Hra pozostáva: z kartičiek kontajnerov na separovaný zber, ktoré sa používajú v miestnej komunite (môžu to byť výtlačky z farebnej tlačiarne, fotografie), z kartičky „kompostovisko“ (môže byť domáce, obecné, komunitné), ak máme v obci (meste) zberný dvor, tak vyrobíme aj karičku „zberného dvora“, z kartičiek jednotlivých odpadových komodít (je ich niekoľko desiatok). Materiál odporúčame dať zalaminovať z dôvodu jeho väčšej trvanlivosti. Pripravíme si toľko kusov jednotlivých materiálov, s koľkými skupinami chceme pracovať (optimum 4–6 žiaci v jednej skupine).
Scenár: Na hru a diskusiu sú optimálne 2 vyučovacie hodiny (90 min.). Na začiatku hodiny sa porozprávame so žiakmi o výhodách triedenia odpadov a o nevýhodách ukladania odpadov na skládky alebo jeho spaľovania. Potom rozdáme každej skupine sadu kartičiek kontajnerov na separovaný zber (a kompostovisko, zberný dvor) a sadu kartičiek odpadových komodít. Žiakov požiadame, aby jednotlivé odpadové materiály priradili k príslušným kontajnerom, prípadne ku kompostovisku či zbernému dvoru. Potom nasleduje rozbor úlohy – žiaci zdôvodňujú, prečo tu-ktorú kartičku zaradili do príslušného kontajnera, pedagóg opravuje chybné zaradené kartičky a vysvetľuje podstatu tejto chyby (napr. mnohí pokladajú obal z džúsu, mlieka za papier a dávajú ho do kontajnera na papier, pričom ide o viacvrstvový kombinovaný obal). Táto hra sa využíva aj pri „rovesníckom vzdelávaní“.
Zoznam kartičiek vám môžeme zaslať na požiadanie elektronickou poštou. Kontakt: oztatry@slovanet.sk