Moje rozprávanie začnem ešte deň pred dňom „D“. Bol piatok a bazáre, komisionály a obchody s bicyklami zažívali nesmierne tlaky...Škoda, že ma to nenapadlo, mohla som sa zbaviť starých, či malých bicyklov, ktoré mi doma zavadzajú.
Viete, keď chcete aby sa vaše dieťa zúčastnilo JUNIOR BIKE DAY = dostalo zadarmo cyklistickú prilbu...potrebujete bicykel.
A nastal deň „D“ . S veľkou nedôverou v takéto masívne propagované akcie, kde sa rozdáva niečo zadarmo, sme sa v sobotu ráno pobrali do parku. Neboli sme jediný, z každého smeru sa valili stovky dvojkolesových tátošov rôzneho veku a kvality alebo štvorkolesové tátoše, ktoré dnes mali minimálne o dve kolieska naviac.

Už z diaľky na nás mával obrovský sympaťák v bielom. Je síce trochu nafúkaný a obézny, ale to nám vôbec neprekážalo.
Strach z registrácie do súťaže ( to bol spôsob ako sa dostať k cyklo-prilbe) nám utíšil rýchlo postupujúci rad v 8 registračných stanoch.
Okrem nich sme tam našli aj stan servisný – kde si mohli dať decká opraviť bicykle, stan bufet – kde si mohli deti vymeniť žetón, ktorý dostali pri registrácii za občerstvenie (kolačik + jablko + mineráka) a stan prvej pomoci.
Každé dieťa od 4 do 11 rokov dostalo svoje číslo. Boli rozdelený podľa veku: čo rok – to kategória. Prvé sa na štart postavili 11 ročné deti. Pelotón viedol mestský policajt na bicykli a za ním poslušne (aj neposlušne) tlačili do pedálov malé tvory so žltými hlavičkami.
Nešlo o prvenstvo, bolo to len tak, aby sa deti previezli...keď už tam mali tie bicykle...

Prílb bolo dostatok pre každého (na moje prekvapenie). Ťažko odhadnúť, ale rozdalo sa ich možno 1500 – 3000 ks.
Môj dojem z JUNIOR BIKE DAY a jeho organizátora je veľmi pozitívny. Chcem pochváliť človeka, v ktorého hlave sa zrodil tento nápad. Aj celý priebeh akcie bol super. Všetko bolo perfektne zvládnuté. Žiadny chaos ani bitka o prilby (ako by sa dalo zo skúseností s podobnými akciami očakávať).
Neviem, či som už niekedy videla užitočnejšiu reklamnú kampaň. Vrelo odporúčam aj ostatným firmám, aby si zobrali príklad z toho, že je oveľa užitočnejšie investovať financie určené na reklamu priamo do budúcich zákazníkov. Určite viac ako milióny investované do často nevkusných televíznych reklám a billboardov.
Táto spoločnosť investovala do bezpečnosti detí, ktoré pre ňu odteraz s radosťou lietajú na bicykloch, či korčuliach ako živá reklama.

MDD
Poslednú májovú nedeľu bol park v Nitre znova zaplnený deťmi.
Boli pre nich pripravené rôzne zábavky, súťaže a vystúpenia. Mňa, ako správneho občana SR zaujala naša armáda, ktorá si tam privliekla svoju techniku. Napríklad „raketomet“. Keď to naštartovali, bol to zvuk ako keď sa chystá raketa do vesmíru, vzduch sa rozkmital...no nebudem spať!


Okrem toho tam mali „regrutačné stredisko“ pre deti....jááááj, dcéra moja, nič nepodpisuj! Nieže si o desať rokov po teba prídu!
Najviac som sa tešila na vystúpenie šermiarov. Celkom milé to bolo.

Len ten náš blogerský šermiar Miro Zajko tam bol iba ako divák....bola som sklamaná... :(

Bolo celom fain, odchádzali sme však z radosťou, toľký dav človeka vyčerpá....deti mali ústa napchaté cukríkmi... Poďme ešte na zmrzlinúúúúúú!!