Dolná časť je obojsmerná, horná jednosmerná, podobne ako napr. rokliny Slovenského raja alebo aj Bystrá lávka v Tatrách. Mnohí návštevníci to nerešpektujú a hornú časť, ktorá sa vetví, absolvujú tak, že jednou vetou idú hore a druhou sa vracajú dole, hoci obe sú jednosmerné len smerom hore.
V hornej časti sa vetví na ľavú vetvu triedy B a pravú vetvu triedy C, ktoré sa na koni stretajú. Ľahšiu ľavú vetvu som už išiel aj v zime, pravú som skúsil prvý raz. A stálo to za to.
Ako som zistil z plánov viacerých turistických klubov, mnohé z nich už robia akcie "Ferrata HZS". Aj túto sobotu to tam bolo plné turistov, podobne ako iné vychytené turistické miesta.
Viac ako slová však povedia zábery z tých miest.

Úvodná informačná tabuľa na konečnej MHD
.



V dolnej časti natrafíte na zvyšky banských zariadení (drvič, huntík, štreka)
.








Bútľavý strom:
diera celým kmeňom, na jednej strane z nej rastie stromček
.



Podobných premostení v dolnej časti je niekoľko
.









Tu začína horná časť ferraty, otvorená už vlani
.









Stúpačky
.

Upevnenie oceľového lana v skale
.



Jediný kovový rebrík na trase
.




Najmladší turista, ktorého som si všimol, asi 10-ročný.
Jediný, čo mal prilbu, ale ferratovú výstroj nemal
.











Dve miništôlne ako pozostatky kutacích prác približne v polovičnej výške vodopádu..
S niečím podobným som sa stretol v rokline Piecky v Slovenskom raji.
Tam tiež v polovičnej výške vysokého vodopádu a rebríka vedľa neho
dve takéto miništôlne
.




Prvý pohľad dole na Martin a Turčiansku záhradku. Na druhej strane Veľká Fatra
.



Len lano a skala nad priepasťou, sem-tam aj stúpačky.
Za zľadovatenia a bez špeciálneho výstroja - no neviem, neviem...
.





V týchto miestach chodník opúšťa Pivovarský potok
.

Na mieste, kde sa stretávajú obe vetvy ferraty, čakala hostiteľka s cukríkmi
.

To sú už spomienky na oslobodzovacie boje počas 2. sv. vojny
.

Chata na Martinských holiach
.



*
Na ukážku niekoľko záberov z ferraty z 30.12.2013:





Výstup ľavou vetvou B
*
Ferratou Vás sprevádzal:

*
Veľká vďaka budovateľom tohto veľdiela!
.