Keď mi v januári 2007 neprišiel výpis z môjho osobnéhodôchodkového účtu myslela som si, že to ešte nestihli (nakoniec od podpisuzmluvy ubehli len 3 mesiace), že Sociálna poisťovňa mi ešte nepreviedla odvody a vôbec som toneriešila. Veď som mala v šanóne založenú riadne uzavretú zmluvu. Keď mivšak neprišiel výpis ani do februára nasledujúceho roku (2008), začala soms nemilou predtuchou pátrať po probléme. Po telefonáte na infolinku AllianzDDS mi slečna povedala, že žiadny osobný dôchodkový účet na moje meno nevedúa že dokonca v registri neevidujú ani číslo mojej zmluvy. Sľúbila mi,že všetko prešetria a ozvú sa mi.
Tak sa aj stalo. O dva dni mi pani volala, že moja zmluva sa stratila, ale už ju našli (!) a že ma teda idúzaevidovať do systému. Po mojej zhrozenej otázke, čo bude s odvodmi, ktorésom posielala počas jeden a pol roka, len zaehmkala a povedala, že tozistí. Za pár minút už volala poučená, že tieto prostriedky mám predsav Sociálnej poisťovni, rozumej v I. pilieri a teda somo nič neprišla. Že oni ma teraz zaevidujús nulou na účte a všetko bude v poriadku. Naprázdno sompreglgla a milej slečne som oznámila, že určite sa teraz nezaevidujemv dsske, ktorá mi svojou lajdáckosťou spôsobila škodu vo výške tisícovkorún.
Najbližšie dni som sa snažila stráviť informácie z infolinkya nakoniec som sa rozhodla, že vyzbrojená písomnou sťažnosťou pobočkuAllianz DSS navštívim osobne.
Keďže väčšina zamestnancovbola na obede, zobrala si ma do parády pani XY sediaca vo dverách „podateľňa". Tá si vypočula môj príbeh, aby sanásledne na mňa oborila, či si myslím,že som prvá čo sa mi to stalo, že oni mali desaťtisíce prihlasujúcich saklientov v čase okolo septembra 2006. Myslela som, že zle počujem. Namiestoočakávanej snahy o riešenie a ospravedlnení sa za neuveriteľnépochybenie so snahou o náhradu škody prišiel príval obviňujúcichslov. Zmohla som sa len na odovzdaniesťažnosti.
Tým začala moja písomnáanabáza s Allianz DSS.
Prvá sa k sťažnosti vyjadrila pani AB. Tá sa mi v liste ospravedlnila za „pozdržanie" registrácie mojej zmluvy (pozdržanie v dĺžke 1,5 roka)a oznámila mi, že zamestnanec „pri každodennej rutinnej práci zabudolzmluvu nahrať do informačného systému spoločnosti". Tento pán nie je nijakoanonymný, keďže zmluvu so mnou uzavrel p. ZY. Ďalej ma pani poučila,že keďže príspevky boli uhradené do Sociálnej poisťovne, budú zohľadnenév dôchodku z I. piliera. Ďalej citát: ich „konaním, resp. nekonaním nedošlo k strate týchto finančnýchprostriedkov, len k ich alokácií do iného ako zamýšľaného zdrojafinancovania dôchodku". Myslím, že tieto vyjadrenia nepotrebujú komentár.
Môj krvný tlak po prečítaní tohto listu stúpol do astronomických výšin. Eštestále sa mi pri spomienke na tento spor, ktorý pred sebou tlačím a nanehoráznosť postupu Allianz DSS rozbúcha srdce ako divé.
Sadla som si teda nad zákony a spísala im ďalší list, kde somrozobrala všetky paragrafy zákonao starobnom dôchodkovom sporení, ktorésvojím postupom a nekonanímporušili. Len v skratke spomeniem, že dsska je povinná do piatich dní odpodpisu zmluvy zaslať údaje do registra vedenom Sociálnou poisťovňou (§ 5), že je povinná viesť účet každému, s kýmuzavrie zmluvu (§ 94), že peniaze z osobného dôchodkového účta slúžiaaj pozostalým pre prípad sporiteľovho úmrtia (§ 2, kdežto z I. piliera, kde mi peniaze protimojej vôli „alokovali", nie a môj manžel by prišiel o všetkynasporené peniaze v prípade mojej smrti), že musia evidovať zmluvy (§ 57), že činnosť musia vykonávať poctivo a čestnev najlepšom záujme sporiteľa (§ 61) a že musia nahradiť všetky škody, ktorévzniknú sporiteľovi v dôsledkuneplnenia svojich povinností (§ 61). Zároveň som ich v liste vyzvala, aby miuhradili presne vyčíslenú sumu, ktorú som mala mať na osobnom dôchodkovom účte.Tiež som im pripomenula, že sa obrátim na NBS, ktorá môže uložiť pokutu až dovýšky 20 miliónov Sk a tiež na súd.
Popár týždňoch mi už odpísala pani H. z právneho oddelenia AllianzDSS. Tá len zopakovala mne až príliš dobre známe stanovisko . V období,kedy som chcela vstúpiť do druhého piliera mali viac ako 450 000 kusovnávrhov zmlúv (ako keby ma to malo zaujímať) a že mi nespôsobili žiadnu škodu,ani ušlý zisk. Ako vtip vyznieva posledná veta listu, že dúfajú, že „tento prípad nebude mať za následok stratu mojej dôveryvoči Allianz".
Milý Allianz- Slovenská D.S.S., mojudôveru ste stratili už dávno. Niettej sily na svete, čo by mňa alebo moju rodinu prinútilo uzavrieť akúkoľvekpoistnú zmluvu s Allianzom (ktorýmkoľvek). Ak nie ste schopní, ani popriznaní si chyby napraviť jej následky k spokojnosti klienta, nemáme saspolu viac o čom baviť. Ja Vašim klientom už nikdy nebudem, ani niktoz mojich známych.
Momentálnesom vo fáze, ked zvažujem podanie na súd. Na jednej strane je princíp (ženiekto flagrantne porušil zmluvu a zákon) a na druhej strane stres, zabitývoľný čas návštevami a vypisovaním sťažností, listov, podaní. Neviem, či budemmať na to silu. List pre NBS ako garanta pre dohľad nad finančným trhom, konkrétne pre dohľad nad dôchodkovým sporením,je už pripravený na odoslanie. Akurát je ťažko vypátrať, komu ho v NBSadresovať.
Ako zlý vtip a výsmech vnímam, ak dsska argumentuje, že tým, že som poistenáiba v I. pilieri som o nič neprišla, že mi nevznikla žiadna škoda na mojombudúcom dôchodku a poistenie výhradne v ňom je pre mňa rovnako výhodnéjako v druhom pilieri. To malipovedať v obrovskej reklamnej kampani v roku 2006, klienti by sa imiba hrnuli! autorka: Katarína Tichá Hudecová
Administrátor blogu 2. 5. 2008 o 15:53 z článku odstránil menázamestnancov Allianz DSS a tak isto zmenil nepravdivý nadpis, keďžepani Tichej Hudecovej neboli žiadne peniaze odcudzené ale nachádzajú sastále v Sociálnej poisťovni. Allianz DSS sa za nepravdivý nadpis ospravedlňujeme. |