Čo všetko si arogantní žiaci nadpriemernej ZŠ v Petržalke dovolia za jednotky zo správania I

Ide o prvú časť trojdielnej série článkov. Každá časť bude venovaná jednému prípadu, resp. príbehu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)

Posledná, tretia časť, bude venovaná dvom prípadom. Všetky sa odohrali v šk. roku 2022/2023 na jednej z petržalských základných škôl, ktorá je považovaná za nadpriemerne dobrú. Ukazovateľov je veľa. V tomto článku sa ale rozoberá iba ukazovateľ prístupu k nedisciplinovaným žiakom porušujúcim školský poriadok. Ak sa pomery v tomto smere na škole nezmenia, alebo nebudú chcieť zmeniť, bude názov školy zverejnený.     

 

Najprv citácia z platnej školskej právnej normy upravujúcej hodnotenie správania žiakov:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stupeň 1 (veľmi dobré)

Žiak dodržiava pravidlá správania a ustanovenia školského poriadku a len ojedinele sa dopúšťa menej závažných previnení.

Stupeň 2 (uspokojivé)

Žiak porušuje jednotlivé pravidlá školského poriadku, je prístupný výchovnému pôsobeniu a usiluje sa svoje chyby napraviť.

Stupeň 3 (menej uspokojivé)

Žiak závažne porušuje pravidlá správania a školský poriadok alebo sa dopúšťa ďalších previnení.

 

V 1. príbehu vystupuje žiak 8 ročníka v šk. roku 2022/2023. 

    

Zo záznamov o jeho správaní v 1. polroku:

Za špeciálnu pozornosť stoja 2 poznámky, zápisy, plné pochopenia, pod ktoré sa podpísali pani zástupkyňa riaditeľky a pani riaditeľka.    

SkryťVypnúť reklamu

- Počas vyučovacej hodiny vyvolával šarvátky, provokoval spolužiaka a nepracoval podľa pokynov. Je to dosť veľká škoda, nakoľko je šikovný a mohol by mať lepšie výsledky, keby chcel. S pozdravom XY (inak zástupkyňa pre 2. stupeň).

Komentár:

Podľa pani zástupkyne nie je škoda vyučovacej hodiny, ktorú daný žiak narušoval vyvolávaním šarvátok. Škoda je len to, že daný žiak by mohol by mať lepšie výsledky, keby chcel.

- Počas vyučovacej hodiny si aj po upozornení vytiahol mobil so slovami, že mu niekto volá. (Používať mobilné telefóny cez vyučovacie hodiny je zakázané).

- Počas prestávky sa zapojil s ďalšími spolužiakmi do ubližovania spolužiačky. (Do akého, nie je známe. Čo ak náhodou by išlo o závažné? Tak radšej takto neutrálne niektorí píšu poznámky)

SkryťVypnúť reklamu

Nasledujú 3 poznámky v súvislosti s WC. Prvé dve sú len predprípravou...:

- Spolu s dvomi spolužiakmi cez veľkú prestávku ignoroval pokyn učiteľa, ktorý im zakázal ísť na záchody pre žiakov 1. stupňa spolu, lebo povolené tam chodiť majú len po jednom.  

- Cez veľkú prestávku na záchodoch pre 1. stupeň sa zabával na tom, ako jeho spolužiak kamarát dal kopanec do dverí od kabínky WC.

-  Dobrý deň, vážení rodičia, dovoľte, aby sme vás aj touto cestou upozornili na nevhodné správanie vašich synov na toaletách na 1. stupni voči mladším žiakom.

Žiaci sa tiež nevhodne správali voči niektorým dievčatám 2. stupňa. Veríme, že sa ich správanie nebude opakovať.
Ďakujeme za spoluprácu, s pozdravom
Vedenie školy 

SkryťVypnúť reklamu

Komentár:

Pomaly si učitelia budú pýtať od rodičov nedisciplinovaných žiakov povolenie na to, aby im mohli dať poznámku za porušovanie školského poriadku.    

Nevhodné správanie je hmlistý pojem. Môže byť pod ním schované sexuálne obťažovanie spolužiačok, odhaľovanie svojho pohlavného údu na verejnosti, alebo dokonca pred malými deťmi. Taká bola realita. A práve preto, aby sa predišlo takýmto kúskom, mali žiaci problémovej triedy 2. stupňa na WC pre 1. stupeň chodiť zakázané.  

Voči dievčatám siedmeho, resp. ôsmeho ročníka išlo o sexuálne narážky.

Siedma až deviata poznámka:

- Na hodine slovenského jazyka sa učil so spolužiakmi fyziku a rozprával sa so spolužiakmi o fyzike. Jeho správanie rušilo vyučovací proces.

- Nerešpektovanie zasadacieho poriadku na hodine.

- Chodenie po triede bez dovolenia.

VÝSLEDOK – jednotka zo správania.

Od pani riaditeľky si vyslúžil len pokarhanie - za opakované nevhodné správanie voči spolužiakom, používanie mobilného telefónu počas vyučovania, nerešpektovanie pokynov pedagógov a drzé správanie voči pedagógom. Už toto samo o sebe malo byť dostatočným dôvodom minimálne na dvojku zo správania.

        

Zo záznamov v 2. polroku:

- Počas hodiny SJL leží na stoličkách.

- Mobil na hodine OBN.

- Žiak sa pokúsil oklamať učiteľa v súvislosti s bodovaním písomky z OBN. So známkou 3 a s obodovaním písomky (8 bodov z 13) bol spočiatku spokojný a až po čase vyšiel s tým, že učiteľ mu mal cez prestávku povedať, že 8 bodov znamená známku 2.... To učiteľ nemohol povedať ani náhodou, lebo vždy platí, že na dvojku je potrebné dosiahnuť 75%, čo 8 bodov z 13-tich určite 75% nepredstavuje.

