Po ako kľukatej ceste môžu jazdiť cyklisti?

Cyklotrasa pozdĺž luxembursko-nemeckej hranice je síce v porovnaní so serpentínami pod alpskými priesmykmi prakticky priama rovinka, no aj tak sa to okolo jedného starovekého veľkomesta poriadne kľukatí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

V juhovýchodnom Luxembursku tvorí hranicu s Nemeckom rieka Mosel. Prvých pár kilometrov od hraničnej dediny Schengen som absolvoval práve po tomto ľavom brehu rieky. Údolie bolo spočiatku široké a len pár kopčekov posypaných vinohradmi lemovalo horizont.

Obrázok blogu

Na oboch brehoch striedavo ležalo pár dediniek. V jednej luxemburskej som sa nejakej tetušky spýtal, či tam niekde majú knihkupectvo, keďže Malého princa v luxemburštine "De klenge Prënz" ešte v zbierke nemám.

"V tejto dedine nie je žiadne. Najlepšie bude ísť do Luxemburgu. Ale je pondelok predpoludním, to sú obchody v Luxembursku zatvorené." Hmm, aha, no dobre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Údolie da medzitým trochu zúžilo a skľukatilo, svahy naokolo zvýšili a vinohrady... tak vinohrady boli všade.

Obrázok blogu

Cieľ mojej cesty Koblenz bol vyše dvesto kilometrov predo mnou. Pre drvivú väčšinu cyklistov tak veľmi ďaleko, že sa cestári ani neunúvali vyrábať také diaľkové návestidlá. Bolo to skrátka tam kdesi ďaleko vpredu.

Logo tejto cyklocesty je nádherne dvojzmyselné. Písmeno "M" znamená názov rieky Mosel, zatiaľčo ten tvar viac-menej zodpovedal toku rieky. Kľukatô.

Obrázok blogu

Jeden z dlhších rovných úsekov bol most ponad rieku Saar, ktorá sa v tomto mieste vlievala do Mosel.

Obrázok blogu

Fučal príjemný protivietor. Medzi stromami mi to bolo takmer jedno, no plachetnice mali na vode pomerne veľký problém sa dostať dopredu. Táto musela križovať rieku od jedného brehu k druhému a naspäť, aby sa posunula dopredu o chabých tridsať metrov.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Po množstve moderných mostov ponad Mosel som sa konečne dostal k jednému, čo bol zrejme starší ako všetky ostatné naokolo dohromady. Piliere tohoto v súčasnosti najstaršieho mosta na nemeckom území boli postavené v polovici druhého storočia nášho letopočtu.

Most bol síce koncom sedemnásteho storočia silno poškodený francúzskou armádou, no po tridsiatich rokoch ho opäť dali do poriadku a po rozšírení umožnil dokonca americkej armáde na konci druhej svetovej vojny sa dostať na druhú stranu. Ustupujúca nemecká armáda ho totiž z nevysvetlených dôvodov nezničila.

A v ktorom meste sa tento most nachádza? Do tohoto najstaršieho nemeckého mesta a v štvrtom storočí aj najväčšieho európskeho mesta severne od Álp sa pozrieme nabudúce.

Miroslav Šedivý

Miroslav Šedivý

Bloger 
  • Počet článkov:  404
  •  | 
  • Páči sa:  7x

...večný mládežník, samouk, cestovateľ, začiatočník a špekulant... bratislavčan ročník 1979, toho času v bádenskom Karlsruhe Zoznam autorových rubrík:  Haló, tu KarlsruheTúlavý bicykelS batohom cez horyS batohom po EurópeZačiatky bývajú ťažkéVeršotepcove návodyKoľko rečí viešThink globallyHrnček varSlovensko.comMalý princŠaškové počmáraníVšetko dobré

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

108 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

107 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,085 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu