Oslovil ma importér Hyundai Motor Czech s.r.o., či by som nemal záujem týždeň jazdiť s ich autom a napísať o tom článok na blog. Ja som súhlasil.
Toto bolo moje tretie autíčko zapožičané Importérom Hyundai. Prvú skúsenosť popisujem v článku. Páči, nepáči. Chcem, nechcem?, kde som si vyskúšal Hyundai ix20. Druhú skúsenosť popisujem v článku Hyundai i20 - pekné auto, kde to už nebolo o takých veľkých emóciách.
Dnes to bude o emóciách, ale aj o zahraní sa na šoféra športového auta a ešte o pôžitku z jazdy podľa predpisov s využitím 130 koňských síl (bez turba), ktorými disponuje Hyundai Veloster 1.6 GDi.
Hneď pri preberaní vozidla na mňa importér nevedomky urobil "podraz", keď Velostera odparkoval pri aute mojich snov Hyundai i40.

Je jedno, na ktoré z týchto áut pozeráte, v každom prípade (odpredu, alebo odzadu) je zreteľný ich HD (Hyundai-Dizajn).
Takže predstavme si hlavnú dizajnovo funkčnú zaujímavosť tohto auta. Dvoje dverí na pravej strane a jedny dvere zo strany vodiča.



Z ľavej strany sú jedny dvere, ktoré sú "väčšie" a je potrebné na to myslieť v garážach.
Toto autíčko je niečo ako silný baran oblečený v koži vyšportovaného vlka. Je to taká hra, kde sa výrobca snažil spojiť "image" športového auta s výhodami rodinného sedanu, pričom, podľa môjho názoru, sa mu to podarilo.

Tento športový vzhľad je doplnený dostatkom priestoru pre cestujúcich vpredu, ale na prekvapenie aj vzadu (ak si odmyslíme nadštandardné výšky) a na dané auto aj dostatočným obsahom batožinového priestoru, síce s dosť vysoko položenou nakladacou hranou.


Pohľad do interiéru dáva tušiť, že Veloster sa tvári športovo a tomu napovedá aj interiér v "koži", ktorej farba príjemne kontrastuje s ostatnými materiálmi použitými v aute.

Tento dizajn interiéru spojený s dizajnom exteriéru (vyššie) a motorom 1.6 GDi (130 koní) dáva tušiť, že to bude ...

Predmetné auto malo vo výbave skoro všetko, ale spomeniem iba pár veci, ktoré mne vyhovujú a ich využívanie mi uľahčuje šoférovanie.
Prevodovka - 6. st manuál, motor 130 koní, tempomat, automatická klimatizácia, denné LED, trojblik smeroviek, ESP, ABS, ovládanie skoro všetkého na volante, Bluetooth s perfekným ovládaním a citlivosťou. Kvalitné autorádio, nastaviteľný volant, perfektné anatomické sedadlo s vyhrievaním a nastaviteľnou opierkou bedier (pre vodiča), ktorá je super.
Veloster má hromadu odkladacích priestorov a držiakov na nápoje, pričom každý z nich je vždy po ruke.
A toto všetko som využíval počas cca 1400 km, ktoré som s týmto autom najazdil.
Musím povedať, že tých 130 koní je v aute cítiť a za dodržiavania vyhlášky (okrem krátkeho úseku, kde som vyskúšal zrýchlenie na maximum) sa s týmto autíčkom jazdí príjemne. Jazdil som po Bratislave a okolí, vyskúšal som "betónku" Senec - Galanta a obehol som Slovensko pričom výsledná spotreba bola 7,1 l/100km, čo je o 0,6 l viac ako uvádza výrobca.
Auto absolútne drží stopu a jeho brzdy sú dostatočné aj v krízových situáciách, kde už zasiahne ABS. Na tejto stabilite majú zásluhu aj tieto 17" kolesá.

V jednej situácii som si pripadal ako "exot", keď ma na R1 pred Nitrou predbehlo auto, pričom sa vodič následne nechal predbehnúť, aby videl ako to vyzerá z oboch strán :-). K pohode jazdy prispievajú aj ovládacie prvky, ktoré sú prehľadné a intuitívne sa ovládaju, pričom väčšina funkcií sa ovláda z volantu.


Veloster je niečo, čo chce mať každý chlap v garáži.
Je to auto, ktoré vyzerá športovo a pokiaľ sa nebojíte "vytočiť" motor až k 6500 otáčkam, tak sa tak aj správa.
Je to auto, ktoré môže mať doma podnikateľ a neurobí si "hanbu".
Je to zároveň auto, ktoré môže mať doma aj mladá rodinka s dvoma deťmi. Vstup do zadu zo srany chodníka je pre deti bezproblémový, dá sa na zadné sedačky osadiť detská sedačka a do kufra sa vojde aj kočík.
Je to auto bezpečné, ale vie byť aj rýchle, je to auto športové, ale aj rodinné. Je to proste imidžové auto za rozumné peniaze.
Pár fotografií Hyundai Veloster:
Veloster na Dargovskom kopci

Veloster a tank na Dargovskom kopci

Veloster v noci

Veloster na Donovaloch

Záver: Je to auto, ktoré Vám okamžite po nasadnutí a prvom nastavení zrkadiel, volantu a sedadla bude hovoriť "Pane"!
Komu by som doporučil toto auto? Komukoľvek :-)
- Viem si to auto predstaviť v garáži mladého človeka, podnikateľa.
- Viem si to auto predstaviť v garáži mladej rodinky.
- Viem si to auto predstaviť vo svojej garáži :-).
- Viem si toto auto predstaviť ako rodinné auto pre rodinu s dvoma malými deťmi.
Vrátim sa k ... .
1. Emócie z tohto auta sú u mňa veľmi pozitívne.
2. Páči / Nepáči
3. Chcem / Nechcem
4. Kúpim / Nekúpim
Prečo nekúpim? S autami je to ako so ženami. Je viac žien, ktoré sa nám páčia, ale ostávame pri tej, do ktorej sme sa zamilovali.
PS: Ja som sa zamiloval. Hyundai i40 sedan. (Mal by prísť na trh každú chvíľu, tešííííím.)
PS II: Chcel by som sa poďakovať importérovi Hyundai Motor Czech, s.r.o. za možnosť vyskúšať si Hyundai Veloster.
Kto má záujem pozrieť si viac fotografii vo väčšom rozlíšení môže nazrieť TU.
Odporúčam prečítať aj: Hyundai Veloster - auto, ktoré s vami dýcha, autora Mareka Piváčka. V mojom prípade sa jednalo o to isté auto.
DOPLNENÉ: Predmetný automobil mi bezplatne zapožičal importér Hyundai s tým, že o tom napíšem jeden článok, ktorý ste si práve prečítali.