"Koleje a menzy - pokoj a klid v penzi" alebo Vŕŕŕŕŕŕŕŕ

Prečo nás (chudákov) študentov musia /* kolej = vysokoškolský internát/ kolejbáby, kolejzamestnankyne, kolejšéfovia permanentne nasierať pri (takmer) každom (nútenom) kontakte, prečo s každoročne pribúdajúcou mierou (pre)technizácie, kompjuterizácie a automatizácie pribúda byrokracia, chybovosť, absurdnosť, zbytočnosť, nervozita a strata času. Hm.. neviem aj viem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Pred piatimi rokmineexistoval žiaden elektronický databázový systém, žiadne on-line podávaniežiadostí. Čuduj sa svete robili to ľudské ruky, žiadosti sme posielali poštoua.. a nejako to vcelku fungovalo. Ruky a papiere vás nasťahovalia vy ste počítali, že proste pri nasťahovaní strávite jeden deň vo fronte.Čo už, odtrpíme a máme celý rok pokoj. A vcelku to fungovalo.

Dnes mámeelektronické podávanie žiadostí s piatimi tisícami koloniek, ktorépripomína istý typ IQ testu, kde vás skúšajú ako viete/neviete čítať skrytéinfo (milión „opatrení rektora“ a „zásad takého a hentakého ubytovania“), ktorékolónky vyplniť musíte, ktoré môžete a ktoré nesmiete, pričom každá chybaje trestaná nepridelením koleje. Máme i elektronické (rozumej strojové)vyhodnocovanie žiadosti s dvoma miliónmi kritérií (To tu je zas kvôlitomu, aby sme tučne nechali zarobiť programátorov, ktorí zabúdajú svojeaplikácie testovať a interface aplikácie pravdepodobne prispôsobujú vkusušéfstva kolejí a nie užívateľovi – študentovi, ktorý si túto stratu časupotrebuje odbaviť čo najjednoduchšie, najprehľadnejšie a najrýchlejšie,bez štúdia prídatných x-stranových pokynov).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Použitie technikymá ďalšie „výhody“..možete sa na ňu odvolať, v prípade pochybenia vášho,v prípade pochybenia pracovníčky kolejí aj v prípade pochybeniasystému. Jednoducho „program a systém to tak vyhodnotil, nič sa s týmnedá robiť“. Dovolávanie sa práv stojí tak študenta obrovskú energiu (fyzickúi psychickú) navyše, obiehanie správnych ľudí, ktorí vám nakoniec aj taknepomôžu a nakoniec aj tak pošlú.. dajme tomu domov.

Zdá sa, žez tento „systém pre systém“ členom systému dokonale vyhovuje. Účastnícisystému sa tvária, že pre študentov robia psie kusy, ako im všetko uľahčujúv súlade s trendom rozvinutej civilizovanej spoločnostis hviezdičkovým obalom „EU“.

SkryťVypnúť reklamu

Ale skutočnea naozaj toto potrebujeme? Potrebujeme vyhodnocovať milión kritériiv záujme „spravodlivejšieho rozdelenia“, aby sme potom x študentovnespravodlivo pripravili o kolej z dôvodu banálnej chyby (nevloženiePSČ do žiadosti), chyby pracovníčky (nemyslite si, že prejaví vôbec snahu junapraviť..„systém je proste systém“), či jednoducho chyby programu?

Hlavne, že si každýrok vymyslia novinku (kvôli ktorej zaručene desiatky študentov nedostanú kolej,lebo si to proste nevšimnú) typu zaplatenia zálohy 1800 Kč do konca augusta,pričom nie je možné poslať platbu zo sovenského účtu.

A to aninespomínam desiatky pochybení zamestnancov a neschopnosť nápravy. Všetkospravíte ako máte, všetky papiere dodáte, kľúče a posteľnú bielizeňodovzdáte, ale len preto že teta v ubytovacej kancelárie nevie úplnepresne „kde je vlastne ten ENTER“, tak vás nevysťahujú, a keď sa domáhatesvojich peňazí, pošlú vás na centrálu Kolejí a menz, a peniaze vámnepošlú ani nevydajú, pretože „už boli odoslané“.. a dostanete len odpoveď(ktorú sa pravdepodobne všetci zamestnanci Kolejí a menz učiav kurzoch) „A co ja s tím?“

SkryťVypnúť reklamu

Nechcem nikohozaťažovať problémami, v ktorých nám asi ťažko pomôžete, lebo je milión lentých, o ktorých viem ja :).. a kde sú tie o ktorých neviem.A ani nechcem aby toto vyznelo ako bezbrehé prázdne sťažovanie sa(študenti sa vždy sťažovali a vždy budú). A nechcem ani tvrdiť, že sami elektronické podávanie žiadostí ako také nepáči. Je to fajn.

Ale pýtam sa.

Prečosa nikto z vedenia Kolejí a menz Univerzity Karlvy, či správnych orgánov Univerzitynespýtal ani jedného študenta: Aké chyby ste našli v aplikácii? Čo vidíteako hlavný nedostatok systému? Čo je zbytočné? Ako hodnotíte prehľadnosťa zrozumiteľnosť pokynov? Ako vám vychádzajú zamestnanci v ústrety?Myslíte si, že koleje sú tu pre študentov alebo študenti pre kolejbáby?

SkryťVypnúť reklamu

Za 5 rokov sa ma tonik nespýtal.. a ja som prestal mať chuť a psychickú silu vyvíjaťenergiu na domáhanie sa svojich práv vo večnej kauze.

Matúš Soták

Matúš Soták

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Error 555. Blogger no more to be found at this address. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi behá po rozumeMoja dušaŽivot priniesolCestou necestouNasratý a potešenýVedaŠto to za ťechňika?HaluzeNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

136 článkov
INESS

INESS

106 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu