Koalícia spravodlivo (ne)zaujatých

Keď som písala blog o slabej úrovni regionálnej žurnalistiky v Humennom, netušila som, že vlastne nepíšem o žurnalistike, ale o synchronizovanej skupine, kde figurujú politici, záujmové skupiny a zainteresovaní sú aj novinári.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže pekne poporiadku. Rozčúlil ma vtedy článok šéfredaktorky Ďuraškovej, ktorá píše v štýle: dám priestor len jednej strane, ešte aj tak trochu kandidujem a tak trochu sa aj angažujem v treťom sektore. No nič, na Slovensku je to tak.

Prišlo mi niekoľko súkromných správ ako ohlasy na tento blog. Vyššiespomínaná samozvaná osamelá bojovníčka s jedinečným novinárskym umom nie je vonkoncom sama. Tento týždeň ma niekoľko Humenčanov upozornilo, že si v schránkach našli akýsi anonymný samizdat, ktorý by potešil aj našich disidentov v časoch minulých. K šéfredaktorke Ďuraškovej sa akosi „náhodou“ pridávajú ďalší novinári s rovnakým, alebo veľmi podobným obsahom. Ani trochu ma neprekvapuje, že spravodajstvo je mimoriadne nevyvážené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som sa trošku pozrela na to, čo je vlastne vo veci. Súkromná Humenská energetická spoločnosť (v tomto prípade akože obeť) sa snaží vytvoriť dojem, že za každú cenu „robí pre blaho občanov“. Len urputnou a tvrdou prácou sa jej majiteľom darí prežívať zo dňa na deň. A týmto nešťastníkom mesto Humenné nechce priklepnúť peniaze na rekonštrukciu mestských rozvodov, pretože tie vraj vykazujú značnú poruchovosť.

Mestský úrad poruchovosť popiera a argumentuje potrebou riešiť skutočné a nie domnelé problémy mesta. Čudujsasvete, rozvody sa na povel začnú kaziť. Mesiace nič a zrazu akoby šibnutím čarovného prútika porucha za poruchou, odstávka za odstávkou. A samozrejme aj článok za článkom. Pre vyváženosť žurnalistiky nie v jednom, ale hneď v niekoľkých regionálnych redakciách naraz. Mestu niečo nesedí a posiela k haváriám nielen odborníkov, ale rovno políciu. Vzniká nepatrné podozrenie, že časová náväznosť nie je celkom prirodzená.

SkryťVypnúť reklamu

Nebude celkom náhoda, že sú to tí istí novinári, ktorí útočia na mesto aj za spadnutú strechu alebo za športové kluby. Pretože mesto je určite zodpovedné za nepriaznivé počasie, výbuchy na slnku a zemetrasenia na Jupiteri. Zaujalo ma, že mesto síce vlastní v energetickej spoločnosti tretinu podielu, ale nemá právo nahliadnuť do interného chodu firmy a nemá nikoho v dozornej rade. Tomu sa hovorí biznis. Dávaj peniaze, ale na nič sa nepýtaj.

Našla som aj zaujímavé obchodné prepojenie: Vydavateľ jedného z mestských periodík (Slovenský východ) sídli na tej istej adrese ako spoločnosť Chemes, a.s. Humenné (vlastník Humenskej energetickej spoločnosti). Náhoda, však?

SkryťVypnúť reklamu

Vo svetle týchto informácií sa mi celý spor javí trošku inak, ako vyznieva v regionálnych médiách. Firma, ktorá sa teší zaujímavým ziskom, sa očividne pri honbe za zvyšovaním profitu rozhodla rozohrať hru a vytvoriť si rovno aj vlastné pravidlá. Táto hra obsahuje figúrky ako spriaznení novinári, vydavatelia anonymných samizdatov a „zúbožení“ podnikatelia, ktorí „v pote a krvi“ chcú priniesť teplo do domov, ale nemôžu lebo im v tom bráni „zlé zlé mesto“.

A dôležitý je aj iný rozmer. Táto hra sa rozohráva tesne pred voľbami. To aby bola panika, chaos a tlak o to intenzívnejší. No a samozrejme si pri tejto príležitosti do mesta kopnú aj politickí oponenti. Tíško a poza bučky. Gratulujem, krátkozrakejší a priehľadnejší scenár by nevymysleli ani v céčkovej kriminálnej dráme.

Anetta Spencer

Anetta Spencer

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemám rada, ak sa ľudia ľahko vzdávajú. Ja nikdy. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

106 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu