Matej Nagy

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Bratislavčan, katolík, manžel, liečebný pedagóg, šéf občianskeho združenia, aktívny človek so záujmom o svoje okolie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradenéKomunálna politika

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu