
Nevyužité eurofondové milióny, aj tie ktoré boli využité „neúčelovo“, napr. v oblasti elektronizácie verejnej správy (mnoho príkladov nájdeme aj v iných oblastiach) celú situáciu podčiarkujú.
Európska komisia v Správe o krajine za rok 2016 vyčíta Slovensku rigidné rezortné rozčlenenie kompetencií podľa jednotlivých oblastí. Prierezové politiky sa riešia parciálne a nie komplexne s ich dopadmi na celú problematiku a dopadmi v praktickom živote. Dlhodobým problémom, o ktorom som viackrát písal je neuveriteľné množstvo a rozdrobenosť samosprávy. 3 000 obcí je skutočne neskutočne veľa (!) a ministerstvo vnútra a predstavitelia ZMOS-u musia nájsť dohodu o budúcej podobe slovenských miest a obcí. Zníženie počtu samospráv, prerozdelenie kompetencií, zmena financovia a s tým súvisiaci počet primátorov, starostov, poslancov, ale aj zamestnancov na úradoch sú oblasti, ktoré je potrebné reformovať.
Prijatím Stratégie riadenia ľudských zdrojov v štátnej službe na roky 2015 – 2020 Slovensko spravilo prvotné kroky pri riadení ľudských zdrojov v štátnej správe. Stratégiu je nutné uviesť čo najskôr do praxe, je len na škodu, že sa tak má udiať až v roku 2017.
Kvalitní, profesionálni a osobnostne vyzretí pracovníci sú základom spokojného občana – klienta. Pri jasne stanovených pravidlách fungovania štátnej správy a samosprávy sa výrazne zmenšuje priestor pre vznik klientelizmu, korupcie a nepotizmu.
Odpoveďou na tieto výzvy musí byť pripravované programové vyhlásenie vlády. Alebo nie?
Ďakujem aj za podporu na VYBRALI.SME.SK