Výchovou človek získa množstvo návykov, ktoré robí ani nevie prečo a pripadajú mu normálne a správne. Aj preto jeme príborom, zdravíme sa, uvoľňujeme starším miesto, používame mikrovlnku, kupujeme si coca-colu. Áno, vychovávajú si nás aj obchodníci a predajcovia služieb. A zvyk je svinsky tuhá železná košeľa.
Zjavne to "pochopili" aj chlapci v manažmente Železničnej spoločnosti, a uvedomili si, že návyk je v spôsobe a komforte cestovania dôležitý. Svojím manažovaním nám "ukázali":
- Že ak ponúkam drahšiu službu, musím ponúknuť kvalitu, ústretovosť, komfort a zdokonaľovanie.
- Že "naučením" mladých ľudí aby si zvykli na produkt, z nich budeme mať zisk v ich produktívnom veku.
- Že poznajú zarytých železničiarov, ktorí radšej trikrát prestúpia ako by sa tiesnili na sedačke hoc priameho autobusu.
- Že ak si človek zvykne na pohodlie a štandard, nerád skúša niečo iné.
- Že ak zákazníkovi vychádzam v ústrety rád sa ku mne vráti.
Zdá sa, že ich vzdelanie, prax, prezieravosť a pochopenie trhu sa "odzrkadlilo" v ich konaní. Ako inak si vysvetliť, že
Síce "poskytujeme študentom zľavu 50% na všetky trasy", ale budeme ich mučiť, trýzniť, ponižovať, buzerovať, žiadať od nich aspoň tisíc potvrdení, venujeme hromadu prostriedkov na to, aby sme odkontrolovali, že nikto našu zľavu nezneužíva, preukazy vydáme len do 31.8., lebo "to my považujeme za koniec školského roka. Aj akademického. ", nevadí že školský rok končí mnohým študentom medzi 26. a 30.9. (Napr. Univerzita Karlova v Prahe ma akad. rok do 26.9., napriek tomu mi ŽSSK odmietlo vydať ICH ŠPECIÁLNY preukaz do tohoto dátumu).
Nevadí, že študenti sa musia zapísať.
Nevadí, že licenciu ISIC vám bez potvrdenia návštevy školy NEVYDAJÚ, my musíme mať potvrdenie potvrdenia a extra čipovú kartu. Nevadí, že do prevádzky čipov, kontrolovania, vydávania tlačových správ, zamestnavania hovorcov, pracovníkov na riešenie (logicky) vzniknutej situácie a dávanie vecí späť do poriadku preinvestujeme nemalé prostriedky.
Hlavne, že žiadny študent nás "neokradne" a nepocestuje na zľavnený lístok 3.9., keď mu škola skončila 31.8. Hrozná krádež!
Ešteže my sme chytrí a odnaučíme naším vrúcnym prístupom tých potmehúdskych študákov vlakmi jazdiť. Ešte by si zvykli, potvory vychcané a cestovali by s nami aj v budúcnosti!! A s rodinami!! No Pán Boh chráň! Veď by sme prišli o dotácie!! Fúúj, ber sa do všetkých čertov, študáčisko jedno! Tam si choď cestovať so Skyeurope a Studentagency !!
A veruže si pôjdem, koťuhy jedny, keď má k tomu vychovávate!
Tento článok vznikol ako osobné rozhorčenie nad cavikmi okolo študentských zliav, ktoré ŽSSK síce "dáva a proklamuje" ale zároveň robí všetko preto aby ich "nedávala". (Viz posledný rozruch - SME článok- Cestovanie na zápis býva drahšie plus čo "dobrého" zažili so ŽSSK blogeri )