Spolupráca železníc a SAD pri tvorbe nových grafikonov? Dobrý vtip

Keďže denne dochádzam za prácou do Bratislavy, mám to šťastie využívať služby Slovenských železníc a SAD. Keďže som na vlakoch a autobusoch závislý, každý rok čakám s obavami na december - na nové harmonogramy železníc a SAD Dunajská Streda. Aj keď si človek myslí, že to už horšie nemôže byť - tieto dve spoločnosti dokážu človeka vždy prekvapiť. Keď som začiatkom decembra počul vyhlásenie zodpovedného zo železníc, že dopredu odovzdali svoj harmonogram SAD, aby sa mohli skoordinovať - myslel som si, že svitá na lepšie časy. Teraz však už viem, že som bol zase naivný

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Tých čarovných 5 minút

Ako som písal bol som naivný - koordinácia harmonogramov železníc a SAD je ako zlý vtip. Dajme si zopár príkladov:

Železnica napríklad posunula všetky poobedňajšie rýchliky o 5 minút dozadu - namiesto 15.15, 16.15, 17.15 a 18.15 chodia rýchliky 15.20, 16.20, 17.20 a 18.20... Posunuli však SAD svoje autobusy smerujúce do našej dediny o 5 minút?? Zabudnite....

Napríklad rýchlik z Bratislavy prichádza do Galanty o 15.54...Že autobus odišiel o 15.50??? Koho to trápi... SAD určite nie...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlik 16.20 prichádza do Galanty o 16.54... Že autobus ide už 16.55?? Aspoň si zabeháte a zlepšíte si kondičku...

Rýchlik 17.20 prichádza do Galanty o 17.57... Že autobus ide až 18.15?? Aspoň si posedíte na krásnej stanici a môžete si čítať noviny alebo knižku...

Rýchlik 18.20 prichádza do Galanty o 18.54... Že autobus ide opäť o 18.55?? Trochu športu opäť poteší... a keď náhodou nestihnete, o pol hodinu ide ďalší autobus :-))

Samozrejme toto všetko platí za predpokladu, že vlak nemešká ani sekundu... ak mešká už pár minút, ste v keli a čaká na vás dlhšie posedenie na stanici, čo je obzvlášť príjemné v zime...

SkryťVypnúť reklamu

Chcem tak veľa?

Podľa mňa nie... však železnice a SAD by tu mali byť pre nás - cestujúcich... Dalo by to tak veľa práce zosúladiť tie dva harmonogramy? Vina je pritom vo väčšej miere na strane SAD, ktorá má jednoduchšiu situáciu a úprava odchodov o 5-10 minút by nemal byť problém.

Ale evidentne to problém je... a potom sa železnice a SAD divia, že im stále klesá počet cestujúcich... Ľudia volia radšej prepravu autom...

A potom sa divíme zase mi - že prečo je na cestách toľko áut a prečo sú zápchy čoraz častejšie...

Tomáš Dudáš

Tomáš Dudáš

Bloger 
  • Počet článkov:  133
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ekonóm, manžel, otec a vášnivý čitateľ kníh Zoznam autorových rubrík:  Čo čítamSvet internetuČo sa deje...VíkendovkyMaličkosti okolo násSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu