reklama

Ako napísať najčítanejší článok týždňa

Zaručený recept na vysokú čítanosť, obrovskú karmu a množstvo fan-mailov od zamilovaných obdivovateliek... (bez garancie)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Takže milý bloger, čo potrebuješ ako prvé, ak chceš zaujať tie tisíce ľudí surfujúce internetom vo firmách, ktoré nepovoľujú prístup na pornostránky? No zaujímavý a chytľavý názov predsa! Na tému sa na začiatku vykašli, tam už niečo zosmolíš. Ale názov predáva. Tak sa poďme pozrieť na nejakú tú ideálnu kombináciu slov.

Človeka zaujmeme 3 základnými vecami: sexom, politikou a násilím. Ideálny názov by preto mal naznačovať prítomnosť všetkých troch uvedených elementov. V najjednoduchšej verzii môžeme zohľadniť napríklad tieto kombinácie: "Fico prefackal prostitútku", "Vláda znížila tresty za znásilnenie", alebo osvedčený "Orgie a bitky v poľskom parlamente". Samozrejme, obsahovo sa potom daného problému musíme aspoň okrajovo dotknúť. Osobne doporučujem článok začať slovami: "Snívalo sa mi, že..." alebo "Predstavme si na chvíľu, že...". Za to vás nikto žalovať nemôže a čítanosť vyletí k oblakom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak nedokážeme zaujať takouto doočíbijúcou (spolu? oddelene? na trikrát?) bulvárnou taktikou, znamená to, že musíme postupovať rafinovanejšie. Čo ešte ľudia chcú vedieť? O čom chcú čítať? Nad čím sa im dobre slintá? Uhádli ste, nad nešťastím druhého. My, ako veľmi citlivý a dobroprajný holubičí národ, dokážeme s otvorenými ústami a neutíchajúcim záujmom počúvať príbehy o susedovej zdochnutej koze. Tak prečo si ich aj neprečítať? Názov opäť predáva, takže chceme niečo v štýle "Moja zbierka pokút", alebo "Čo nám vzala veľká voda", či populárne "Čenkovej deti".

Je jasné, že vymýšľanie takého vhodného názvu môže skonzumovať obrovské množstvo nášho drahocenného času (ja napríklad už 4 minúty nič iné nerobím:-), a preto existuje skratka, ktorá nás spoľahlivo dostane k cieľu: Kľúčové slová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sex. Milenec. Vražda. Hyena. Kladivo. Kondóm (nie v politickom kontexte). Fico. KDH. Slota. Interupcia. To sú len niektoré z ponuky tzv. attention-grabbers (pútačov pozornosti). Vyskúšajte. Aj keď - nedoporučujem používať v názve príliš veľa kľúčových slov naraz. Titulky ako "Milenec zavraždil Slotu kladivom" alebo "Sex bez kondómu - cesta k interupcii" naznačujú, že sa príliš snažíte. Kľúčové slovo je preto kľúčové, lebo samo o sebe zachytí pozornosť čitateľa. Ten nedočkavo, roztrasenou rukou klikne na link na váš článoček... a čítanosť sa začína zvyšovať.

Dúfam, že tento návod pomôže novým blogerom preraziť a zároveň výrazne zvýši umeleckú úroveň príspevkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. Ak ste Lenka Jíleková, na všetky horeuvedené rady môžete zabudnúť. Ľudia vás budú čítať, lebo sa radi na svoj monitor trošku dementne usmievajú a aj napriek zhrozeným pohľadom od kolegov, majú po dočítaní taký dobrý pocit. (Ak ste si nevšimli, tak toto je veľmi dobre skrytá reklama na úplne cudzí blog:-)

P.S.2 Ak ste Táňa Pauhofová, mám pre vás len jedno slovo: FOTOBLOG.

P.S.3 Ak ste Táňa Pauhofová a viete tancovať, mám pre vás iné slovo: VIDEOBLOG.

P.S.4 Ak ste si nevšimli, tak to vyššie je nie až tak dobre skrytá reklama na Táňu Pauhofovú. Mňau.

Vlastimil Mazal

Vlastimil Mazal

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel, manažér, amatérsky frfľoš a strááášne zaneprázdnený človek:-) Zoznam autorových rubrík:  AutocenzúraCestovateľskáFakt vážnePolitikaRecenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu