reklama

Najlepšou reklamou má byť ozajstná starostlivosť o zákazníka

O účinnosti reklamy rozhodujeme do veľmi veľkej miery sami, aj keď väčšinou podvedome. Aj tu fungujú princípy prirodzeného výberu. Firmy budú používať také prostriedky na ktoré je spotrebiteľ citlivý, také metódy, ktoré prinášajú najlepší pomer investovaného vstupu a prineseného výstupu, inými slovami zisku. Metódu, ktorá sa osvedčí, budú rozvíjať. . Nepochybujem, že nám je všetko toto jasné. Nie však vždy si uvedomujeme, čo má aké dôsledky. Preto si dovolím malú iniciatívu: "Ukážme firmám, že si VIAC ceníme osobného prístupu a starostlivosti o zákazníka ako super najnovšiu vtipnú reklamu na youtube, nablýskaný výklad, megaobrovský billboard, do hlavy votretý slogan, presviedčanie podomového predavača, agresívne pop-up okná či nebodaj nevyžiadanú reklamu." . Nie je to ľahké, ale jediná cesta je prisúdenie dôležitosti veciam, ktoré naozaj považujeme za dôležité. O jednej takej je tento článok :) alias Ako som si objednal Respekt a nevinnou otázkou zaktivizoval štyri inštitúcie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Deň -3:

Objednávam si Respekt , lebo ho skoro každý týždeň kupujem, na predplatnom ušetrím ako študent takmer polovicu a navyše dostanem tričko k predplatnému zadarmo.
Prebieha platba platobnou kartou cez internet. Prichádzajú mi dva emaily, z ktorých jeden tvrdí, že platba bola úsešná, druhý že neúspešná. Zdvorilým emailom overujem uskutočnenie transakcie v redakcii. Obratom mi prichádza odpoveď, že platba prebehla (o pár dní potvrdené na výpise internetbankingu).

Deň -1:

Mám zriadené login a heslo pre vstup do on-line archívu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deň 0: (má prísť prvé číslo na kolej)

Na kolej nám bežná pošta chodí do priečinkov podľa začiatočného písmena priezviska, a každý si svoju vyberie. Veľké obálky sú uložené na vrátnici, a oznámenie o nich visí na nástenke. O doporučených listoch visí oznámenie na nástenke a výzva na osobný odber na pošte.
Čakal som na svoje prvé číslo, ale niekoľko dní sa neobjavilo moje meno na nástenke. Prvé číslo sa mohlo stratiť, alebo to ešte nestihli. Počkám na druhé.

Deň 8:

Druhé číslo malo prísť včera a zasa nič. Zisťujem preto na vrátnici osobne, či nemám poštu, hoci na nástenke nič nevisí a v priehradke bežnej pošty časopis nie je. Nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je šanca, že na mňa len zabudli, alebo si niekto"požičal" časopis z priehradky. Neviem ako tu funguje doručovanie časopisu. Tak reku, len si overím či mi ho z Respektu poslali a potom uvidíme, budem pátrať postupne po príčine.

Deň 9: (poobede)

Píšem redakcii Respektu email s prosbou o potvrdenie a overenie, že časopis mi poslali.

Deň 10: (ráno)

Volá mi neznáme číslo. Je to pani z Mediaservisu . Vraj ohľadom reklamácie nedoručenia časopisu. Časopis mi bol v oboch prípadoch doručený na vrátnicu koleje, overovala si to u Českej pošty aj konkrétnej doručovateľky. Mám ho zháňať tam.

Deň 11: (skoro ráno)

Upratovačka koleje mi skoro ráno oznamuje, že sa mám dostaviť na vrátnicu. (Na vedenie koleje predvolávajú kdekoho. Ale vrátnica?? :)) Je tam práve taká pani, ktorá nie je ani vedúca, ani hospodárka, ani vrátnička, ani upratovačka, ale vždy niečo organizuje a je tam kde sa niečo deje a kde sú průsery (vtedy je rada dôrazná, ale dá sa s ňou výsť :))

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Ááá Sotáák, vy ste ten čo sa sťažoval, že mu miznú časopisy z vrátnice? Na vás má vrátnička ťažké srdce, možno nedostane prémie. Ráno bola celá nešťastná, že tu bola doručovateľka pošty, že vraj tu bola podaná sťažnosť."

"Jááá? Ja som sa nesťažoval!!"

Tak sme to spolu checkli, a naozaj. Časopisy na nástenku nepíšu a skladujú oddelene od obálok. Čakali ma tam tri. Jeden z prvého týždňa, jeden z druhého, a plus jeho kópia, ktorá prišla po "reklamácii". Vysvetlili sme si to, a pani som venoval druhú kópiu aktuálneho čisla, ako čiastočne zadosťučinenie vzniknutých problémov.

Stále Deň 11 (obed):

Pani z Mediaservisu mi volá a pýta sa na výsledok. Vysvetľujem, že všetko je v poriadku a úprimne ďakujem za osobný a skvelý prístup a okamžitú reakciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz si už každý týždeň vyzdvihávam svoj Respekt , doručený Mediaservisom , Českou poštou a našimi kolejbabami vrátničkami ;) Vďaka.

Deň DNES:

Takto sa každý týždeň končí odpoveď na moju jednu jednoduchú otázku, či časopis odoslali. Respekt nečakal kým si to vyriešim sám a postúpil vec svojmu distributórovi. Mediaservis nečakal zisťovaním čo som pokašľal, ale ihneď poslal kópiu čísla a urgoval svojho doručovateľa. Česká pošta nečakala a vynadala (chudinke :)) vrátničke a koleji. Kolejpolovedúca nečakala a vynadala mne :)

Každý robil nielen to čo mal, ale aj niečo navyše. Takto si predstavujem starostlivosť o zákazníka, a takto si predstavujem dobrú reklamu. Čítam Respekt, ktorý mi doručuje Mediaservis :)

Matúš Soták

Matúš Soták

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Error 555. Blogger no more to be found at this address. Zoznam autorových rubrík:  Čo mi behá po rozumeMoja dušaŽivot priniesolCestou necestouNasratý a potešenýVedaŠto to za ťechňika?HaluzeNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu