
Najprv sa mi pán generálny riaditeľ milo prihovára a ďakuje.
Čítankovo si získava moju dôveru. Účel svätí prostriedky. Idú vianoce, treba ľudí prilákať do obchodu.
Keď si potešená ako si ma vážia prezriem svoju odmenu, moje potešenie sa posilní. 2€ + 2€ + 2€ a ešte 5€! Skvelé! Pre istotu sa začítam aj do drobnejšie písaných podmienok uplatnenia kupónov, keďže v minulosti som sa už u siete Tesco celkom slušne napálila. V tom momente sa počiatočné nadšenie začne vytrácať, až nakoniec mi zmrne úsmev na tvári.
1. Kupóny sú rozdelené na nákupy v rôznych časových intervaloch. Čiže som "odmenená" tým, že musím ísť minimálne 3x na nákup.
2. Moju "odmenu" si môžem vyzdvihnúť iba nákupom v Tesco Pezinok. Napriek tomu, že bývam v okolí Pezinku, na nákup v tomto stredisku potrebujem auto. Používať auto k tomu, aby som si vybrala 2€urá?!
3. Zľavu si možno uplatniť iba pri nákupe nad 20€ur! Čo je to za odmenu? Zákazník, ktorý už v sieti nechal nejaké tie chechtáky dostane za odmenu vydávať ďalie?!

4. Zábava nastala po otočení poukážky. Tesco mi oznamuje, že na tovar zakúpený s použitím tohto kupónu sa nevzťahuje Záruka vrátenia peňazí! Úplne v rozpore s Občianskym zákonníkom, ktorý mňa ako zákazníka oprávňuje vybrať si spôsob riešenia reklamácie. Keď sa mi po roku používania rýchlovarnej kanvice táto pokazí a vrátim ju v obchode, kde ju nevedia opraviť, vymeniť tiež nie, mám právo si žiadať vrátenie peňazí. Nech si kto chce, čo chce píše do podmienok, vždy platí zákon.
5. Moju "odmenu" vo forme 5Eur úspory pri nákupe odevov v Tesco Pezinok si môžem dať akurát tak rámovať, keďže táto prevádzka má tak obmedzený výber, že s tam za predpísanú sumu nedá kúpiť.
Aby som zbytočne nehanila dobrý úmysel siete, chcela som si svoje úvahy overiť na bezplatnej Zákazníckej linke - veľmi oceňujem tento krok. Nuž, ale ako to chodí, milý hlas mi na linke oznámil, že všetci operátori sú zaneprázdnení a mám zavolať neskôr...
Nevolám, píšem blog.
Toto všetko ale predpokladám marketingové oddelenie Tesco ovláda. Keďže však niečo robiť musí, spolieha sa na apatiu alebo naivnosť zákazníka. Ako som v úvode spomenula. Účel svätí prostriedky.
Aby som bola opäť trochu konštruktívna:
Stačí v prevádzke v Pezinku zabezpečiť, aby v regáloch nechýbali akciové produkty, ktoré sú zásadne vždy vypredané a na zákazníka sa usmieva cedulka s ospravedlnením. Pritom v iných prevádzkach (Čierna voda, Zlaté piesky...) tovar je.
Potom budú mať zákazníci príležitosť robiť nákupy nad 20Eur raz do týždňa a nedopĺňať svoj nákup v 50m vzdialenej predajni Lidl.
Každého obchodníka v škole učia, že základom úspechu predaja služby či tovaru je uspokojenie potreby alebo riešenie problému druhého.
Tesco sa dlhodobo nestriafa ani do jednej z týchto podmienok úspešného predaja.