V Bratislave sa napríklad rapídne zintenzívnila hustotamestskej dopravy. Na Račindorfskej ceste / dnešnej Račianskej / sa zvýšil početprechádzajúcich aut za hodinu z troch až na sedem. Bratislavskí automobilistisa preto museli na schôdzi zaoberaťsťažnosťami verejnosti. Iba za rok 1909 padlo za obeť ich vodičskejnerozvážnosti 16 sliepok, 3 kačky, 2 psy, 4 mačky a jeden hluchonemý kominár.
Na príčine bolo zrušeniefunkcie tzv. "predzvescu", čiže chlapca zo zástavkou, ktorý utekalpred vozidlom a upozorňoval na jeho príchod. Chlapci už autám totiž nestačili. Namiestoupozorňovania sa zmohli vždy iba na udychčanú otázku :" Prosím vás...nešlonáhodou...okolo auto . Áno ? Tak...si dávajte ...pozor !" To bol dôvod, prečosi na valnom zhromaždení KAS odhlasovali povinnosť absolvovať vodičské skúšky.Povinnosť platila pre všetkých nových členov, ktorých prijali po zhromaždení.
Okrem toho presadilipravidlo, aby autá jazdili po ľavej strane vozovky. Dovtedy totiž autá jazdiliiba v jej strede. Robilo to problémy hlavne pri stretnutí sa oproti idúcichvozidiel. Neraz stáli oproti sebe dlhé hodiny, lebo neexistovalo zatiaľ žiadnepravidlo o prednosti.
Jazda po ľavej strane, akoukázal neskôr čas, priniesla určité ťažkosti. Všetky autá museli totiž zostredu presunúť volanty na pravú stranuvozidla. V priebehu 2 mesiacov si všetkých 46 bratislavských vodičov a členovKAS volanty presunulo.
Návrh bratislavského slúžneho, aby vodičinesmeli za volantom piť, neprešiel z viacerých dôvodov. Po prvé, tretinavodičov mala za triezva strach za volant sadnúť. Po druhé, dve tretiny členovKAS boli bratislavskí vinohradníci. Po tretie, nízka hustota premávky umožňovalachodcom utekať kade ľahšie, len čo v diaľke zočili blížiace sa auto. Dobrevedeli, že šofér je aj tak pod parou a na 90 percent nevie, kadiaľ pôjde. Poštvrté, všetkých 46 áut malo vysokúporuchovosť. Často bola v prevádzke iba desatina, čiže 4,6 automobilu. Akonečne rozhodujúcim argumentom členov autoklubu bolo, že oni aj tak nepijú zavolantom, lebo ho musia držať oboma rukami a keď im podáva spolujazdec fľašu doúst, aj tak vďaka jamám na ceste skoro všetko vyleje.