1. Informácie o policajných kontrolách pokladám zo svojho pohľadu vodiča za prínos pre bezpečnosť cestnej premávky. Nie z dôvodu, že "budem dopredu vedieť" kde merajú, lebo si neviem predstaviť, že budem svoje cesty "plánovať" podľa informácii z netu a rozhlasu, ale z dôvodu psychologického, lebo tento krok považujem za "priblíženie" sa policajtov k vodičom, čo následne môže zvýšiť dôveru v políciu.
:-) Konečne skratka PZ bude znamenať Policajný zbor a nie "Poľovnícke združenie".
2. Zníženie maximálnej rýchlosti na 110 km/hod na D1 medzi Trnavou a Bratislavou pokladám zo svojho pohľadu vodiča (ktorý často túto diaľnicu používa) za zlý krok k bezpečnosti. Prečo?
Prešiel som na tomto úseku dohromady tisícky kilometrov (za 10 rokov v oboch smeroch) a či to bolo v dobe dvoch pruhov, alebo teraz v dobe troch pruhov, myslím si, že na tejto diaľnici nie je problém v rýchlosti, respektíve neexistencii odstavného pruhu.
Podľa mojich skúsenosti je chyba v NEDODRŽIAVANÍ bezpečného odstupu a IGNOROVANÍ pravidla, že na diaľnici mimo obce sa jazdí v pravom jazdnom pruhu!
Na celom úseku je dostatok "nadjazdov", z ktorých je možné dnešnou technikou (kamera) nasnímať vodičov, ktorí tieto predpisy ignorujú (aj so značkami a dátumom a časom) pričom tieto záznamy môžu slúžiť na priestupkové konanie. (Ak chcete oponovať, že tieto priestupky sa ťažko "dokazujú", lebo nie je možné taxatívne určiť koľko metrov môže vodič ísť v ľavom pruhu počas predbiehania, než sa zaradí, tak uvediem, že je veľa prípadov, keď vodič ide kilometre v strednom pruhu napriek tomu, že pravý pruh je voľný. A podobne je to s odstupom, keď vodič ide kilometre na "kufri" vozidla pred ním).
Ak takéto kontroly bude polícia pravidelne realizovať a dostatočne ich zmedializuje, tak sa do pol roka dostavia aj výsledky.
Vodičom je potrebné vysvetliť, že 100 metrový odstup, alebo 10 metrový odstup nedokáže na diaľnici získať žiaden čas, ale podstatne zvýši riziko problémov, straty času a peňazí.
A mám ešte jeden "?" návrh. Kto na diaľnici spôsobí nehodu z dôvodu nedodržania bezpečnej vzdialenosti, mal by okrem štandardnej pokuty dostať aj trest 50 hodín verejnoprospešných prác (bez záznamu do registra).
Som presvedčený, že by to naučilo vodičov dodržiavaniu predpisov.