A už je po Vianociach...

Aha, leták! Tohtoročné Vianoce som uzavrel stávku sám so sebou, bol som zvedavý, či napadne dosť snehu aspoň na to, aby zakryl zem, alebo či nás skôr stihnú prevalcovať papierové ponuky obchodných reťazcov. Momentálne ich máme v poštovej schránke toľko, že by sme nimi mohli vydláždiť cestu do kostola, kam ešte ľudia zvyknú chodiť na "štefanské" sväté omše. Aspoň by sa babkám tak nešmýkalo. No som si istý, že nejeden z nás by sa pri pohľade na zľavu zohol a leták zdvihol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Zľavy sú úžasné. Ich vlastnosť vyhnať z ľudskej mysle aj posledné zvyšky sviatočnej príčetnosti je neuveriteľná. Vianoce sotva skončili, a nákupné listy sú už spísané a vložené do peňaženky s minimálne dvoma kreditkami. Som zástanca názoru, že Vianoce by mali byť každý deň. Ale nemám na mysli konkrétne odbaľovanie darčekov pod stromčekom 24. decembra. Tak ako mojej sestre dokáže v ten večer rozžiariť oči bábika s umelým hlasom, tak dokáže dospelému rozžiariť oči pohľad na "ten plazmový televízor, ktorý sme chceli už dávno" (aj keď pod stromčekom si rozbalil novú LED telku). Zľava 40% na papieri veľkosti A3 škriabe oči, aj keby ste mali naozaj silné dioptrie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na koľko dní sme dokázali byť ľudskejšími a pozornejšími? Dva, alebo tri? Z tých 365 a štvrť, ktoré nám rok dáva k dispozícii, je to naozaj "úctyhodné"! Boh žehnaj tým, ktorým to vydrží dlhšie. No tento týždeň nákupné centrá otvoria svoje "vráta" a my, materialisticky a nenásytne zmýšľajúci ľudia sa do nich napcháme ako ovečky do košiara. Nakúpime tony vecí, ktoré nepotrebujeme. A koledníkov pre deti do Južného Sudánu sme si nevšimli, aj keď 5 minút stáli a spievali pred našim vchodom (možno sa mi zazdalo, že som niečo videl, keď som zaťahoval žalúzie). Verím, že by im 2 eurá pomohli viac ako nám naša nová mini LCD telka do kuchyne. A do spálne. A deťom do izby, aby dospelí mali súkromie.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodol som sa to nazvať post-Vianočným syndrómom. Keď sme už jeden druhému venovali dostatok lásky, a snáď aj nejaký ten hodnotný darček z predvianočnej nákupnej tlačenice, doprajme si po Vianociach aj my. Nie, nekupujme práčku pred Vianocami, kúpime ju vo výpredaji! A pri tom sa aj šťavnato pohádame so starším párom, ktorý má podobný úmysel. Ostal predsa už len posledný kus "práčky našich snov" a preto jeden zo zákazníkov musí odísť s dlhým nosom. A čaro Vianoc je fuč.

Dávam si záväzok, že post-Vianočnému nákupnému syndrómu nepodľahnem. Skúste tak urobiť so mnou! Nenechajme sa rozptýliť neodolateľnými ponukami v reklamách, ktoré nám ťahajú zrak všade naokolo. Inak sa podstata Vianoc a naša snaha o aspoň minimálnu zmenu v našich ubehaných životoch rozplynie ako peniaze, ktoré vyhodíme za kopu zbytočností.

Michal Pigula

Michal Pigula

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, srdcom oddaný basketbalu, hlavou rozlietaný vo svete, nohami pevne stojaci na slovenskej pôde. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

104 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu