Vzhľadom na blížiace sa štátnice sme sa s kamarátkami vybrali na chatu venovať sa kognitívnym radovánkam. Keďže mám bohaté skúsenosti s týmto druhom akademických seansí, rada by som sa s vami podelila o moje zistenia:
1. Skupinové štúdium je veľmi vhodné pre jedincov, ktorým chýba pud akademickej sebazáchovy.
2. Absolútne najoptimálnejšie je, keď sa na študijný výlet vyberú ľudia, ktorí:
- študujú odlišné odbory,
- majú veľa spoločných zážitkov,
- majú si čo povedať,
- vzájomne sa motivujú k vyhýbaniu sa povinnostiam.
3. Najvhodnejším miestom je chata, ktorá disponuje televízorom, DVD-prehrávačom, pripojením na internet a bohato zásobeným minibarom.
4. Pre zábudlivých je dobré vybrať sa na miesto, ktoré je čo najďalej od ich bydliska. V prípade zabudnutia študijným materiálov nie je možnosť sa po ne vrátiť a je nutné vymyslieť alternatívny spôsob trávenia času.
5. Ideálne je, keď je "učiacich sa" čo najviac. Tým pádom to vyzerá asi takto:
Po príchode na miesto určenia sa uskutoční obligátna obhliadka priestoru. Každý zúčastnený cíti nutkavú potrebu pozastaviť sa nad iným elementom daného miesta. Postupne sa všetci najedia, napijú a využijú toaletu. Ak je počet účastníkov dostatočný, môže sa tento cyklus opakovať vlastne donekonečna. Ak to tak nie je, jedinci pristúpia k štúdiu. Niekto navrhne, že uvarí kávu. Ostatní ochotne asistujú. Následne sa všetci vystriedajú na toalete. Opäť sa pristúpi k štúdiu. Niekto zistí, že je hladný. Ostatní mu pomáhajú s prípravou pokrmu. Tento proces všetkých vyčerpá. Nastane správny čas na pauzu.
Slovo záverom: Počas prvého dňa nášho študijného výletu som úspešne prečítala jednu z vyše tristo strán štátnicových materiálov, pričom mi z nej utkvela v hlave jediná informácia: Helmholz skúmal vodivosť žabieho slizu.
Skupinové štúdium vrelo odporúčam!