Tých čarovných 5 minút
Ako som písal bol som naivný - koordinácia harmonogramov železníc a SAD je ako zlý vtip. Dajme si zopár príkladov:
Železnica napríklad posunula všetky poobedňajšie rýchliky o 5 minút dozadu - namiesto 15.15, 16.15, 17.15 a 18.15 chodia rýchliky 15.20, 16.20, 17.20 a 18.20... Posunuli však SAD svoje autobusy smerujúce do našej dediny o 5 minút?? Zabudnite....
Napríklad rýchlik z Bratislavy prichádza do Galanty o 15.54...Že autobus odišiel o 15.50??? Koho to trápi... SAD určite nie...
Rýchlik 16.20 prichádza do Galanty o 16.54... Že autobus ide už 16.55?? Aspoň si zabeháte a zlepšíte si kondičku...
Rýchlik 17.20 prichádza do Galanty o 17.57... Že autobus ide až 18.15?? Aspoň si posedíte na krásnej stanici a môžete si čítať noviny alebo knižku...
Rýchlik 18.20 prichádza do Galanty o 18.54... Že autobus ide opäť o 18.55?? Trochu športu opäť poteší... a keď náhodou nestihnete, o pol hodinu ide ďalší autobus :-))
Samozrejme toto všetko platí za predpokladu, že vlak nemešká ani sekundu... ak mešká už pár minút, ste v keli a čaká na vás dlhšie posedenie na stanici, čo je obzvlášť príjemné v zime...
Chcem tak veľa?
Podľa mňa nie... však železnice a SAD by tu mali byť pre nás - cestujúcich... Dalo by to tak veľa práce zosúladiť tie dva harmonogramy? Vina je pritom vo väčšej miere na strane SAD, ktorá má jednoduchšiu situáciu a úprava odchodov o 5-10 minút by nemal byť problém.
Ale evidentne to problém je... a potom sa železnice a SAD divia, že im stále klesá počet cestujúcich... Ľudia volia radšej prepravu autom...
A potom sa divíme zase mi - že prečo je na cestách toľko áut a prečo sú zápchy čoraz častejšie...