Takže pozrite sa okolo seba, pozrite sa na svojho šéfa a šéfa vášho šéfa, ale aby sme boli úprimní, pozrite sa hlavne na seba (buďte egoisti) a priznajte si, ako často túto formuláciu, alebo jej "odvodeniny" používate?
Čo pre vás znamená slovné spojenie "nemám čas"?
Dovolím si tvrdiť, že vo väčšine prípadov použitia "tejto mantry" sa jedná výhradne o:
1. Preháňanie a výhovorku.
2. Neochotu baviť sa s danou osobou.
3. Únik od riešenia problému.

Prvý prípad je bohužiaľ najčastejší a používajú ho hlavne ľudia, ktorí sa snažia navodiť dojem, ako veľa roboty oni majú a akí sú nepostrádateľní. (Bohužiaľ sa veľmi mýlia.) Zneužívajú "politické" pravidlo: stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou.
Druhý prípad je osobnostným problémom, ktorý sa práve neriešením (utekaním od riešenia) neustále opakuje. Riešenie je pritom jednoduché, asertívne vysvetliť postoje s danou osobou, alebo nájsť "náhradný komunikačný kanál".
Tretí prípad v pracovnej komunikácii veští neustále sa opakujúce odkladanie úloh a neustále riešenie v časovom strese a často po termíne. (Je to bludný kruh, ktorý sa nikdy nekončí, resp. ukončí ho až problém, ktorého výsledkom sú finančné škody a hľadá sa zosobnenie škody).
Nedostatok času je iba ZLE plánovanie! Väčšina ľudí sa to dokáže naučiť, ALE potrebuje chcieť.
Ak si myslíte, že nemám pravdu, skúste pár dní sledovať svojich kolegov, šéfov, podriadených a konfrontujte ich jednanie s tým čo som napísal. A potom mi dajte vedieť.
Sledujte moje ďalšie články, ktoré sú písané na základe skúsenosti získaných priamo vo firmách, s ktorými som spolupracoval, alebo spolupracujem.
Prečítajte si aj: