Tomu sa hovorí podpora cestovného ruchu a environmentálnej dopravy. V tomto smere nerada ale predsa len musím povedať: zlatý socík! Spomínate si ešte na to záchytné parkovisko? Vedeli ste sa z neho poľahky dostať do Tatier tatranskou električkou.
Dnes sme pohodlnejší. Treba sa doviezť autom až k turistickému rázcestníku. Ak boli dosiaľ Tatry v turistickej sezóne zapratané autami, som zvedavá na to, čo nastane teraz.
Pochopiteľne, na toto neprišlo vedenie ZSSK len tak. Dostalo nariadenie od Ministerstva dopravy. Nariadenie bolo asi takéto: Zrušiť BCL, zvýšiť ceny. K tomu by som len dodala – a naozaj musím kapitálkami – ŠTUDENTI CESTUJÚ NAĎALEJ ZADARMO!
Raz darmo, máme vládu odborníkov.

Ako spolumajiteľka ubytovacieho zariadenia pod Tatrami aj vzhľadom na obmedzené parkovisko, sme sa snažili, aby k nám hostia cestovali vlakom a do Tatier pokračovali výhodne zubačkou. Odvždy sme sa venovali prírode, eko- a envirotémam. Aj preto sme boli zmluvným partnerom ZSSK a predávali sme blokové lístky na zubačku. Tie, a teda aj spolupráca je dnes minulosťou. U nás si už lístky nekúpia a rušia sa aj všetky zmluvy s partnermi o predaji. Náš hosť ak bude chcieť ísť do Tatier zubačkou a nie je zbehlý v nákupoch mobilom či kartou v automate, bude si musieť urobiť okružnú cestu cez pokladňu v stanici Štrba (namiesto najbližšej zastávky Tatransky Lieskovec). Tam, kde si ešte v apríli kúpil lístok na Štrbské Pleso za 1€, dnes zaplatí 5€!
Ak by si predsa len kúpil zvýhodnený lístok online za 4€, čaká ho strastiplný chodník k zubačke, o ktorý sa obec Štrba dlhodobo nezaujíma – viď môj starší blog, s popadanými mostíkmi a bahnom po členky.
A tak máme pre hostí, keď sa budú pýtať na zubačku, nové odporúčanie: Neoplatí sa. Choďte radšej autom.