Nenechajte sa nachytať šrotovným!

Európou sa v tomto čase okrem krízy preháňa aj tsunami marxizmu a nezmyselných socialistických opatrení. Boli by sme veľmi prekvapení, keby Slovensko odolalo, no ... nesklamalo. Hospodárska kríza sa stala ideálnou príležitosťou pre štát hlbšie ovládnuť spoločnosť a populistickými návrhmi dávať falošnú nádej zmäteným občanom. Obľúbenosť ľavicových strán stúpa, no hospodárstvo kolabuje aj s miliardovými balíčkami ďalej. Novým ,,impulzom,, na oživenie ekonomiky má byť šrotovné. Ma však logiku?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Zámerom pána ,,priemera,, Róberta Fica je dávať štátnu subvenciu (vykompenzovanie nákladov) 1.000 € za zošrotovanie auta starého viac ako 10 rokov (viac tu). Jednou z podmienok je následná kúpa nového auta u predajcu na Slovensku. Je to od neho šľachetné, takto pomôcť automobilovému priemyslu. A nielen tam, ale aj ľuďom, ktorý momentálne zvážujú takýto obchod, ale aj pár ľuďom v šrotarňach. A priori malo by taktiež dôjsť k ,,vyčisteniu,, slovenských ciest od starých vrakov, ktoré čmudia náš vzduch. Je to také úžasné, až neviem kde začať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1, V prvom rade musím povedať, že slovenský občan môže iba krútiť hlavou, ako sa s jeho peniazmi hospodári. Prispieť jednotlivcom na kúpu auta z našich peňazí? Prečo sa nemôže prispieť aj tomu, kto si chce kúpiť motorku alebo bicykel? Je to taká logika, ako keby štát podporoval búranie starých domov a prispel by na stavbu nových.

2, Priaznivci ekológie by sa mali dať do pozoru, pretože auto sa musí nejako vyrobiť. Plastovohliniková karoséria, pneumatiky, interiér z plastu, ...

3, Vraj to dá prácu pracovníkom v automobilkách. Automobilový priemysel ťahá metalurgický, elektrotechnický, gumárenský p., atd. ALE, ktorý priemysel neťahá? Keď sa už hovorí o tom, tak záujem bude zrejme o auta nižšej triedy, ktoré sú vyrábané mimo SR, číže Slovensko by malo pomôcť ekonomike českej, nemeckej, francúzskej, ... . Je veľkým otáznikom, či v tejto solidárne protekcionistickej Európe tieto krajiny potom pomôžu Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

4, ,,Logické,, je aj to, kto to využije. Podnikatelia asi ťažko vlastnia 10-ročné autá. A ak by aj (napr. WV Passat r.v. 1999), cena takých áut vysoko prevyšuje 1.000€. Takže chcem vidieť šrotoviská, kde budú odparkované Passaty, Audiny a iné stále dobre fungujúce autá. Kto zase vlastni auto s hodnotou pod 1.000€, tak zrejme nebude veľmi majetný. V tomto prípade Fico ľuďom ťahá pod nos medové motúziky, LENŽE, kto z týchto majiteľov, v čase krízy a vysokej hrozby straty zamestnania, by sa púšťal do takých obchodov??? Neviem teda, kto by chcel riskovať exekúciu.

5, Argumentácia, že štát prispeje k obchodu 1.000€ a na daniach za auto sa spať do kasy vráti cca 1.500€ je tiež ,,logická,,. Kto si chce, respektíve potrebuje kúpiť auto, ten tak urobí aj bez podpory. A bez vynaloženia 1.000€ sa štátu pripíše namiesto 1.500€ o liter viac: 2.500€!

SkryťVypnúť reklamu

6, Super logické a protekcionistické je to, že ,,nachytaný,, si musí auto kúpiť na Slovensku. No, ja osobne by som šiel do ČR, kde niektoré modely sú lacnejšie aj o 4.300€. Zase je to len obmedzovanie slobodnej voľby spotrebiteľov.

7, Snáď posledným bodom by bolo, že štát takými zásahmi deformuje trh. Automobilový priemysel sa rúca, pretože je presýtený. Svetom prebehla informácia, že Toyota si musela prenajať nákladnú loď, na uskladnenie 2.500 nepredaných áut na mori. Problém majú aj iné automobilky. Tu sú fotky ich parkovísk. Tiež v tom vidím ,,logiku,, prečo štát ničí prirodzené správanie sa trhu. Hádam nie je čo vysvetľovať, že keď nie je ochota nakupovať istý statok, producent musí výrobu obmedziť. Slovensko môže teraz popremýšľať, či bolo vhodné veľkoryso dotovať Kiu, a či sa oplatí byť ,,banánovou republikou,, s automobilovým priemyslom.

SkryťVypnúť reklamu

Šrotovné predstavuje pomoc iba vybraným osobám na úkor všetkých občanov. Aj keby sa zamestnanosť v automobilovom priemysle umelo udržala, efektívnejšie by tie peniaze boli využité v našom biednom zdravotníctve a školstve. Len spotrebitelia vedia najlepšie, čo presne chcú. Určite si nemyslím, že štát to vie lepšie...

Slavomír Ogurčák

Slavomír Ogurčák

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kedysi idealista, dnes realista, vášnivý cestovateľ, Zoznam autorových rubrík:  Zahraničná politikaEurópska úniaEkonómiaSpoločnosťCestovateľskéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

146 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
INESS

INESS

108 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu