
Na svoje ďalšie rozširovanie a vytváranie vzťahu s návštevníkmi nepotrebuje Flickr spoty, printy, ani vernostné programy. Otvoril sa pre mashup-y.
Mashup je hybridná webová aplikácia, ktorá používa dáta z externého zdroja. Tieto dáta môžu byť vytvorené cez RSS, verejné databázy atď.
Flickr poskytuje flexibilné API, ktoré spracováva mená, kontakty, tagy...Používatelia tak môžu voľne vytvárať rôzne aplikácie, ktoré pracujú s jeho databázami.
Sami tak nielen vytvárajú a zvyšujú pridanú hodnotu značky, ale ju aj ďalej komunikujú. Navyše sú prirodzene motivovaní vyvíjať nové mashup-y.
The Flickr API is available for non-commercial use by outside developers. Commercial use is possible by prior arrangement. |
Otvorená aplikácia, naviazaná na stabilný zdroj patriaci spoločnosti, dala priestor neobyčajnému rastu hodnoty značky.
Tu je odkaz na blog, ktorý reportuje o väčšine Flikr mashup-och.
Niektoré vám priblížim už o cca hodinu.
Ak ste ešte neboli na Flickr albume, tu je odkaz na ten môj.
Príklady kreatívnych reklám nájdete na ďalšom blogu: AdArena