- Drzé správanie voči pedagógovi na hodine SJL.

- Žiak sa spolu s dvoma ďalšími spolužiakmi zdržiaval počas prestávky po 4. vyučovacej hodine v 6. A triede a svojvoľne nevhodným spôsobom zaobchádzal s klavírom, čím ničil majetok školy. Svojím správaním viacnásobne porušil školský poriadok.

- Počas vyučovania sa vypýtal na wc a sedel na gauči, kde mal videohovor na mobile so spolužiakom. Oklamal triednu učiteľku.

- Na hodine Fyziky nepracoval, vyrušoval a mal zbytočne komentáre.

- Žiak spoločne s niekoľkými spolužiakmi odignorovali upozornenie učiteľa, že v telocvični po dohraní volejbalu po sebe neupratali sieť, ktorú si tam sami zavesili. Učiteľ ich na to upozornil aj v šatni bezprostredne po hodine, že sieť nie je uprataná. No napriek tomu títo žiaci išli zo šatne rovno do triedy, kde ale za rohom na schodisku na nich čakal učiteľ, ktorý ich upozornil do tretice no aj to ignorovali a vyhovárali sa. Zastavilo ich až učiteľovo hlasné rázne zvolanie. Až potom sa uráčili ísť po sebe upratať volejbalovú sieť!

- Opakované nerešpektovanie pokynov pedagóga na vyučovaní - neprítomnosť na vyučovaní. (Učiteľka ANJ vzala žiakov do altánku na školskom dvore, kde prebiehala vyučovacia hodina. Daný žiak so svojimi kamarátmi však z hodiny odišli a šli si kopať do lopty na ihrisko).  

- Drzé správanie voči triednej učiteľke počas prestávky.

- Závažné narúšanie hodiny OBN a opakované znevažovanie učiteľa.

- Drzé správanie voči učiteľovi, ktorý na začiatku hodiny jasne povedal, že najprv bude rozprávať on, a keď skončí, bude mu možné klásť otázky. A v prípade, že z časových dôvodov nepríde na všetky otázky, môžu otázky žiaci napísať e-mailom, a odpovie na každú. Učiteľovi napriek tomu od začiatku hodiny skákal do reči a na otázku učiteľa, či už ho pustí k slovu, odpovedal: Nie!

- Žiak bez dovolenia z ničoho nič prišiel ku katedre v čase keď učiteľ hovoril k triede, prerušil ho a dožadoval sa, že chce vidieť svoju opravnú písomku. Témou ale nebola opravná koncoročná písomka a učiteľ mu povedal, že mu ju môže ukázať hneď po skončení hodiny lebo ju pri sebe nemá. Na svoje miesto si sadol až keď na neho učiteľ musel zvýšiť hlas. Po skončení hodiny tú písomku zrazu už vidieť nepotreboval.

(Nehovoriac o tom, že učiteľ mu opravnú písomku umožnil písať iba na základe svojej ústretovosti a dokonca s tým, že keď ju žiak napíše zle, známku štyri, na ktorú bol žiak po koncoročnej písomke, tak mu to túto známku už nezhorší; mohol si ňou len polepšiť. Žiak už pri odovzdávaní danej písomky mohol veľmi dobre vedieť, že ju nenapísal ani na štvorku. Navyše aj v tých pár slovách, čo na písomke napísal, mal hrubú chybu, citujem: "V demokracii vládca diktuje ostatným, čo majú robiť". Mohol by byť preto rád, že z OBN mu ostane štvorka a nie ešte sa púšťať do učiteľa drzým chovaním).

VÝSLEDOK – jednotka zo správania.

Od pani riaditeľky si vyslúžil len pokarhanie (ktoré môže spláchnuť do záchoda). Návrh učiteľa na koncoročnej pedagogickej rade, aby žiakovi bola zo správania udelená aspoň dvojka, bol zamietnutý.

P.S.: Zďaleka nie každý učiteľ v problémovej triede, do ktorej chodí daný žiak, poznámky za porušovanie školského poriadku zapisuje. Dôvody sú viaceré, ale jeden prevláda. Reč o tom bude v samostatnom článku.

Súvisiaci článok:

https://blog.sme.sk/stopalibizmu/spolocnost/ssosoom-vranovskej-ked-dvojku-spravania-16-nasobne-porusenie-sk-poriadku-malo-nu

Za OZ Stop alibizmu

Peter Jankovič.

Meno autora / autorky článku, v listárni OZ.

Stop alibizmu

Stop alibizmu

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  181
  •  | 
  • Páči sa:  2 433x

- "Stop alibizmu - Has, aj čo ťa nepáli", je občianske združenie, ktoré chce v 1. rade nabádať občanov SR k spoluzodpovednosti za pomery v spoločnosti. Na blogu SME do 2015 VIP postavenie a od 11.2.2022 mimo výber. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená10 ciest z bludného kruhuPolícia a SIS s.r.o.Spravodlivosť a právo s.r.o.Bankroty, úpadková kriminalitaOsobnosti alibizmuNevoličom alibistomSpoločnosťRómska otázkaIslamPlaty učiteľov a policajtovŠkolstvoZdravotníctvoŽivotné prostredieŠtátna ochrana pytliakovEnvironmentálna kriminalitaEkonomikaDôchodcomOstatná štátna správaBratislavskoKlamanie na piveOchrana spotrebiteľaO združeníRusofilom

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu