Bohužiaľ, z roka na rok je Nitra slabšia a slabšia a naopak slabá Bratislava na Inchebe posiluje a novým rokom dokáže vždy aj prekvapiť. Je to škoda, pretože Nitriansky agrokomplex disponuje snáď najväčšími prezentačnými priestormi na Slovensku.
Ak prídete na tohtoročnú výstavu, už vopred vás upozorňujem, aby ste nehľadali značky ako BMW, Mercedes, Audi či Toyotu. Je to zvláštne, najmä pri raste predaných vozidiel spomínaných značiek v SR, že chýbajú na takomto podujatí. No ale pozrime sa na to, čo na autosalóne uvidíte.

Hlavná výhra zlosovateľných vstupeniek je nová Dacia Sandero. Predsudky voči tejto Rumunskej značke ktorú zobral pod svoje krídla Renault sú na Slovensku prekonané a aj keď mierne predbieham, Sandero si na stánku vysluhovala snáď najviac pozornosti návštevníkov, ako iné autá. Spôsobil to aj "druhý" pohľad na auto, resp. na cenu, ktorá sa začína na sume okolo 210 tisíc vrátane DPH. Pôsobivé.
V prvom pavilóne sa nachádza Hyundai. Na stánku sa nekonalo žiadne prekvapenie, modely ako i30, i30SW, i10, Accent alebo Sonata sú dobre známe verejnosti, a preto ich nie je potrebné nejako zvlášť predstavovať.

V nasledujúcom stánku sa nachádzala "slovenská" KIA. Od KIE je to v podstate povinnosť, či z hľadiska udomácnenia značky na trhu, či už z marketingového hľadiska. V stánku jednoznačne zaujme štúdia KIA KEE alebo KIA ECO_CEE´D.




Kto by čakal v nasledujúcich halách tejto časti výstavy ďalšie značky, zostal by rozčarovaný. Nasledujúce priestory boli venované "tuningáčom" a firmám, zaoberajúcich sa podvozkami, geometriou a automobilové časopisy. Na túto pasáž sa vždy teším, no doteraz bývala umiestnená až na konci, a preto som zostal mierne sklamaný, že tieto haly nie sú naplnené automobilkami ako po minulé roky.










V protiľahlých výstavných priestoroch po vstupe upúta malý stánok čínskej značky Brilliance. O týchto "autách" bolo už napísané mnoho, veľké otázniky visia hlavne nad ich bezpečnosťou. Cena bude však veľkou zbraňou, na ktorú táto značka jednoznačne vsádza.


Peugeot neprekvapil ničím. Okrem už z ciest známeho crossovera 4007 sa možno pokochať nad limitovanou edíciou 207 Le Mans so záprahom 150 koní. Ku cti a hrdosti nám môže byť iba to, že sa vyrába v Trnave, celkovo sa vyrobí okolo 2500 kusov a z toho 45 poputuje do rúk našich vodičov.




V stánku Volva pútala pozornosť novinka XC60. Ťažko komentovať tento "výtvor". Auto, ktorého význam celkom nechápem, no verím, že svojich zákazníkov si určite nájde. V dnešnej dobe proste potreby nedefinujú spotrebitelia, ale marketingové a vývojové oddelenia.



Ford jednozačne vyhral súťaž o najkrajšie hostesky a čo je dôležitejšie, dievčatá boli počas celého dňa usmiate a takpovediac si robili svoju prácu, čo sa nedalo povedať o všetkých. Ford predstavil svoju novinku v segmente crossoverov Kugu, zaujal Focusom coupé a šplhol si vystavením legendárneho modelu "T".






Ďalší pán na holenie bol Renault a Dacia. K Dacii som čo-to už napísal, takže iba k Renaultu. Jednoznačne zaujal koncept Megane Coupe v hodnote 5mil. EUR a formula F1 R27. V tomto smere sa môžme na Renault vždy spoľahnúť, že svoj francúzky šarm dokážu pretaviť aj do samotnej expozície. Medzi novinkami bol predstavený crossocer Koleos, ktorým Renault spolu s francúzkymi konkurentmi vchádza do nepreskúmaného terénu.





V spoločnom stánku koncernu GM, Cheroletu a Oplu, pútala pozornosť Epica a Captiva, Opel predstavil horúco očakávanú novinku Insignia a priviezol aj známy model GT. Inak tiež som nepochopil model Zafira OPC v cene 1,2 mio. Asi pre tatinkov, ktorý zavezú deti do školy aby spálili na najbližších semaforoch gumy a cítili sa pritom ako piloti F1.






Aby sme nezostali nič dlžý už spomínaným "tuningáčom" a firmám orientujúcim sa na športové či luxusné autá, pri prechodoch medzi halami bolo pár zaujímavých kúskov k videniu.






V stánku Nissanu bolo k videniu okrem Pathfinderov, Qashqaiov +2 alebo Tidy aj nové Murano. Verím, že technika skrývajúca obal nesklame ani náročného vodiča, no dizajn je podľa mňa krokom späť.



Honda potešila vystaveným Civicom prvej generácie, od najnovšieho Accordu môžme očakávať, že sa stane lídrom v segmente, či už hovoríme o podvozku, spracovaní alebo motoroch.



U Citróna zajume snáď nový C-Crosser, pri Kuge, Koleose a 4007čke to však určite nebude mať jednoduché.

Mitsubishi je stánok, kde strávite zrejme viac času ako inde. Modely ako EVO X, ktoré sú "naukladané" akoby na kľukatej ceste neprehliadnete. Nechýba ani zadná žehliaca doska. L200vku v kúte prehliadne jedine nevidiaci, trofeje Dakaru prezrádzajú o tomto aute asi všetko.



Nechýba ani značka SsangYong. Design tejto automobilky buď milujete, alebo nenávidíte. Nič medzi neexistuje. Napokon, majú to aj v logu "Drive different".


Suzuki prinieslo na autosalón svoje klasiky Swifty, Sxštvorky a Grand Vitary. Zaujal jedine špotrový Swiftík, ktorý by tú Zafiru OPC roztrhal v zuboch :-)


Škoda ruku v ruke so Seatom predstavila svoj 5dverový sedan 4x4, Seat vsadil expozíciu na novú Ibizu, ktorá síce v plnej výbave stojí za hriech, no výslednú sumu obetuje asi iba skutočný fanúšik značky.




