Milujte sa a množte sa, prikázal Boh. Boh je najvyššia bytosť, teda ho treba poslúchať. Takže žiadne kondómy, žiadna antikoncepcia, predmanželský sex v žiadnom prípade, manželský sex len vtedy, keď chceme splodiť dieťa. Slovo interrupcia radšej ani nevysloviť. Ani pošepky. Ak už ho vyslovíme, tak to nebude interrupcia, ale Potrat! (Aj s tým výhražným výkričníkom na konci.)
Takže, ak príde žena do r.-k. gynekologickej ambulancie, môže tam prísť napríklad kvôli tomu, že nemôže mať deti a chce sa liečiť. Ale ak Boh nechce, aby mali deti, potom je zbytočné sa liečiť. Nech sa s manželom viac snažia, snáď ich Boh raz vypočuje. Ale lekár nemôže ísť proti Jeho vôli.
Takže vlastne ani netreba do tej r.-k. ambulancie chodiť.
Alebo žena príde do r.-k. ambulancie s chorobou. Kde sa tá choroba vzala? Ak žije len so svojím manželom, nemohlo sa nič stať. Ak nežije len so svojím manželom, tak ju Boh potrestal za mimomanželský sex - tak jej treba! Alebo ju Boh potrestal za nejaké iné hriechy - tak jej treba, nemala hrešiť.
Vlastne ani nemusí chodiť do r.-k. ambulancie, veď si to sama zapríčinila.
Možno tá žena plnila Božie prikázania a splodila už veľa detí a ďalšie nechce? Nebodaj požiada lekára, aby jej podviazali vaječníky. Ale to snáď nie, veď to je zásah do dokonalého Božieho diela. Tak keď nechce deti, nech prestane manželsky žiť. Manžel však bude protestovať, lebo je jej povinnosťou manželsky žiť. Ale to je už jej problém, nie problém lekára, on jej poradil.
Ani táto žena nemusí chodiť do r.-k. ambulancie.
Čo sa stáva z takejto ambulancie? Nie je to priestor prvého kontaktu s človekom, ktorý má nejaký problém so svojím telom. Je to poradňa správneho bohabojného života.
Skúsme myšlienkový experiment: O týždeň sa otvorí Rímsko-katolícka ortopedická ambulancia. Potom sa otvorí Rímsko-katolícka ORL ambulancia... Potom sa otvorí Evanjelická a.v. gynekologická ambulancia. Potom sa otvorí Pravoslávna gynekologická ambulancia. Potom sa otvorí Jehovistická transfúzna stanica. Potom sa otvorí...
Len jedno mi nejde do hlavy. Ako taký lekár v rímsko-katolíckej gynekologickej ambulancii zistí, že jeho pacientka k nemu patrí? Musí musí najprv vyplniť dotazník o svojom vierovyznaní?