Čestný blbec - horší ako svoj úhlavný nepriateľ...

Som človek, ktor keď njde peňaženku okamžite ptra po jej majiteľovi, ktor je schopn predavačku - ktor ho viackrt omekla - upozorniť, že mu načtovala o pr korn menej ako mala. Kedysi som na pohovoroch v personlnych agentrach uvdzal ako svoju dobr vlastnosť čestnosť, zmysel pre spravodlivosť atď. V poslednej dobe si svoju absoltnu čestnosť uvdzam aj ako svoje negatvum. Toto je jeden z prbehov, ktor ma k tomu doviedli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Bol krásny deň, Veľká noc, a my sme sa s priateľkou chystali autom navštíviť jej mamu. Nastúpili sme do auta a začal som cúvať z parkovacieho miesta. Neviem už čo sa stalo, zrejme sa mi pošmykla noha na plyne, ale výsledok bol taký, že auto poskočilo asi o meter viac ako som plánoval, a ľahko ťuklo gumenou časťou nárazníku do zadného blatníku Fiatu Punto parkujúceho na druhej strane cesty. Vystúpil som, a pozrel som škody – u mňa nič, na červenom Fiate preliačina asi tri milimetre hlboká, veľká asi 3 x 8 cm – nič čo by sa nedalo urobiť vložením ruky zvnútra a preliačením nazad. O sile nárazu hovorí aj fakt, že sa mu ani nezapol alarm. Jediný problém bol kamienok, ktorý som mal asi na časti nárazníku – ten v strede preliačiny vyrýpol kúsok laku – 1 x 3 mm – lak sa nezlúpol celý po kov, predpoklad opravy voskom štandardnej červenej farby. Celkový náklad na opravu do 200 Sk, aj s tým že preliačinku dá nazad autorizovaný servis... Ako správny čestný muž čakal som približne 10 minút, či sa majiteľ neobjaví. Keďže sa neobjavil (samozrejme, keď mu ani nehúkal alarm :-)). napísal som mu odkaz, pripojil svoje telefónne číslo s dovetkom, že na nákladoch na prípadný vosk, alebo opravu sa dohodneme. O hodinu mi zvoní telefón, a pán – nazvime si ho “Ťuk” mi hovorí že je pri aute, a nech dôjdem za ním. Tak som naštartoval, a prišiel. Dozvedel som sa že auto je v leasingu a on sa po telefonáte do leasingovky - čo má robiť v prípade “búračky” – dozvedel, že všetko musí hlásiť polícii a spísať zápisnicu a dač to oficiálne opraviť. Po príchode policajtov a ich začudovaní, prečo ich pán Ťuk s takouto hlúposťou do 100 Sk zaťažuje a jeho ubezpečení, že má jasné pokyny z leasingovky že to má hlásiť povedali že tak v poriadku, že spíšu zápisnicu. Keďže vinník bol známy, dali mi fúkať a začali vypisovať pokutový blok na 2000 Sk. Spýtal som sa, či to myslia vážne – na škodu o ktorej oni sami tvrdia že je do 100 Sk, mi dávať pokutu 2000Sk? Dostalo sa mi vysvetlenia, že to je štandardný postup ktorý - keď je vinník nehody známy – musia dodržať. Tak si hovorím, v poriadku, 2500 Sk sa ešte dá zvládnuť. Pán Ťuk mi na toto hovorí, že nechce peniaze, že ho mrzí že som musle platiť pokutu, atď, atď a že keby náhodou niečo bolo treba navyše platiť, že mi zavolá.  O pár mesiacov som si - keďže som pracoval v poisťovni – pozrel ako vyzerá stav poistnej udalosti, ktorá sa mala platiť z mojej zákonnej poistky. Dozvedel som sa, že pán Ťuk – teda firma pána Ťuka (autoservis) si zaúčtoval za opravu približne 13000 Sk – slovom trinásť tisíc korún. To je skvelý výsledok - prihliadnuc na obsah hlásenia z polície, kde bol rozsah škody popísaný do podrobností a ktorého sa zrejme likvidátor mal pridŕžať. Najmä za znalosti faktu, že kompletné prelakovanie fiatu Punto normálnou farbou stojí cca 8000 Sk. Tak si hovorím, odvolať sa už asi nemôžem - ak je škoda uzavretá, a vykašlem sa na to, nech sa pán Ťuk kľudne aj zadrhne s tými peniazmi, keď má na takéto veci žalúdok. Zanadával som si, a pustil to z hlavy.  O tri mesiace mi prišiel z poisťovne pozdrav – boli ste zaradený do malus skupiny – mali ste zavinenú poistnú udalosť – budeme vám účtovať o 500 Sk mesačne viac za poistku.    Záver? Určitá miera čestnosti je dobrá vec, ale všetkého veľa škodí – mňa to doteraz stálo stálo na poistnom a pokute cca 5000 Sk, čo je podľa mňa dosť na to, aby sa zo mňa stal človek čestný - iba odtál - potál. Keďže ja sa zmením len veľmi ťažko, tak sa poučte aspoň Vy – ak to ide – poučiť sa na cudzej hlúposti... V každom prípade to budete potrebovať, tvorov druhu Homo vychcálkus je na svete stále viac a viac. Ale možno mu krivdím, a to auto naozaj bolo natoľko zdemolované, že tá oprava bola potrebná...:-)))    Hunter.

Peter Šiška

Peter Šiška

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Som dlhoročný IT manažér a kouč, ale zaoberám sa meditáciami a duchovno-energetickou oblasťou intenzívne asi dvadsať rokov. A pretože som sprievodcom a pomáham ľuďom z ich bludných kruhov, v blogu budem písať skôr úvahy a zážitky z tohto súdka. Zoznam autorových rubrík:  PostrehyCestaCestovanieZáujmySebakritikaHudbaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INESS

INESS

109 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu