
Práve sponzoring stávkovými kanceláriami je v dnešom športe čoraz častejším hitom. Týka sa to najmä sponzorovania futbalových klubov (aj keď aj iné športy boli v minulosti sponzorované podobným spôsobom - napr. snooker). Dnes sa podobnými logami pýšia kluby ako Sparta Praha, Wolverhampton, Bolton, ale najmä veľkoklub Real Madrid.
Logá elektronických a pivárskych firiem striedajú logá rôznych stávkových spoločností, ktoré sa snažia prilákať čo najviac tipérov. Určite to do veľkej miery súvisí s rozmachom stávkovania live, resp. stávkovania cez internet. Je to jednoduché a pohodlné.
Časy, keď tipér natipoval a úpenlivo čakal pred teletextom na výsledky sa pomaličky vytrácajú.
Super reklamný ťah
Treba uznať, že tento ťah musí stávkovým kanceláriám prinášať obrovské zisky. Zoberme si len situáciu, že tipér sleduje zápas mužstva, ktoré ma na drese stávkovú spoločnosť. Logicky to silne vplýva na psychiku, najmä v prípade, že tipérovi nejaký zápas nevychádza. Logo na drese mu okamžite pripomenie, že stačí sa dať online a štastie môže skúšať znova a znova...niekedy až dovtedy, kým všetko neprehrá (v prípadoch chronickej závislosti).
Z čoho ešte stávkové kancelárie profitujú?
V športe sa odjakživa stretávame s korupciou. Podozrivé výsledky tu vždy boli, sú aj budú. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby...
... keby sa o niektorých "prekvapeniach" nevie už s časovým predstihom.
Prikladom nám môžu byť dohodnuté zápasy pri konci futbalovej sezóny v Taliansku a rôzne korupčné škandály, ktoré otriasajú športovým svetom.
Slovensko nie je výnimkou, práve naopak. Je málo krajín, v ktorých dokáže elitný hokejový klub prehrať s juniormi, alebo kde pred zápasom prvej futbalovel ligy stretnete futbalistov v stávkovej kancelárii, prípadne ich stretnete s kôpkou peňazí ako vychádzajú zo stávkovej po "prekvapivom" vypadnutí z ligového poháru (najlepšie s treťoligovým tímom, kurz bol predsa lepší).
Len Slovensko je asi krajinou, kde sa tá korupcia robí bez hanby, verejne...krajinou, kde sa ani samotní aktéri, teda športovci neboja a nehanbia vstúpiť do stávkovej kancelárie osobne a dokonca sa dokážu výhrou chvastať na druhý deň v bare.
Ako to všetko súvisí so sponzoringom stávkovými kanceláriami?
Veľkou smolou je, že každý si v podstate myslí, že to súvisí veľmi. Ale nikto tú spojitosť nedokáže preukázať.
Stávkové kancelárie v podstate robia len svoj biznis. Chcú mať logicky reklamu na miestach, kde majú najväčšiu šancu zíksať si "klientov". A v podstate nerobia nič nelegálne!
Všade na svete sa však pro zverejnení rôznych korupčných škandálov začalo bojovať proti tejto chorobe, ktorá ničí hlavnú myšlienku športu a trápi množstvo férových športovcov a fanúšikov po celom svete.
Stávkové nerobia nič nelegálne, ale nepríde vám to v tomto kontexte (teda v kontexte boja za fair play) tak trošku schizofrenické?
Predstavitelia športových asociácií majú asi na to iný názor a považujú to za "úplne v pohode".
Možno je to aj v pohode. Možno to s tými športovými "prekvapeniami" vôbec nemá nič do činenia a je to len normálny sponzoring - ako každy iný.
Ja osobne by som ale nechcel byť fanúšikom týmu, ktorý má na drese logo stávkovej...