Koncom januára som si zakúpila paušál u O2, kde za 45 eur mesačne mám neobmedzené volanie, internet a možnosť kúpiť si smartphone len za 19,90. Tak som si teda vybrala aparát, ktorý v cenníku stál 299 eur, ale pre Neobmedzený paušál mal byť len 19,90.
Prvé prekvapenie bolo, keď som pri kúpe musela zložiť kauciu 70 euro, ktoré sa mi vrátia po pol roku, ak všetky faktúry uhradím načas. To, že túto informáciu počujete prvýkrát až pri podpisovaní zmluvy asi nebude náhoda, ale nekalé praktiky O2.
Radosť z nového telefónu trvala len niekoľko dní, pretože pri telefonovaní ma občas druhá strana nepočula. Väčšinu dňa trávim vo fabrike, kde sú rôzne rušiace prvky a tienenia, tak som predpokladala, že nový telefón má jednoducho slabší signál. Po pár mesiacoch však každý môj telefonát končil slovami "nepočujem ťa". To mi už bolo jasné, že chyba nie je v lokácii, ale v telefóne. Tak som sa začiatkom júna vybrala reklamovať telefón.
Prekvapenie číslo dva. Arogantný predavač, ktorý vašu žiadosť o náhradný telefón odbije so slovami: "Kde to máte v zmluve, že O2 Vám poskytne náhradný telefón?!" A odporučí vám požičať si telefón od vašich známych. Ak mate tú drzosť prejaviť vaše znechutenie nad takýmito praktikami, školený predavač má pre vás riešenie. Prekvapenie číslo tri. „Choďte sa sťažovať k výrobcovi telefónu! O2 predsa nemôže za to, že telefón má závadu." Jeho slová na váš argument, že vy ste podpísala a ZAPLATILA O2. "Pani, prosím Vás, veď je to logické, O2 to nevyrobilo". A tak namiesto 300- eurového telefónu, za ktorý mesačne platíte 45 eur odchádzate s papierikom v ruke, že do 30 dní vám telefón opravia.
A tak čakáte a platíte. O 22 dní vám príde oznámenie, že vám telefón opravili. A tak sa vyberiete do predajne s nádejou, že po 3 týždňoch budete opäť vlastníkom telefónu, ktorého ste len platcom. Tu vás čaká prekvapenie číslo 4. Preberáte telefón, vložíte tam svoju sim kartu, a zrazu sa vám na displeji objaví neznáme okienko, vložte kód pre sieť. Tak sa bezradne spýtate milej slečny, ktorá vás má na starosti, že čo sa deje. Ona tiež bezradná, pýta radu od svojho kolegu, teda vyššie menovaného predavača, ktorý vás už pred 3 týždňami poslal do teplých krajín. Kolega práve zanietenie ponúka staršiemu páru smartphone a bezradnej kolegyni venuje len jedno oko a po pár minútach vynesie odborný rozsudok. "To s tým nič neurobíš, nainštalovali tam zlý softvér." A už svoj úsmev venuje ďalšej nič netušiacej koristi. A tak vaša nádej, že v štvrtom týždni budete mať svoj telefón, sa práve rozplynula. Bezradná asistentka sa pokúša dovolať do servisného centra, kde by mali mať pracovnú dobu do 18:00, ale už pár minút po 17:00 hodine telefón nezdvíhajú. Za váš hnev sa ospravedlníte, že nie je namierený na danú asistentku, ale na spoločnosť, ktorú reprezentuje a opäť žiadate náhradný telefón, pretože vaša stará tehla neposkytuje služby, za ktoré už mesiac platíte. A tu váš čaká prekvapenie číslo 5, rátam len tie veľké. O2 už náhradné telefóny poskytuje, ale ak chcete smartphone, musíte zložiť kauciu 75% z novej ceny telefónu. Teda aby sme si rozumeli, za 200 eur dostanete výstavný kus mobilu, ktorý bol niekoľko mesiacov používaný na prezentačné účely. Samozrejme, značku si vybrať nemôžete. To už ste sa zaprisahali, že nestratíte nervy a trváte na tom, že už ste jednu kauciu zaplatili a nechávate im tu 4. týždeň váš telefón v hodnote 299 eur. To, už asistentka volá vedúcej a vy len počujete ako smutne hovorí do telefónu " áno" a je vám jasné, že vás čaká ďalšie nemilé prekvapenie. "Vedúca povedala, že bez kaucie nemôžete mať telefón." Logické argumenty, že vy ste už kauciu zaplatili za prvý telefón a nechávate im tu hodnotnejší telefón, nezaberajú. Podpisujem reklamáciu reklamácie a už sa mi trasú ruky. Upozorním ich, že 30 dní na reklamáciu končí o týždeň a do toho dňa chcem v každom prípade OPRAVENÝ telefón a vtom zaznie prekvapenie, ktoré ste ani vo sne nečakali. Na reklamáciu majú 30 dní, pretože prvú reklamáciu vám vybavili a mali ste možnosť si telefón prevziať. Keď sa s penou pri ústach ohradíte, že vám vrátili nefunkčný telefón sa dozviete, že oni ho testujú PREDSA bez sim karty.
Poradím Vám, poučte sa z mojich chýb a obíďte O2 zďaleka. To je rada od zákazníčky, ktorá počas 5 rokov zaplatila O2 niekoľko tisíc eur. Tento článok pošlem aj O2, aby mali možnosť konať. Ale po týchto skúsenostiach som presvedčená, že O2 len okráda svojich zákazníkov.
P.S. 4 júla sa mi O2 oficiálne ospravedlnilo a mohla som si vybrať nový telefón, článok o tom je tu