Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem? Chceeeeem

Z väčšej časti nás pri nákupoch akéhokoľvek tovaru ovplyvňujú emócie. Až po nich prichádzajú argumenty, ktoré majú tiež čo povedať pred záverečným rozhodnutím. Dostal som možnosť týždeň jazdiť na vozidle Hyundai Veloster 1,6 GDi.Dnes to bude o čisto krásnom zážitku a s vychutnávaním si pohody za volantom dizajnovky, ktorá sa tvári ako športiak, ale ponúka výhody malého rodinného auta. Stojí za prečítanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Oslovil ma importér Hyundai Motor Czech s.r.o., či by som nemal záujem týždeň jazdiť s ich autom a napísať o tom článok na blog. Ja som súhlasil.

Toto bolo moje tretie autíčko zapožičané Importérom Hyundai. Prvú skúsenosť popisujem v článku. Páči, nepáči. Chcem, nechcem?, kde som si vyskúšal Hyundai ix20. Druhú skúsenosť popisujem v článku Hyundai i20 - pekné auto, kde to už nebolo o takých veľkých emóciách.

Dnes to bude o emóciách, ale aj o zahraní sa na šoféra športového auta a ešte o pôžitku z jazdy podľa predpisov s využitím 130 koňských síl (bez turba), ktorými disponuje Hyundai Veloster 1.6 GDi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď pri preberaní vozidla na mňa importér nevedomky urobil "podraz", keď Velostera odparkoval pri aute mojich snov Hyundai i40.

Obrázok blogu

Je jedno, na ktoré z týchto áut pozeráte, v každom prípade (odpredu, alebo odzadu) je zreteľný ich HD (Hyundai-Dizajn).

Takže predstavme si hlavnú dizajnovo funkčnú zaujímavosť tohto auta. Dvoje dverí na pravej strane a jedny dvere zo strany vodiča.

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Z ľavej strany sú jedny dvere, ktoré sú "väčšie" a je potrebné na to myslieť v garážach.

Toto autíčko je niečo ako silný baran oblečený v koži vyšportovaného vlka. Je to taká hra, kde sa výrobca snažil spojiť "image" športového auta s výhodami rodinného sedanu, pričom, podľa môjho názoru, sa mu to podarilo.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Tento športový vzhľad je doplnený dostatkom priestoru pre cestujúcich vpredu, ale na prekvapenie aj vzadu (ak si odmyslíme nadštandardné výšky) a na dané auto aj dostatočným obsahom batožinového priestoru, síce s dosť vysoko položenou nakladacou hranou.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Pohľad do interiéru dáva tušiť, že Veloster sa tvári športovo a tomu napovedá aj interiér v "koži", ktorej farba príjemne kontrastuje s ostatnými materiálmi použitými v aute.

Obrázok blogu

Tento dizajn interiéru spojený s dizajnom exteriéru (vyššie) a motorom 1.6 GDi (130 koní) dáva tušiť, že to bude ...

Obrázok blogu

Predmetné auto malo vo výbave skoro všetko, ale spomeniem iba pár veci, ktoré mne vyhovujú a ich využívanie mi uľahčuje šoférovanie.
Prevodovka - 6. st manuál, motor 130 koní, tempomat, automatická klimatizácia, denné LED, trojblik smeroviek, ESP, ABS, ovládanie skoro všetkého na volante, Bluetooth s perfekným ovládaním a citlivosťou. Kvalitné autorádio, nastaviteľný volant, perfektné anatomické sedadlo s vyhrievaním a nastaviteľnou opierkou bedier (pre vodiča), ktorá je super.

SkryťVypnúť reklamu

Veloster má hromadu odkladacích priestorov a držiakov na nápoje, pričom každý z nich je vždy po ruke.

A toto všetko som využíval počas cca 1400 km, ktoré som s týmto autom najazdil.

Musím povedať, že tých 130 koní je v aute cítiť a za dodržiavania vyhlášky (okrem krátkeho úseku, kde som vyskúšal zrýchlenie na maximum) sa s týmto autíčkom jazdí príjemne. Jazdil som po Bratislave a okolí, vyskúšal som "betónku" Senec - Galanta a obehol som Slovensko pričom výsledná spotreba bola 7,1 l/100km, čo je o 0,6 l viac ako uvádza výrobca.
Auto absolútne drží stopu a jeho brzdy sú dostatočné aj v krízových situáciách, kde už zasiahne ABS. Na tejto stabilite majú zásluhu aj tieto 17" kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

V jednej situácii som si pripadal ako "exot", keď ma na R1 pred Nitrou predbehlo auto, pričom sa vodič následne nechal predbehnúť, aby videl ako to vyzerá z oboch strán :-). K pohode jazdy prispievajú aj ovládacie prvky, ktoré sú prehľadné a intuitívne sa ovládaju, pričom väčšina funkcií sa ovláda z volantu.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Veloster je niečo, čo chce mať každý chlap v garáži.
Je to auto, ktoré vyzerá športovo a pokiaľ sa nebojíte "vytočiť" motor až k 6500 otáčkam, tak sa tak aj správa.
Je to auto, ktoré môže mať doma podnikateľ a neurobí si "hanbu".

Je to zároveň auto, ktoré môže mať doma aj mladá rodinka s dvoma deťmi. Vstup do zadu zo srany chodníka je pre deti bezproblémový, dá sa na zadné sedačky osadiť detská sedačka a do kufra sa vojde aj kočík.
Je to auto bezpečné, ale vie byť aj rýchle, je to auto športové, ale aj rodinné. Je to proste imidžové auto za rozumné peniaze.

Pár fotografií Hyundai Veloster:

Veloster na Dargovskom kopci

Obrázok blogu

Veloster a tank na Dargovskom kopci

Obrázok blogu

Veloster v noci

Obrázok blogu

Veloster na Donovaloch

Obrázok blogu

Záver: Je to auto, ktoré Vám okamžite po nasadnutí a prvom nastavení zrkadiel, volantu a sedadla bude hovoriť "Pane"!


Komu by som doporučil toto auto? Komukoľvek :-)

- Viem si to auto predstaviť v garáži mladého človeka, podnikateľa.

- Viem si to auto predstaviť v garáži mladej rodinky.

- Viem si to auto predstaviť vo svojej garáži :-).

- Viem si toto auto predstaviť ako rodinné auto pre rodinu s dvoma malými deťmi.

Vrátim sa k ... .

1. Emócie z tohto auta sú u mňa veľmi pozitívne.

2. Páči / Nepáči

3. Chcem / Nechcem

4. Kúpim / Nekúpim

Prečo nekúpim? S autami je to ako so ženami. Je viac žien, ktoré sa nám páčia, ale ostávame pri tej, do ktorej sme sa zamilovali.

PS: Ja som sa zamiloval. Hyundai i40 sedan. (Mal by prísť na trh každú chvíľu, tešííííím.)

PS II: Chcel by som sa poďakovať importérovi Hyundai Motor Czech, s.r.o. za možnosť vyskúšať si Hyundai Veloster.

Kto má záujem pozrieť si viac fotografii vo väčšom rozlíšení môže nazrieť TU.

Odporúčam prečítať aj: Hyundai Veloster - auto, ktoré s vami dýcha, autora Mareka Piváčka. V mojom prípade sa jednalo o to isté auto.

DOPLNENÉ: Predmetný automobil mi bezplatne zapožičal importér Hyundai s tým, že o tom napíšem jeden článok, ktorý ste si práve prečítali.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

315 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu