24mesačná viazanosť mojej zmluvy o pripojení sa v jeseni tohto rokublížila ku koncu a Ty si mi poslal SMS, že si moju vernosť vážiša dáš mi tak dvojnásobok klubových bodov na nákup nového telefónua dokonca si ho môžem kúpiť už o 2 mesiace skôr, ako uplynieviazanosť mojej starej zmluvy.
Premňa v čase, keď sa moja stará Nokia 3200 práve rozhodla definitívnevypovedať svoje služby, ponuka v správnom čase a neváhal som juvyužiť.
Výberbol hneď jasný - Nokia 6233 za akciovú cenu 4 451,- Sk, pre moje potrebynajvhodnejšia. Nuž som sa v nedeľu večer vybral do predajne v jednomz bratislavských obchodných centier na Vajnorskej ulici. Priebeh celejoperácie podpísania dodatku k zmluve prebiehal v porovnaní s čakanímna vybavenie veľmi rýchlo a na mojom novom telefóne som sa hneďv predajni pohral s fotoaparátom, pozadím displeja, tónmi zvonenia.
Akéveľké bolo moje prekvapenie po príchode domov, keď som zistil, že môj novýmobil je vhodný tak na jedinú vec - poslúžil by ako dobrý predmet na rozbitieokna, alebo obranu pred napadnutím, kedy by som mohol dobre miereným hodomprípadnému útočníkovi spôsobiť otvorenú ranu na hlave - pri hovore ma totižvolaný na druhej strane linky vôbec nepočul, osvetlenie klávesnice nefungovalo,šetrič displeja nenabiehal.
Nuž,mobil nový, podpis na záručnom liste ešte ani nestihol poriadne zaschnúť, hybajna druhý deň naspäť Nokiu reklamovať. Oslovený pracovník v Tvojej predajnibol veľmi nápomocný, poradil mi, že ak mobil osobne zanesiem do servisnéhocentra, ktoré je vo vedľajšej uličke, ušetrím tak 5 - dní, pretože Ty posielaštzv. reklamačky do servisu kuriérom, hoci to máš asi 50 metrov od svojejpredajne v tej istej budove. Zvláštne, ale funkčný telefón som potrebovalčo najskôr, preto som reklamáciu šiel osobne vybaviť do servisného centra.
Mojapožiadavka bola vybavená za 8 dní, o čom ma vážené servisné stredisko,ktoré medzi tým zrušilo svoju prevádzku v obchodnom centre, informovalozaslaním SMS a telefón som si šiel vyzdvihnúť na druhý pokus (v prvom prípadesom na druhý koniec mesta do Petržalky cestoval márne - v servise vypadolsystém) osobne o 10 dní. Pán servisný technik môj telefón našiel po 5minútach hľadania a konzultácii s kolegom, pričom nedokázal pochopiť,prečo majú moju objednávku vydať v Petržalke, keď som telefón odovzdal doservisu v inej prevádzke. O zrušení ich prevádzky v obchodnomcentre zrejme počul prvý krát až odo mňa, čo som usúdil z prekvapenéhovýrazu jeho tváre.
Výrazmojej tváre sa ale vzápätí zmenil z bežného na červeno - modrý, keď mi pántechnik oznámil, že na mobil bola zrušená záruka, pretože na ňom bolo zistenémechanické poškodenie - odtrhnutý čip a môžem si ho u nich nechaťopraviť v rámci nezáručnej opravy za sumu asi 16 000,- Sk. Pekne som sapoďakoval za veľmi výhodnú ponuku a cestoval som do predajne, kde som sitelefón kúpil.
Povytlačení časenky som si čakanie, trvajúce 1 hodinu a 45 minút krátilsledovaním displeja, na ktorom sa zobrazovali čísla zákazníkov, ktorí sú ďalšív poradí a pokúšal som sa prísť na logiku systému, ktorý určujeporadie podľa pridelených čísel. Žiaľ, logiku systému sa mi nepodarilorozlúštiť, ale vzhľadom na moje matematické znalosti a schopnostinadobudnuté počas študentských čias mi to nepripadalo zvláštne.
