Tip 1: Nebezpečné prechody
Je síce pravda, že špeciálne tento prechod je krásne výrazný a dokonca má po bokoch ľadových mužíkov (to aby naň chodci trafili),

pasce však číhajú kúsok ďalej. Do výtlkov okolo koľají pokojne zapadne detská nôžka či palica, ktorou sa niekto podopiera.

Nerovnosti v strede kompenzuje nádherne hladký povrch na krajoch. Niektorí neodolajú a skúmajú jeho kvalitu zblízka...

Tip 2: Bariéry pri nástupe na MHD
Najlepšia je ľadová drť a hŕby zamrznutého snehu. Tí. čo sú šikovní to preskočia a tí, čo to nepreskočia, nemajú na ulici čo robiť.

Ak niet ľadu, stačia hromady mokrého snehu so zvyškami blatníkov po búračkách...

Tip 3: Nebezpečné zastávky
Príkladom je zastávka "Vazovova" na Radlinského, ktorá bola vybudovaná bez nástupného ostrovčeka. Podľa Martina Fundárka, člena občianskej iniciatívy "Lepšia doprava", sa tým výrazne zvýšilo nebezpečenstvo pre cestujúcich. Keďže mnohí vodiči nie sú schopní rešpektovať ani značenie, cestujúci vystupujú priamo do jazdnej dráhy automobilov a aby sa dostali na chodník, musia medzi nimi kľučkovať.

Kto má čas a záujem, môže chvíľku postáť na križovatke Radlinského a Vazovovej či kúsok ďalej pri električkovej zastávke a sledovať situáciu. Samozrejme, ľad na ceste je niečo iné ako systémovo nebezpečné riešenie zastávky.
Kto sa poteší pohľadom, môže si zároveň položiť otázku: Koľko policajtov tu treba na zníženie bezpečnosti a ohrozenie chodcov?
Stačí jeden. Ten, ktorý podpísal stanovisko Krajského dopravného inšpektorátu PZ SR z 2.12.2009 č. KRP-4-197/DIO-2009, že zastávku tu možno vybudovať iba pod podmienkou, že nebude viedenského typu. A bohužiaľ to nie je vtip...