Prvý dvor
Až raz som sa ocitol na tom dvore, kde títo veteráni boli v dvojrade. Prístup k nim bol symbolicky zahradený páskou, ktorú by nebol problém prekonať, ale predsa len som nebol na opustenom vrakovisku ale v sídle viacerých firiem.
Už som chcel zájsť do kancelárie v prvej budove, keď sa na dvore zjavil mladý muž. Vysvitlo, že je majiteľom (zberateľom) týchto nákladiakov.
A že hoci to tak momentálne vyzerá, nie sú to klasické vraky, ale veterány čakajúce na renováciu. V blízkej dobe by ich chcel presunúť na nové miesto, kde by tvorili časom expozíciu pre verejnosť. Len to chvíľu potrvá najmä pre finančnú náročnosť.


Pán ma ochotne zobral prezrieť veterány zblízka. Väčšina je aj dnes pojazdných. Súhlasil aj s blogom, ale dohodli sme sa, že neupresním lokalitu. Miestni aj tak vedia, kde to je a pokiaľ zbierka je v tomto obmedzenom priestore, nie sú podmienky pre nával obdivovateľov.
(autá som nechal v pôvodnej koncepcii Černobyľov. Len budú v kategórii Fénixov vstávajúcich z popola, ako je aj kaštiel v Kuneráde či chata Avie v Dierovej (dal som ako súvisiace články).
Nuž poďme systematicky. Nebudem sa rozpisovať o jednotlivých značkách a modeloch, u tých najznámejších bude klikateľný link na wikipédiu.
Praga V3S.
Populárna nezničiteľná vétrjeska, mne dôverne známa z vojenčiny. Nasáčkovaní na korbe sme sa presúvali z bodu A do bodu B. Alebo v menšom počte stráže z kasárne do muničáku.



Škoda Liaz 706 RT alias trambus.
Na svoju dobu elegantný praotec neskorších kamiónov, víťazov slávnej Rely Paríž Dakar.
V detstve nás najviac fascinovala smetiarska verzia. Tú sme dlhé minúty pozorovali, ako pažravo hltá prežraté strieborné popolnice a túžili byť v dospelosti tí svalnatí chlapíci, frajersky naskakujúci na zadnú plošinku a voziaci sa po celom meste (ak by to nevyšlo, záložná profesia bola kozmonaut. Pravda, vesmírnych korábov jazdilo po meste pomenej :-).


Kráľovstvo tatier.
Začneme tou najmohutnejšou, ktorej tu máme 3 exempláre.
Tatra 813



Zo stavieb a budovateľských filmov poznáme prevažne oranžové tatry, ktoré možno ešte viac preslávili hračkárske verzie.
Tatra 148



Na druhom dvore bol exemplár ešte starší v spoločnosti požiarneho bodyguarda..
Charakterizuje ju najmä menšia predná maska.
Tatra 138.

Druhý dvor. Všehochuť.
Tento bol zamknutý, ale dalo sa snímať spoza plota. Komentáre dám priamo do obrázkov.






Na konci druhého dvora sú všakovaké harabur...skvosty.
Najprv celkový pohľad a potom prizúmujeme v troch častiach.




S odstupom času podobne ako pri prvej sérii pribudne rekapitulácia.
(súvisiace články predstavujú ďalších černobyľských "Fénixov vstávajúcich z popola")
Nabudúce (cez víkend).
Vrátime sa poprechádzať sa do Štiavnice (časť 04 série)


A ukážeme si aj dva netypické tajchy.
