Vlakom rýchlosťou 300 km/h

V piatok 21.7.2006, sa mi pošťastilo absolvovať jednu z testovacích jázd taiwanskeho super expresu. Povodne sa mala uskutočniť minulý piatok, ale kvôli tajfúnu bola preložená o týždeň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Cela akcia sa do našej firmy dostala prostredníctvom TSTJV. Ponúkli nám 5 miest. Tak som teda s jednou kolegyňou a troma kolegami išiel.

Pripravený program vyzeral nasledovne:
1) 9:30 presun z TaiPei do TaiChung / THSR station (mena miest čítajte po anglicky) autobusom c.9,
2) 12:30 príjazd do stanice TaiChung; zhromaždenie sa v hale na 2. poschodí,
3) 13:00 vydanie pokynov v staničnej hale,
4) 13:20 ~ 13:35 presun na nástupište,
5) 13:40 ~ 13:55 nástup do vlaku Shinkanzen,
6) 14:00 odjazd vlaku z TaiChungu,
7) Obrátka v stanici ChiaYi,
8) Príjazd späť do TaiChungu,
9) Presun busom späť do TaiPei.

Aká bola skutočnosť? Na moje veľké počudovanie sme skoro všetko absolvovali podľa plánu. Istotne len a len preto, že akcii velili Japonci. Jediná zmena bola v odjazde Shinkanzenu z TaiChungu. Chvalabohu sme na stanici nestrávili takú dlhu dobu, ako nás strašili; vlak vyrazil o 13:30. Tuto “nepresnosť” som však rád Japoncom odpustil.
Prvé čo ma prekvapilo bola vizáž stanice v TaiChungu. Mramor všade kam moje ďalekozraké oko dovidelo.
Druhé bola veľkosť samotnej súpravy Shinkanzen. Zvonku i zvnútra. Neviem, či to bolo tvarom vozňov, ale zdali sa mi malé. Interiér je jasný; Taiwanci aj Japonci sú menších postav… Zato miesta na nohy pri sedení je požehnane. Ani basketbalisti by sa nemohli sťažovať. Sedel som vo vozni c.5, 7. rade, sedadle C (pri uličke).

Vyrazili sme. Čakalo nás cca 80 km trate. Bol som zvedavý, ako dlho bude jazda trvať. Vlak sa rozbehol. Sedel som, pozeral z okna, fotil a filmoval. Potom nám len oznámili, akou rýchlosťou práve ideme. Boli to 3 informácie – 296, 298 a nakoniec 300km/h. Keď sedíte dnu, tak sa to ani nezdá. Rýchlosť som si uvedomil len vtedy, keď som chcel odfotiť niečo bližšie pri trati. Kým som pripravil foťák, už som nemal čo fotiť. Do ChiaYi sme dorazili po cca 20min jazdy. To bolo ďalšie prekvapenie; priemerná rýchlosť cca 240 km/h! Slušné, čo poviete?

V ChiaYi sme len zastavili, aj to nie pri nástupišti, takže zo stanice sme videli len stenu, ktorá jednotlivé koľaje oddeľuje. Nič zaujímavé.
Čo však zaujímavé bolo, nám ukázala naša sprievodkyňa – systém otáčania sedadiel. Nás vagón c.5 bol “štandardný”, t.j. v jednej rade 2 + 3 sedadla. Dvojka i trojka sa dá jednoducho otočiť tak, aby ste vždy sedeli v smere jazdy. Počas normálnej premávky to budú robiť zamestnanci železnice, ale teraz sme si otočili sedadla my.
V ChiaYi sme postáli asi 10min, a pohli sme sa naspäť do Taichungu. Opäť som meral čas jazdy; výsledok bol plus mínus taký istý. Takže pred 15hod sme boli späť na stanici Taichung. Prestúpili sme zo Shinkansenu do busu, sprievodkyňa nás nezabudla prepočítať, a vyrazili sme smer Taipei.

Tým sa moje vysoko-rýchlostno-železničné dobrodružstvo skončilo. Na oficiálne otvorenie THSR si všetci musíme počkať do októbra tohto roku. Teda pokiaľ ho zase neposunú, ako sa to už stalo.


SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Obrázok blogu




Obrázok blogu



Obrázok blogu


 

Obrázok blogu


Web: www.thsrc.com.tw

Autor: Železničiar Ferko

(Blog Prvý pokus je určený novým autorom, ktorí chcú uverejniť len jeden článok, alebosa chcú podľa reakcií naň rozhodnúť, či písať pravidelne.)

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

56 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

722 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

277 článkov
SkryťZatvoriť reklamu