Pomojej odpovedi na otázku „Ako Vám môžem pomôcť?" sa slečna skrývajúca za pulta monitor zháčila a informovala ma, že môj operátor, ktorý si vrajváži moju vernosť a záleží mu na mne, rovnako ako na každom zákazníkovi,pre mňa nemôže nič urobiť a mobil si mám dať opraviť na vlastné náklady.Túto odpoveď som spočiatku považoval za žart, ale slečna ma uistila, žev jej silách a nie je možné urobiť nič.
Požiadalsom teda o pomoc vedúceho Tvojej predajne dúfajúc, že, vzhľadom na jehotitulovanie ako manažér, v jeho silách bude možné pre mňa niečo urobiť.Samozrejme, moje dúfanie bolo márne, pán manažér sa ani neunúval otočiťo 180° na svojej otočnej stoličke a po milej, ale bezmocne pôsobiacejslečne mi odkázal, že Ty, môj operátor pre mňa nemôžeš nič urobiť.
Narozhovore s pánom manažérom som ale aj naďalej trval, nuž sa pánveľkomožný osobne dostavil po 30 minútach čakania a ďalších 2 urgenciáchčoraz nervóznejšej slečny za pultíkom s monitorom. Pán manažér mi popríchode zopakoval po tretí krát známu formulku, že Ty, môj operátor pre mňaako zákazníka nemôžeš nič urobiť. Tak som sa mu dosť ráznym spôsobom pokúsilvysvetliť, že z tejto predajne s pokazeným mobilom za 4 a poltisícky odísť nemienim.
Pánmanažér sa odobral ku krátkej telefonickej konzultácii a po chvíli mioznámil, že jediné, čo môžeš ako môj operátor, ktorý si váži moju vernosť, premňa urobiť je to, že na univerzálnu e-mailovú adresu mi umožníš poslať sťažnosťa reklamáciu voči vykonaniu opravy v Tvojom zmluvnom servisnomcentre. Moje výhrady, že sťažovať sa na postup servisného centra mi,v prípade, keď mi si mi ako môj operátor predal nový nefunkčný mobilnýtelefón, nepripadá ako logické, pána manažéra neobmäkčil a tvrdošijne mapresviedčal, že v silách operátora, ktorý ako tvrdí, si ma ako vernéhozákazníka váži a záleží mu nielen na mne, ale aj na každom zákazníkovi,nie je možné nič iné urobiť.
Nuž,vážený operátor, touto cesto sa ti chcem úprimne poďakovať za to, ako si ma,podľa tvojho vyjadrenia, vážiš ako verného zákazníka a ďakujem ti zapromptné a efektívne riešenie môjho problému. Ver mi, že aj ja si vážim,že Ty si vážiš.
ZároveňTi chcem poďakovať za predaj mobilného telefónu v cene 4 451,- Sk, ktorýsi teraz plánujem dať prerobiť 12-ročnému synovi môjho známeho na atrapu,z ktorej sa bude dať striekať voda. Budem mať z neho aspoň úžitok naVeľkonočný pondelok, keď pôjdem polievať svoje frajerky - určite na nezapôsobím, keď z vrecka vytiahnem striebornú Nokiu, podľa reklamnéhosloganu „business riešenie" a ak uvidia, že má aj vodotrysk, výslužkaz polievačky bude rekordná. A prestavbu mobilu na vodotrysk zvládnetento 12-ročný šikovný chalan za 1 kofolu, čo je, ako iste uznáš, milý môjoperátor, podstatne lacnejšie ako jeho oprava na funkčný telefónny prístroj.
S pozdravom,
Tvojverný zákazník.
Autor: R.K.
(Blog Prvý pokusje určený novým autorom, ktorí chcú uverejniť len jeden článok, alebosa chcú podľa reakcií naň rozhodnúť, či písať pravidelne.)