Z opačnej strany pultu

Pred niekoľkými rokmi som bol na služobnej ceste v nemeckom Kolíne nad Rýnom. Vo voľnom čase som sprevádzal svojho kolegu pri nakupovaní darčekov pre svojich blízkych v obchodnom dome v centre mesta. ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ja som už mal svoje milé povinnosti za sebou, a tak som sa nechal unášať atmosférou v prostredí množstva ľudí a najrozličnejšieho tovaru. Môj kolega starostlivo vybral darčeky a hľadal miesto, kde by mohol tieto zaplatiť. Na naše prekvapenie nás neprenasledoval žiaden SBS - kár a ani sme počas nakupovania žiadneho nevideli. Keď sme nakoniec našli pult s niekoľkými pokladňami, môj kolega s plnými rukami darčekov si to namieril rovno k jednej z nich. Sympatická mladá slečna za pultom sa na neho milo usmiala a zdvorilo ho požiadala, aby sa postavil na koniec radu čakajúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôr pri obede sme porovnávali kvalitu služieb v Nemecku a u nás na Slovensku. Na záver nášho hodnotenia mi môj kolega sebakriticky povedal: „Je pravdou, že ja som tam bol jediný blbec“.

Neviem ako vy, ale ja sa často stretávam s kritikou našich služieb v reštauráciách, kaviarňach, obchodoch, štátnych úradoch i ďalších inštitúciách, ktoré boli vytvorené pre nás občanov.

Od ľudí poskytujúcich služby očakávame, aby boli vždy ochotní, milí a pozitívne naladení. Skúsme sa ich však občas spýtať, ako sú oni spokojní s našim správaním, ako my zákazníci prispievame k pozitívnej atmosfére a k našim očakávaniam. Príbehy o neúctivom, často arogantnom až vulgárnom správaní sa „zákazníkov“ sú v našej spoločnosti žiaľ bežným javom.

SkryťVypnúť reklamu

S obľubou pripomíname známe: „Náš zákazník, náš pán“, ale kto chce pánom byť, mal by sa podľa toho aj správať. Pánom nie je ten, kto sa vozí na drahom aute a oblieka sa podľa najnovšej módy, ale ten, kto rešpektuje práva a názory ostatných, ten, kto má v sebe úctu a pokoru k životu.

Tí na druhej strane pultu sú tiež len ľudia so svojimi radosťami a starosťami. Aj oni majú právo vybrať si svoj zlý deň. Iste by im v takých chvíľach dobre padlo z našej strany viac ohľaduplnosti, tolerancie a úcty.

Kvalitu našich služieb netvorí len jedna strana, ale my všetci. Takže ruku na srdce a začnime u seba. Pre začiatok postačí jednoduchý pozdrav, prípadne úsmev a uvidíte, že očakávaná zmena k lepšiemu nenechá na seba dlho čakať.

Milan Zeman

Milan Zeman

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Som presvedčený o tom, že každé stretnutie s človekom, každá životná situácia a každá informácia nás posúva na našej ceste k tomu čo sa má stať. Verím, že nič nie je náhoda a všetko je tak, ako má byť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

228 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu