
Astroturfing (snaha o vyvolanie dojmu, že ide o spontánne správanie) sa využíva všade tam, kde je šanca ovplyvňovať vďaka emóciám. Či sa organizácia snaží stať najväčším predajcom mp3 prehrávačov, alebo získať politickú podporu, bude tu vždy snaha o nachádzanie novej formy komunikácie pre dosiahnutie týchto cieľov.
Zvyčajne zamestnávateľ rozošle správu svojim podriadeným, kde im naznačí aby sa vydávali za bežných spotrebiteľov a robili reklamu danému výrobku. Odporučí sa im využívať listy, e-maily, blogy, oslovovať médiá... Niekedy sa rozposielajú dopredu napísané maily, kde sa len pripojí meno nového odosielateľa. Horšie je, keď je tento proces skutočne riadený. Vybraní ľudia sú inštruovaní čo povedať, ako a komu to povedať. Urobí sa všetko preto, aby sa dosiahol dojem, že ich rozhorčenie, alebo nadšenie je spontánne a nezávislé.
Toto všetko vedie k zneužívaniu internetu, kde je jedna osoba schopná hrať rolu skupiny rovnako zmýšľajúcich ľudí. Ide o tzv. Internet sock puppet. (o ňom nabudúce)
Príklady astroturfingu
V roku 2001, bola firma Microsoft obvinená, že zaslala stovky podobných listov novinám vyjadrujúcich nesúhlas s Department of Justice a jeho protimonopolným postojom proti Microsoftu. Veľa listov bolo napísaných ľuďmi ktorí boli zosnulí, alebo zaslaných z neexistujúcich miest.
PalmSource v roku 2005 inštruovala svojich zamestnancov aby uverejňovali príspevky na rôznych stránkach venujúcim sa PDA. Ich cieľom bolo odvrátiť zvyšujúcu sa negatívnu publicitu okolo PalmSource and PalmOS.
Slobodan Miloševič, bývalý autoritatívny vodca Juhoslávie, tiež využíval astroturfing keď v štátnej televízii vysielal početné "listy podpory". Tie obsahovali emotívne vyjadrenia lásky a podporu jeho politike, vytvárajúc tak umelý dojem legitimity.
Prípad astroturfingu bol odhalený aj v roku 2003. Rôzne americké médiá dostali viac ako 500 listov od vojakov z armádnej jednotky v Kirkuku. Mnohé listy boli identické, ale podpísané rozdielnymi vojakmi.