Ale poďme od začiatku...
Na svojom bežnom účte som malatrochu viac peňazí pripravených na zaplatenie novejkuchynskej linky. Keďže jej výroba mesiac či dva trvá,rozhodla som sa, že bude lepšie keď peniaze z bežného účtu(ku ktorému mám samozrejme kreditnú kartu - čobýva občas záludný nástroj - hlavnekeď sa nakupujú rôzne veci do domu) presuniem na nejakýiný účet, kde by sme z nich nemohli omylom vybrať.Aby sa nám nestalo, že linka bude a z peňazí na ňuuž bude chýbať.
Zašla som preto do banky, že ich dámna termínovaný účet alebo prinajhoršom sizriadim vkladnú knižku (táto druhá možnosť sasíce aj mne videla ako hlúposť...ale úplne somto nezavrhla).
Milá slečna v Tatra banke všakmala pre mňa lepšie riešenie!
Keď som jej vysvetlila svoje pohnútkya potreby krátkodobo niekam uložiť peniaze, odradila ma odtermínovaného vkladu s tým, že čo ak tiepeniaze budem potrebovať skôr ako mi vyprší koniectermínu....
Investovať do Peňažnéhokorunového fondu je to pravé riešenie!
Peniaze mi tam budú peknezúročené a môžem sa k nim dostať kedykoľvek.O tom úročení som si myslela svoje...vzhľadom kukrátkosti obdobia na ktoré som potrebovala peniaze„schovať". Ale nahovorila ma a vypísali sme potrebnépapiere.
POTOM sa ma spýtala, čivyužívam internet banking, lebo je to vraj lepšie - kebysom žiadala o prevod z fondov priamo na pobočke banky, trvalo by totýždeň (neskôr som sa dozvedela, že v skutočnosti 2týždne), ale cez internet banking mi to prejde na môjosobný účet okamžite. Potom mi názorne ukázalaako mám cez internet banking „redemovať" - teda vybraťvšetky prostriedky z fondu, do ktorého som „investovala".
Keď sa priblížil deň „D"v ktorý sme chceli ísť vyplatiť našu dlho očakávanúkuchynskú linku, sadla som za počítač a išla somredemovať. Nič sa však neudialo. Ani po pár hodináchsa mi moje peniaze na bežnom účte neobjavili. Tak som tedazavolala na linku služby Dialog, kde ma „milo" prekvapili sinformáciou, že na redemáciu majú dva týždne.Upokojili ma však tým, že keď som príkaz zadávalacez internet tak na druhý deň po 16:00 hod by mi malipeniaze nabehnúť.
A tak som čakala.....
Lenže ani po 16:00 hodine druhéhodňa peniaze neprišli. Bol piatok a mne bolo jasné, že cezvíkend mi peniaze určite nenabehnú. Naše plánys vyplatením linky pre ten týždeň stroskotali. Čouž vravela som si. Snáď nabehnú v pondelok a manželsi zoberie v utorok voľno a pôjdeme to vyplatiť.
Ani v pondelok neprišli ani v utorok anás už veľmi tlačil čas.
Peniaze sme si museli požičať. Našťastie sme mali od koho. Sľúbili sme, že peniazevrátime do piatka.
Márne bolo naše čakanie. Nainternet bankingu nebol žiadny náznak po mnou vykonanejoperácii. Bol už piatok. Možno som spravila niečonesprávne. A tak som to skúsila znova. Redemovala som ačakala do pondelka 16:00 hodiny. Znova sa nič nestalo. Ani v utorokani v stredu.....
Znova telefonát na Tatra bankaDialog, nech sa mi na to pozrú.... Ahá! Ale vy stemenili meno pani Szabovo-Viskupová, preto vám to nejde!Fondy máte ako Viskupová a internet banking máteako Szabová. Meno som menila pred takmer troma rokmi... aj somto vtedy banke oznámila....Dokonca 2 krát! Prečo toteda ešte nie je zmenené v systéme?
Na druhý deň sa na mňa usmialošťastie. Zmenili mi meno v systéme. Mohla som znovaredemovať.
Od prvej redemácie (6.3.) poprípísanie peňazí na účet (25.3.)ubehlo 20 dní. Mohli sme vrátiť požičanépeniaze - o dva týždne neskôr, ako sme slúbili.
Ďakujem Ti milá Tatra banka.
Na záver ešte maláperlička: Celý čas som čakala na SMS notifikáciu,ktorá mi oznámi, že mi prišli spomínanépeniaze na účet. Žiadna neprišla. Ani vtedy keď užpeniaze konečne prišli. Preto som to zistila až za ďalšie tri čištyri dni.