Banka - byrokracia alebo ľudia?

O byrokracii, poplatkoch, problémoch, papierovačkách, zbytočnostiach človek vie. Aj ja som vedel. Ale či to stačí na obhajobu? Nútený som bol toho trošku aj odžiť. Predsa len inak sa to pozerá, keď niečo pocítite aj na vlastnej koži..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Klasika. Nemenovaná banka (ČSOB) dávno dávno (keď som bol ešte prváčikom :-)) navábila nás - slovenských študentov v Prahe - na svoje super produkty, t.j. Študentské konto, zadarmo takmer so všetkým.

Pre Slovákov, ktorí občas predsa len prijímajú finančné stimuly z domova, je samozrejme výhodné mať banku, u kt. sú prevody zo Slovenska zadarmo.

Časy sľubov sa však postupne naplnili. Vedenie účtu je síce zadarmo, avšak iné poplatky pribúdali (napríklad každoročný poplatok za kartu, za výber z bankomatu). Ale čo človek narobí. Moc sa s tým neštve, skôr sa zmieruje. Najmä keď momentálne jednoduchšie riešenie nevidí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po pár rokoch však treba nalákať nových študentov, a tak bola zriadená ponuka nového študentského konta, Kotno plus. Kkonto plus má mnoho nových plus. Skoro všetko zadarmo, ešte aj každý rok karta, výpisy, výbery z bankomatov (aspoň to tak momentálne píšu) No má svoje mínusy. Hlavným bolo, že nás "starých" študentov neinformovali o možnosti prejsť na nové konto. Študenti sú však vynaliezavý a šíri sa to medzi nimi rýchlosťou minimálne 10Mb/s .. predsa len, študentské siete sú vybudované dobre :-)) (Výhodou jest, že nepadajú.).

A tak som sa aj vybral do mojej pobočky (isté veci môžete vybaviť len v tej svojej.. to som tiež úplne nepochopil prečo.. veď hlavne že žijeme vo veku informačných technológii ako sa s tým kadekto oháňa). Vyčkal som si najprv frontu na informácie, aby som vedel aký lístoček s poradovým číslom si vytlačiť. Ďalších 45 minút som si počkal na klietského pracovníka. Medzitým som stihol zazrieť ďalších siedmich slovenských študentov riešiacich rovnaký problém.

SkryťVypnúť reklamu

Pracovník bol milý a na tento problém zvyknutý. Podal mi papier, kde som musel vyplniť všetky svoje údaje (ktoré mimochodom všetky banka má na mojom pôvodnom účte). A odovzdať pracovníčke informácii, ktorej sa tam už kopila pekná fronta.

Ďalší problém bola platobná karta. Tento mesiac mi končila a ďalšiu som nechcel (ďalšie dve stovky..). K novému študenskému kontu plusss bola zadarmo. Chcel som samozrejme až k novému. Tak som bol aj s tým poslaný na informácie.

Po ďalšej vystátej fronte mi slečna/pani okopírovala pas a občanku (čo samozrejme v databáze mali pri starom účte). Zobrala si žiadosť, o 14 dní nech sa dostavím podpísať zmluvu. Pripomenul som jej malý detail..kartu. Na tú som dostal samozrejme Žiadosť o zrušenie automatickej obnovy. Spýtal som sa, či je to teda OK, a ja dostanem novú kartu. Dostal som odpoveď, že stará už asi aj tak prišla a už mi ju asi zaúčtovali. "??" Až som sa trochu rozčúlil. Nevedela mi dať informáciu a ešte k tomu mi chcela zrušiť kartu vlastne zbytočne.. kľudne som ju mohol mať ďalej. Asi som ju však trochu vyplašil, lebo mi povedala, že ona nie je zodpovedná za tieto informácie, že ma pošle ku klientskému pracovníkovi. Tak mi vytlačila nové poradové číslo.

SkryťVypnúť reklamu

Tak som sa len tak naštvane, rezignovane ale s povznesením zároveň usadil a usmievavo pozeral po "klientských pracovníkoch", ktorí tam práve niečo riešili. Už som sa pripravoval ako im to tam pekne vytmavím, že tam nie je niekto zodpovedný, kto vie podať presné informácie, že od každého počujem niečo iné. A odvšadiaľ ma niekam posielajú niekam a potom späť. A musím vypĺňať údaje, ktoré už majú. A nakoniec tomu všetkému sa ani nedočkám patričných služieb, ani informácii o pre mňa vhodných produktoch.

S takýmito myšlienkami som sa usmieval, keď ku mne prišiel spoza pultíku pracovník, ktorý ma predtým obsluhoval. Spýtal sa čo je za problém, že s tým skúsi niečo robiť. Po porade s kolegyňou sa zhodli, že karty ešte nedošli a ešte to pravdepodobne stihnú zrušiť a že prípadne ak by bol problém, vyriešime ho potom.

SkryťVypnúť reklamu

Normálne ma dojal, ..a ja som mu zo svojej pripravenej reči nepovedal nič.. :-)Aj v bankách sú ľudia.. niekedy.

Matúš Soták

Matúš Soták

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Error 555. Blogger no more to be found at this address. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi behá po rozumeMoja dušaŽivot priniesolCestou necestouNasratý a potešenýVedaŠto to za ťechňika?HaluzeNezaradené

Prémioví blogeri

INEKO

INEKO

117 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

216 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu