Za útoky proti SkyEurope – hamba SMEtiarom!

Pred prečítaním tohto blogu si prosím „nalistujte“ aj článok Keď vám dlhujú aerolinky, pýtajte peniaze od banky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Kontroverzný a útočný nadpis – to je ono! (A veľké obrázky.) Dokonca aj tá gramatická chyba je - prekvapivo - zamýšľaná. Keď nerátam asi päť (alebo päťnásť?) stálych čitateľov môjho blogu, koľkí si otvorili túto stránku práve kvôli tej gramatickej chybe („Čo je to za blba?“), SkyEurope („Poďme na nich nakydať.“) alebo hanlivom názve denníka „bojujúceho za správnu vec“?

Je to vlastne jedno, lebo ja som sa aj tak rozhodol vedome zneužiť „bulvárne“ zbrane, ktoré v poslednom čase začalo používať aj SME. A poukázať nimi na neuveriteľný prístup SME k slovenskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý súdny čitateľ spozoroval už dávnejšie, že aj článok o tom, ako SkyEurope ušetrí leasovaním lacnejších lietadiel, sa obráti proti tejto spoločnosti. Teda, keď prejde filtrom denníka SME. (O ktorom konšpiračné teórie tvrdia, že celý problém tkvie v tom, že SkyEurope si v SME nezadáva reklamu.) Vrcholom bol však už spomínaný článok Keď vám dlhujú aerolinky, pýtajte peniaze od banky.

Toto „spotrebiteľské okienko“ je... No, nechajme to tak. Snáď stačí spresniť, že autorom článku je Adam Valček, ktorý na svojom blogu (okrem nie veľa iného) uvádza „Študujúci admin sťažnosti.sme.sk a pisálek na sťažnosti.blog.sme.sk“. Práve slovíčko „pisálek“ sedí.

SkryťVypnúť reklamu

Môže takýto (dajme tomu) novinár napísať objektívny článok? Áno, podľa mňa môže. Lenže to nejde cez snaživé „naštudovanie si“ relevantnej témy s jasným cieľom.

Ponechajme bokom, že keď niekto nechápe, že platby kreditnými kartami za služby SkyEurope boli cez zimu zadržiavané firmou spracovávajúcou tieto platby, tak ani nepochopí, že letenku je možné objednať aj bez poplatkov za samotnú platbu.

To, že stránka sťažnosti.sme.sk nemá ani zďaleka taký význam (a hlavne výpovednú hodnotu), aký jej SME zjavne prisudzuje, je v tejto súvislosti tiež nepodstatné. Veď keď niekto na základe pár sťažností (aktuálne necelých 50 pri niekoľko desiatkach tisícov prepravených pasažierov mesačne!) robí „diery do sveta“, vyznieva minimálne zvláštne.

SkryťVypnúť reklamu

Nechcem však týmto tvrdiť, že sa nevyskytovali (a nevyskytujú?) problémy ohľadom refundácie platieb a pod. Takisto nie som nadšený z dlhu SkyEurope v Sociálnej poistovni. (Tí bystrejší si však všimnú, že SkyEurope nie je jediným dlžníkom.)

Ja osobne nie som častý zákazník SkyEurope – aj keď je pravda, že som cez SkyEurope letel už aj lietadlom Air Bulgaria či čakal dve hodiny na odlet. Ale za tú cenu sa s radosťou zmierím s tým, že občas sa môže vyskytnúť nejaký problém.

A čo sa týka zrušenia letu, musím sa podeliť s našou najčerstvejšiou skúsenosťou. Na úvod prišiel nedôveryhodne vyzerajúci mail o zrušení letu - dokonca ani nie priamo od SkyEurope (a následne som musel brániť česť SkyEurope proti „hej-slováckym“ názorom o nečestnom podnikaní :-) - ale stačil jeden telefonát, keď nám ponúkli možnosť refundácie (s tým, že ku každej zrušenej letenke prináleží jedna zadarmo) alebo prebookovanie na približne korenšpondujúci let...

SkryťVypnúť reklamu


P.S.: Keby chcem pridať ďalšiu „bulvárno-investigatívnu informáciu“, medzi priateľov autora inkriminovaného článku patria minimálne na Facebooku aj zástupca šéfredaktora SME Konštatín Čikovský či „rozhovorista“ Karol Sudor, ktorý je podľa nemenovaného zdroja šedou eminenciou celej redakcie. (Tento dodatok – od slova „ktorý“- patrí už do bulvárnej časti spektra „overených nemenovaných zdrojov“. Aj keď, ktovie? :-)

Matej Sýkora

Matej Sýkora

Bloger 
  • Počet článkov:  160
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu