reklama

Informácie o policajných kontrolách a 110 km/hod na D1

Tieto dve rozhodnutia podľa vyjadrenia kompetentných sledujú zvýšenie bezpečnosti na cestách. Pohľady môžu byť rôzne a jeden (svoj) vám chcem predstaviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

1. Informácie o policajných kontrolách pokladám zo svojho pohľadu vodiča za prínos pre bezpečnosť cestnej premávky. Nie z dôvodu, že "budem dopredu vedieť" kde merajú, lebo si neviem predstaviť, že budem svoje cesty "plánovať" podľa informácii z netu a rozhlasu, ale z dôvodu psychologického, lebo tento krok považujem za "priblíženie" sa policajtov k vodičom, čo následne môže zvýšiť dôveru v políciu.
:-) Konečne skratka PZ bude znamenať Policajný zbor a nie "Poľovnícke združenie".

2. Zníženie maximálnej rýchlosti na 110 km/hod na D1 medzi Trnavou a Bratislavou pokladám zo svojho pohľadu vodiča (ktorý často túto diaľnicu používa) za zlý krok k bezpečnosti. Prečo?
Prešiel som na tomto úseku dohromady tisícky kilometrov (za 10 rokov v oboch smeroch) a či to bolo v dobe dvoch pruhov, alebo teraz v dobe troch pruhov, myslím si, že na tejto diaľnici nie je problém v rýchlosti, respektíve neexistencii odstavného pruhu.
Podľa mojich skúsenosti je chyba v NEDODRŽIAVANÍ bezpečného odstupu a IGNOROVANÍ pravidla, že na diaľnici mimo obce sa jazdí v pravom jazdnom pruhu!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na celom úseku je dostatok "nadjazdov", z ktorých je možné dnešnou technikou (kamera) nasnímať vodičov, ktorí tieto predpisy ignorujú (aj so značkami a dátumom a časom) pričom tieto záznamy môžu slúžiť na priestupkové konanie. (Ak chcete oponovať, že tieto priestupky sa ťažko "dokazujú", lebo nie je možné taxatívne určiť koľko metrov môže vodič ísť v ľavom pruhu počas predbiehania, než sa zaradí, tak uvediem, že je veľa prípadov, keď vodič ide kilometre v strednom pruhu napriek tomu, že pravý pruh je voľný. A podobne je to s odstupom, keď vodič ide kilometre na "kufri" vozidla pred ním).
Ak takéto kontroly bude polícia pravidelne realizovať a dostatočne ich zmedializuje, tak sa do pol roka dostavia aj výsledky.
Vodičom je potrebné vysvetliť, že 100 metrový odstup, alebo 10 metrový odstup nedokáže na diaľnici získať žiaden čas, ale podstatne zvýši riziko problémov, straty času a peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A mám ešte jeden "?" návrh. Kto na diaľnici spôsobí nehodu z dôvodu nedodržania bezpečnej vzdialenosti, mal by okrem štandardnej pokuty dostať aj trest 50 hodín verejnoprospešných prác (bez záznamu do registra).
Som presvedčený, že by to naučilo vodičov dodržiavaniu predpisov.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu