
"Šťastena" zariadialia, aby som teda v nedeľu po dlhej dobe opäť cestoval štátnymi vlakmi.
Pravidelne si lístok kupujem online, je to praktické a jednoduché, ale nie v podaní štátnych vlakov. Ide o úkon hodný vypisovania žiadosti o trvalý pobyt. Ak nie ste zaregistrovaní, musíte vypísať meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu (asi zasielajú faktúru domov :D), číslo občianského, email a telefóne číslo, na ktoré vám samozrejme nič nepríde, ak by ste to náhodou očakávali. A to nie je všetko, údaje: meno, priezvisko a číslo občianského musíte zadať ešte raz ako údaje cestujúceho. Výber konkrétneho miesta je v rovine sci-fi, dá sa len v prípade priobjednania ku druhému miestu, číslo ktorého musíte samozrejme poznať :D a môžete prejsť k platbe.
Samotné cestovanie je dobrodružstvom samým o sebe. Sedím vo vozni označenom s pripojením wifi. Žiaľ len s označením, nefunguje. Aspoň nebudem chatovať a prečítam si knižku. Veď cesta trvá len 2,5 hodiny.Omyl, ooch aký veľký omyl!
Stojíme 1,5 hodiny v Žiline, hýbeme sa a po 700 m opäť stojíme, tentoraz pol hodinu. Pokračujeme slimačím tempom až niekde do Považskej Bystrice. Pre istotu sa z reproduktora nedozviete žiadne informácie. Pomedzi cestujúcich behá sprievodca, ktorý vysvetluje dôvody meškania. Ešte, že investujeme ťažké milióny do modernizácie vlakov. Vlečenie beriem s nadhľadom aspoň si turisti pofotia krásy našej krajiny. Celkové oneskorenie 2,5 hod.
Áno viem, že sa to stáva a dokážem to aj akceptovať, veď "deň blbec" má každý, tak prečo nie Železničná spoločnosť. No ak očakávate ospravedlnenie alebo odškodné, márne! Boli ste prepravený, a to stačí. Smolu máte vlastne dvojnásobnú, ak by išlo o medzinárodný rýchlik, na odškodné by ste nárok mali. Ani čert nevie prečo to tak je.
Na byt prichádzam o 1 ráno, čaká ma 5 hodín spania.
Článok môžete podporiť aj na VYBRALI.SME.SK